Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

De Sony HDR-F1 (maar is al gedateerd en ook niet meer nieuw te krijgen) en waar ik nu mijn pijlen op richt is de Canon XH-A1s maar dan wel nieuw en 2e hands. 2e hands brengt ook weer wat risico's met zich mee en nieuw heb je dat wat minder.

De canon XH A1 is een erg goede camera voor zijn geld, de mijne had ik voor slechts 1250 tweedehands gekocht (met maar 6 uur draaitijd). Maar bij deze camera spelen de instellingen een centrale rol, zonder correcte instellingen komt het vuurwerk totaal niet tot zijn recht. Helaas kan ik mijn instellingen niet prijs geven, aangezien ik deze ook van iemand anders heb gekregen onder voorwaarden.

De canon XH A1 is een erg goede camera voor zijn geld, de mijne had ik voor slechts 1250 tweedehands gekocht (met maar 6 uur draaitijd). Maar bij deze camera spelen de instellingen een centrale rol, zonder correcte instellingen komt het vuurwerk totaal niet tot zijn recht. Helaas kan ik mijn instellingen niet prijs geven, aangezien ik deze ook van iemand anders heb gekregen onder voorwaarden.

De tijd nemen en zelf kennis op doen is ook belangrijk. Als je weet welke instellingen waar voor dienen lijkt mij dat een kwestie van tijd. Of denk ik er nu erg gemakkelijk over?

De tijd nemen en zelf kennis op doen is ook belangrijk. Als je weet welke instellingen waar voor dienen lijkt mij dat een kwestie van tijd. Of denk ik er nu erg gemakkelijk over?

Je hebt het zeker bij het rechte eind, alleen hebben wij een vreselijke hobby om instellingen uit te testen. Je kunt niet even een fonteintje in de tuin zetten om het hier op uit te testen, want bij grote/felle bommen kan het dan niet zo goed uitpakken. Dus je zult een paar shows erop moeten zetten met verschillende instellingen!:) Met kleine dingetje kan ik je natuurlijk wel helpen!:)

Inmiddels film ik alweer een jaar of 3 met mijn Canon Legria FS 306. Ik heb al vaker een stap in de richting van het aanschaffen van een nieuwe camera gezet, maar vaak bleef het bij die ene stap. Nu wordt het tijd om eens wat meer stappen in die richting te zetten, en het liefst het hele pad af te wandelen.

Binnen onze vuurwerk hobby vind ik het geweldig om demonstraties af te gaan om zoveel mogelijk producten vast te leggen. Maar wat heeft men hier aan als de kwaliteit van de producten te wensen over laat.. Het liefst geef je een product weer zoals het in het echter over komt.. Het echte gevoel is niet vast te leggen, maar het geluid zuiver en de kleuren natuurgetrouw weergeven gaat al een heel eind in de goede richting.

Wat ik al eerder las en wat natuurlijk een waarheid als een koe is: Je kunt de duurste camera kopen, als je niet bereid bent jezelf in de instellingen te verdiepen zul je er gewoon niet uit kunnen halen wat er in zit.

Ik ben al aan het rond snuffelen, vooral door veel op Youtube te kijken. Natuurlijk is dit niet iets om blindelings op paf te varen, want voor hetzelfde geld heeft de filmer gewoon geen kaas gegeten van de instellingen.

Graag zou ik wat tips hebben over dingen waar ik op moet letten, zodat ik wat handvaten heb :) Op het moment heb ik de Sony NEX VG-10 op het oog.

Ik ben nu opzoek naar een camera, een compact camera voor leuke foto's, maar ook een goede video functie, ik heb de Samsung WB850F op het oog, maar ook de Panasonic Lumix DMC-TZ30. Zijn beide rond de 300 euro. Maar iemand anders nog suggesties?

