Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Voor een micro sd kaart heb je niks anders nodig dan met een normale sd kaart. De micro sd kaart wordt al geleverd in een converter. Hier duidelijk op de afbeelding te zien:
https://www.dataio.nl/samsung-evo-plus-128gb-micro-sd-geheugenkaart-100mbs/
Zolang er U3 op het kaartje staat kun je zonder problemen 4k filmen. Heb zelfs ook 2 kaartjes U1 waarbij het ook kan.

Ik had hier nog een 64gb SD kaart liggen van 90mb/s waarvan ik niet eens wist dat ik hem had :p maar mocht ik een 2e sd kaart nodig hebben zal ik zeker gaan voor de micro sd kaart! Scheelt ook weer in de prijs!

Update voor de camera:

In mei haal ik de Panasonic g80 met een tas! Dit jaar haal ik zeker de externe microfoon wat Darksoul mij heeft aanbevelen! Misschien later een met stereo in 2020, en ik haal voor de zekerheid toch een of meerdere accu's.

Een statief heb ik al die ik wil gebruiken voor shows en demo's, en schoonmaak spulletjes heb ik zover ook al!

Hiervoor wou ik toch echt iedereen bedanken die mij heeft geholpen met het maken van mijn keuze!!

:thumbsup: Leuk te zien dat je na zo'n forumdiscussie toch gekozen hebt voor de G80. Je zult er zeker geen spijt van krijgen, zeker als het straks regent en je zorgeloos kan blijven filmen. Het is een knap stukje tech dat prima mee kan met de nieuwere camera's.

Gisteren me ook eens laten informeren. Maar de verkoper adviseerde me om een sony RX100 Mark VA te kopen vanwege de grotere lichtlens. Enige nadeel was dat je niet in kon zoomen.

Je kon tot 3 keer inzoomen, als ik het goed begrepen heb.

Hoe bevalt deze camera en zijn de gefilmde beelden ergens te bewonderen ?

In zijn klasse is het de beste camera die je kunt kopen, compact, veel instellings mogelijkheden, lichtsterke lens en goede sensor.
Je moet zelf afwegen of het voor je past, omdat je er geen andere lens op kunt zetten en dat de range past bij je eisen/wensen. Er is ook een nieuwe versie die verder kan zoomen, echter lever je dan weer in op lichtsterkte.

Gisteren me ook eens laten informeren. Maar de verkoper adviseerde me om een sony RX100 Mark VA te kopen vanwege de grotere lichtlens. Enige nadeel was dat je niet in kon zoomen.

Wat zijn je wensen? Je in een winkel laten adviseren is een beetje achterhaald geworden. Op internet is zoveel meer te vinden in reviews dan wat een verkoper ooit kan weten.

Ik lees op internet dat de Sony RX100 een 3,6x optische zoom heeft. Dat is voor vuurwerk meer dan voldoende. Maar ik weet niet wat jij verder met je camera wil doen.
Bij vuurwerk is juist het 'uitzoomen' veel belangrijker, in mijn ervaring. De breedhoek. Bij deze camera is dat 28 mm, wat niet echt super breedbeeld is. Bij een indrukwekkende show zul je dus al snel te weinig kunnen uitzoomen, waardoor je effecten uit beeld vallen, of waardoor je verder weg moet gaan staan.

Wat zijn je wensen? Je in een winkel laten adviseren is een beetje achterhaald geworden. Op internet is zoveel meer te vinden in reviews dan wat een verkoper ooit kan weten.

Ik lees op internet dat de Sony RX100 een 3,6x optische zoom heeft. Dat is voor vuurwerk meer dan voldoende. Maar ik weet niet wat jij verder met je camera wil doen.
Bij vuurwerk is juist het 'uitzoomen' veel belangrijker, in mijn ervaring. De breedhoek. Bij deze camera is dat 28 mm, wat niet echt super breedbeeld is. Bij een indrukwekkende show zul je dus al snel te weinig kunnen uitzoomen, waardoor je effecten uit beeld vallen, of waardoor je verder weg moet gaan staan.

Ben echt een leek en Zou dus ook niet weten waar ik op moet letten. Heb dit topic wel doorgelezen maar dan nog ben ik zo'n verkoper snel kwijt...

Ik heb zelf ook getwijfeld om de rx100 te nemen, maar er niet voor gekozen omdat de camera in 4k snel uitvalt doordat ie te warm wordt(ongeveer 5 minuten kun je filmen). Een ander groot nadeel is dat er geen extrene microfoon aansluiting is.

Maar als ik de reacties hier zo lees kan ik dus beter voor een ouder model als de G7 of G80 kiezen ?

Laatst bewerkt:
hey freaks,effe een domme vraag ben namelijk ook niet zo camera kennig,heb al een tijdje een Sony Fdr-ax33 heeft hier nog iemand instelling voor over?vindt zelf de kwaliteit van de vuurwerk filmpjes matig

hey freaks,effe een domme vraag ben namelijk ook niet zo camera kennig,heb al een tijdje een Sony Fdr-ax33 heeft hier nog iemand instelling voor over?vindt zelf de kwaliteit van de vuurwerk filmpjes matig

wat vind je matig aan de kwaliteit? Onscherpte? Kleuren?
heb je misschien een voorbeeld video al op yt staan waar je niet zo tevreden over bent.. Ik ben niet echt een filmcamera kenner, maar wie weet.

vindt persoonlijk de kleur te donker,camera staat op vuurwerkstand
hier effe een test filmpje

Ik snap nu wat je bedoeld, nogmaals wil ik even zeggen dat ik geen ervaring heb met filmen maar ik denk dat het verder openen van je lens (hoe groter de opening, hoe meer licht hij vangt dus hoe lichter je beelden worden) wel oppassen dat je niet overbelicht natuurlijk. Misschien handig om in de manuele stand te gaan ipv de vuurwerkstand. Er is op internet vast genoeg te lezen over welke functies je dan allemaal zelf instelt en verder is het ook gewoon trial en error.

Dit heb ik gefilmd met een panasonic g80 (wel fotocamera) op de handmatige videostand, scherpgesteld op het verste punt dat ik kon vinden, lensopening op f8 meen ik en iso 200

Back
Bovenaan