Er werden vanavond, net als vorig jaar, uitsluitend Broekhoff produkten geschoten. En ik kan de mening van Shinji, zoals die al berichtte in de thread over de demo van de Carlton van afgelopen dinsdag, waar ook Broekhoff werd geschoten, volledig onderschrijven: ook ik ben er niet opgewonden van geworden.
Gelukkig was het weer nu beter dan dinsdag, maar er stond een aardig windje, zodat de windgevoeligste effecten behoorlijk uit elkaar werden geblazen. Er werd een aantal nieuwe produkten getoond, waarvan de Silverstorm van Crown nog het meeste indruk maakte. Dit is een crackling fontein die ondanks de wind écht de vijf meter hoogte wel haalde.
Verder vond ik de Kamuro Sky, de Tears in Heaven en de Phalanx aardige cakes, maar veel te duur voor wat ze daadwerkelijk boden.
Absoluut dieptepunt was voor mij de Final Box, een cake met voornamelijk crackling tails die de absurde prijs van 109,95 moet opbrengen. Wat mij betreft is dit echt pure diefstal.
Ik heb mijn conclusie van vorig jaar vandaag bevestigd gezien, en die conclusie is dat Broekhoff voor mij heeft afgedaan, en nu definitief. Het prijs/kwaliteitsverschil met bijvoorbeeld de produkten van Marijn en Wolff is gewoon té groot. De enige uitzondering: de Super 4, voor mij al jarenlang veruit het beste produkt van Broekhoff, maar inmiddels in prijs bijna verdubbeld. Ik heb ze van de week nog één keer besteld, bij Katan, voor de formidabele prijs van 75 euro voor alle acht de cakes. In de folder van vanavond stonden ze voor 19,95 per stuk.....