Ik ben al enkele jaren in het bezit van een Panasonic SDR-H280. Nu laat ik ons oud en nieuw festijn altijd filmen door iemand anders, alleen diegene en ik filmen altijd met manuele focus.
Nu is dit voor in het donker onwijs sh*t want ik krijg wazige beelden, omdat de camera zijn focus verliest.
Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd om bij show's het focus punt van te voren in te stellen en zo te blijven filmen voor een optimaal scherp resultaat. Echter lijkt het erop dat de camera zijn focus punt verliest en er onduidelijke beelden ontstaan. Zo blijf ik dan echter bezig wat ik op oudjaarsavond niet kan gebruiken :sad:

Is er iemand die ervaring heeft met deze camera om het manuele focus correct in te stellen zodat ik voortaan scherpe beelden blijf houden de hele avond sessie/show?

ps: de camera staat op statief :wink: maar ondanks dat blijf ik de focus punt en de methode niet onder de knie.

Iemand tips voor mij?

Vrijdag, zaterdag en zondag krijg je je BTW 'terug' bij aankoop van verschillende producten.
Effectief levert dit bijna 16% korting op, niet mis. Alleen jammer dat ze vaak de prijzen verhogen.
Je kan daarom dit weekend beter naar de BCC gaan, daar geven ze dezelfde korting alleen dan wel gewoon op de normale prijs. Daar bij is het daar tijdens deze dagen veel rustiger.

Vrijdag, zaterdag en zondag krijg je je BTW 'terug' bij aankoop van verschillende producten.
Effectief levert dit bijna 16% korting op, niet mis. Alleen jammer dat ze vaak de prijzen verhogen.
Je kan daarom dit weekend beter naar de BCC gaan, daar geven ze dezelfde korting alleen dan wel gewoon op de normale prijs. Daar bij is het daar tijdens deze dagen veel rustiger.

De prijzen verhogen voor een actie als deze mag niet en gebeurt ook niet.
Ook bij de mediamarkt hebben ze de laagste prijsgarantie en in de praktijk komt het erop neer dat Bcc en Mediamarkt vaak even goedkoop/duur zijn.
De 4 weken voor zo'n actie mogen de prijzen niet verhoogd worden en in de weken geldt ook de laagste prijs garantie.
Als ze de prijzen wel omhoog zouden gooien voor deze actie dan krijgen ze op hun sodemieter.
Ik ben al een aantal weken bezig met een paar producten die ik aan wil schaffen. Met deze kortingen ben ik gewoon echt goedkoper uit. Ook heb ik de prijzen in de gaten gehouden omdat je op je sloffen kon aanvoelen dat er nog een btw actie zou komen voordat de btw omhoog zou gaan.
En dit is niet gebeurt.
Dus ik verwacht dat het wel meevalt.

greetzzz

Helaas gooien ze de prijzen wel omhoog...de vorige keer was de canon 600d 18-135mm van € 800 naar € 880. Nu valt wel mee, van € 800 naar € 830.
BCC doet dezelfde korting, alleen dan op € 800. Tel uit je winst.

Sinds gister de trotse eigenaar van de Canon 550D :). Misschien word het tijd om mijn statief up te graden aangezien hij even duur als mijn UV filter is ... Ik zat te twijfelen tussen de 550D en de 600D het is toch de 550D geworden omdat het geld ook eens op is,:wink: en ook vind ik de beeldscherm kwaliteit van de 550D erg goed zelfs wanneer die gekanteld is.
Gister meteen wat foto's gemaakt nog tips?
f/13
ISO 100
sluitertijd 4''

s550d026.jpg
s550d024.jpgs550d133.jpg

Laatst bewerkt:
Hulp nodig!

