Ik zit heel erg te twijfelen wat ik over deze cakebox moet schrijven. Toen ik hier op het forum het sample filmpje van deze cakebox zag had ik meteen het idee van deze moet ik hebben! Ik vond deze cakebox zo verschrikkelijk mooi uitgewerkt met de mooiste effecten, kleuren en combinaties, echt een staaltje pyro kunst! Maar nu ik hem heb geschoten... is het deze box het net niet voor mij. De effecten en kleuren zijn echt prachtig uitgevoerd, werkelijk waar en dat kun je ook horen aan mij reactie in de film, maar ik heb geen fijn gevoel aan deze box overgehouden.
Aller eerst vind ik de opbouw in deel 1 heel vreemd... 4 cakes als volgt: van 20mm > naar 30mm > naar 30mm > naar 20mm. Die laatste cake begrijp ik dan ook niet. Ook al zijn het salvo's in 20mm, het klopt van geen kanten! Het doet echt afbreuk aan de opbouw en beleving
van deel 1 deze box.
Daarnaast heeft zo'n 20mm cake maar liefst 56 shots! 56! Daar heb je er dan twee van inzitten in deel 1 en heb je dus 112 shots in 20mm in deze box zitten, blijven er 316 schoten in 25/30mm over. Als je die vergelijking maakt met de Pyro en Papel (480 shots in 25 en 30mm) of zelfs de Shots of Anarchy (288 shots allen 25mm) dan is deze box echt aan de prijzige kant, zelfs in de freakprijs! (Ondanks de eerste cake wel echt uniek is).
Het tweede punt is dat ik de afzonderlijke boeketten in 25mm flink vond tegenvallen! Ik weet niet of dit wat met de unieke kleuren en/of effecten te maken heeft, maar naar mijn idee konden ze groter of in ieder geval beter gevuld (voller) zijn. Het scheelt dan wel dat er in salvo's geschoten wordt, maar ook dan krijg ik hier geen "WOW of WAUW" gevoel bij (wat ik bij de Shots of Anarchy bijvoorbeeld wel had toen deze in salvo's schoot). Het derde punt is dat ik dacht dat de burst echt wel harder kon zijn (van alle boeketten). Al... kan dit kan ook weer liggen aan de producten die ik voor (en na) The Joker geschoten had en dit wellicht niet helemaal een eerlijke vergelijking is qua burst.
En als laatste vond ik de box niet echt een (eigenlijk geen) opbouw hebben, 3.5 minuten lang salvo's de lucht in schieten is een beetje saai (hoe mooi de effecten ook mogen zijn). De Pyro en Papel en Shots of Anarchy zijn hier veel beter in.
Al met al hulde aan VuurwerkTotaal om zo'n prachtige box met de mooiste effecten en kleuren op de markt te brengen. Hier vind je er geen twee van! De gedachte in mijn buurtshow was dan ook kleur (en unieke kleuren) in de show te brengen samen met de Shots of Anarchy. Maar 428 shots in deze vorm is iets te veel van het goede heb ik het idee, als hier een betere opbouw in had gezeten denk ik dat dit echt wel wat kon worden. Qua grootte van de boeketten en/of hoe vol ze zijn is er altijd nog een tweede kans in de nieuwe productie lijkt mij. Ik heb er in elk geval geen spijt van dat ik hem erbij heb genomen, maar een tweede keer zie ik het niet zitten.
Hopelijk hebben andere forumleden wat aan deze informatie. Kies je deze box, kies hem dan bewust zou ik zeggen. Het is echt een prachtige box met effecten die je elders niet zal zien, maar hij heeft ook zo z'n minpunten.
Hieronder het beeldmateriaal:
(Foto van deel 1 van de box is bewerkt)
15:30 - 18:20 Deel 1 en 2 > Deel 3 is in de buurtshow niet afgegaan
Deel 3 - ACHTERSTEVOREN