Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Je zegt dat je ook vakantiefotos wilt maken. Zoek je een filmcam die ook fotootjes kan maken of zoek je een fotocam die ook filmpjes kan maken? Een fotocam die ook full HD filmt is niet onder de 200. En fotos van een filmcam laten vaak zeer te wensen over.

Iemand die mij een handzaam statief kan aanraden? Kheb er nu 1 die is zeker 60 cm ingeklapt maar het is zo'n gedoe om mee te slepen....

Iemand die mij een handzaam statief kan aanraden? Kheb er nu 1 die is zeker 60 cm ingeklapt maar het is zo'n gedoe om mee te slepen....

Je hebt ook rugzakken waar je je statief aan kunt hangen, hier ben ik ook naar aan het kijken, maar ik ben bang dat je nogal overgewicht hebt aan één kant. (mijn statief weegt 3,5 kg).

Welk statief heb je nu?:)

Je hebt ook rugzakken waar je je statief aan kunt hangen, hier ben ik ook naar aan het kijken, maar ik ben bang dat je nogal overgewicht hebt aan één kant. (mijn statief weegt 3,5 kg).

Welk statief heb je nu?:)

Weet ik niet, eenttje van toen me pa nog klein was maar die ziet er nog als nieuw uit maar zonder tas enz dus ik ben op zoek naar een handzamer formaat inc tas :)

Neem een tas waar je het statief in het midden achterop of onderaan kunt bevestigen.

Mijn statief heb ik bewust uitgekozen omdat ie maar 15 euro was en omdat ie lichtgewicht en vrij klein is. Ik sjouw hem overal mee naartoe; op de fiets, in de trein, door de regen...ik wil dan echt geen 4 kg zware Manfrotto meezeulen! Nu kan ik hem nog eens kapot laten donderen zonder dat het pijn doet in de portemonnee.
Daarnaast heeft mijn statief ook een tas met een draaghengsel. Ik hang dat hengsel meestal door mn Eastpack heen. Het statief is licht genoeg om mn rugzak niet schuin te trekken, dus zit eigenlijk nog prima comfortabel ook.

Mijn statief heb ik bewust uitgekozen omdat ie maar 15 euro was en omdat ie lichtgewicht en vrij klein is. Ik sjouw hem overal mee naartoe; op de fiets, in de trein, door de regen...ik wil dan echt geen 4 kg zware Manfrotto meezeulen! Nu kan ik hem nog eens kapot laten donderen zonder dat het pijn doet in de portemonnee.
Daarnaast heeft mijn statief ook een tas met een draaghengsel. Ik hang dat hengsel meestal door mn Eastpack heen. Het statief is licht genoeg om mn rugzak niet schuin te trekken, dus zit eigenlijk nog prima comfortabel ook.

En welke heb je dan? Linkje? :)

Tip voor de aankoop van een lichtgewicht statief; zoek er één met een haak onderaan de middenpoot je kunt er dan terplekke iets van gewicht aanhangen, dan staat deze stabieler.

de Hama star statieven zijn lichtgewicht en tot klein formaat op te vouwen. Behalve dat kosten ze ook niet zo veel, je moet er alleen iets rustiger mee omgaan aangezien de goedkope reeks uit plastic bestaat.

Back
Bovenaan