Ik zat laatst mijn vuurwerkfilmpjes te bekijken en vind de kwaliteit niet meer anno 2012. Nu zit ik een beetje te speuren naar een nieuw model, maar ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik ben nu in het bezit van een 10 jaar oud sony model met dv-bandjes. In dit topic las ik dat een aantal members de Sony hdrcx115 hebben. Liefst zie ik nog net wat betere kwaliteit. Wat is er met met mijn budget van +-400 mogelijk?
geluid vind ik niet belangrijk. Goede kleuren echter wel, vandaar dat ik ook aan een sony dacht.

Zag ook dat een lid deze had gekocht: Sony Handycam HDR-PJ10E. Kan hiervan 1 filmpje vinden (rotterdam vuurwerkshow) Maar ik wordt niet enthousiast van de kwaliteit. (staat ook bij dat de instellingen nog niet optimaal zijn)

is dit evt. wat?:
Sony Handycam HDR-CX260VE of Sony Handycam HDR-PJ260VE

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Daar had ik ook al aan gedacht ja.
Echter is mijn vriendin reeds in het bezit van een Canon spiegelreflex en denk ik bij mezelf dat een videocamera toch mooier beeld moet kunnen vastleggen dan een fotocamera. Vandaar toch de voorkeur voor een videocamera.

Hoewel ik de sony nex5 wel erg mooie filmpjes vind maken:

niet helemaal vuurwerk gerelateerd maar toch ga ik mijn vraag stellen.

ik ben nog op zoek naar een goede/leuke walk around lens voor mijn D3000.
Stiekem gaat mijn voorkeur uit naar de Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD. Maar deze is door het flinke prijskaartje geen optie. Wie heeft er tips voor mij?

Daar had ik ook al aan gedacht ja.
Echter is mijn vriendin reeds in het bezit van een Canon spiegelreflex en denk ik bij mezelf dat een videocamera toch mooier beeld moet kunnen vastleggen dan een fotocamera. Vandaar toch de voorkeur voor een videocamera.

Persoonlijk denk ik dat dat tegenwoordig niet meer opgaat.
Voordeel is dat je kan filmen met verschillende lenzen, nadeel is dat je max. vaak 20 minuten achtereen kan filmen (in mijn ogen meer dan zat echter).
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.youtube.com/watch?v=kSLtgV_xlmo&feature=share&list=UUHfVdeL09H8j7AnL57CFxgA

niet helemaal vuurwerk gerelateerd maar toch ga ik mijn vraag stellen.

ik ben nog op zoek naar een goede/leuke walk around lens voor mijn D3000.
Stiekem gaat mijn voorkeur uit naar de Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD. Maar deze is door het flinke prijskaartje geen optie. Wie heeft er tips voor mij?

Vooral belangrijk wat je er mee wil: Macro, micro, zoom, portret, sport...etc,etc.
Kijk anders eens op zoom.nl of stel je vraag daar, fijne site/forum.

Hulp nodig!

Ik zat laatst mijn vuurwerkfilmpjes te bekijken en vind de kwaliteit niet meer anno 2012. Nu zit ik een beetje te speuren naar een nieuw model, maar ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik ben nu in het bezit van een 10 jaar oud sony model met dv-bandjes. In dit topic las ik dat een aantal members de Sony hdrcx115 hebben. Liefst zie ik nog net wat betere kwaliteit. Wat is er met met mijn budget van +-400 mogelijk?
geluid vind ik niet belangrijk. Goede kleuren echter wel, vandaar dat ik ook aan een sony dacht.

Zag ook dat een lid deze had gekocht: Sony Handycam HDR-PJ10E. Kan hiervan 1 filmpje vinden (rotterdam vuurwerkshow) Maar ik wordt niet enthousiast van de kwaliteit. (staat ook bij dat de instellingen nog niet optimaal zijn)

is dit evt. wat?:
Sony Handycam HDR-CX260VE of Sony Handycam HDR-PJ260VE

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb zelf ervaring met een aantal cx modellen van Sony en ik vind deze echt prima voor vuurwerk, kleuren zijn realistisch en de microfoons zijn vaak ook erg goed.

Back
Bovenaan