The Great Wall [Compound]

Jammer ook dat diegene die namens GBV veel post ineens nergens meer te bekennen is. Zal wel ‘druk’ zijn.
Absoluut het slechtste productie jaar van GBV in jaren, echt een grof schandaal
Vanderelst was er idd over het hele forum erbij om alle producten met een (hogere) 2023 prijs te bumpen.

Jammer dat er nu complete radiostilte is.

Funke komt iig met een eerlijke uitleg waarom bepaalde batches k** zijn.

Ik heb dit jaar alleen de splitting rainbow van hun en dan gaat dit merk op het zelfde lijstje als lesli...

Jammer ook dat diegene die namens GBV veel post ineens nergens meer te bekennen is. Zal wel ‘druk’ zijn.
Absoluut het slechtste productie jaar van GBV in jaren, echt een grof schandaal

Misschien moet je het ook gewoon als een luxe zien dat er gedurende een periode in het jaar een medewerker van een importeur de moeite neemt om informatie op dit forum te voorzien. Doorgaans is het de taak van de detailhandel om eindgebruikers van (prijs)informatie te voorzien en het zou vreemd zijn als een importeur (groothandel) het als een hoge prioriteit ziet om een klein groepje van de eindgebruikers te informeren als ze misschien wel bergen ander werk hebben dat feitelijk veel belangrijker is.

Dat neemt niet weg dat ik het ook wel zou kunnen waarderen wanneer die communicatie wel plaats zou vinden, ik ben immers ook een van de klanten die teleurgesteld is in de kwaliteit van de geleverde goederen. Wil ik er echter echt een klacht over indienen dan zal ik toch echt bij de winkelier moeten zijn.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat er later dit jaar, wellicht wanneer GBV/WECO zelf een evaluatie heeft gedaan en/of gesprekken met de fabrieken gevoerd heeft, wel wat communicatie plaats zal vinden en ik hoop dat daaruit zal blijken of we mogen verwachten dat dit een eenmalige uitglijder was of dat dit de nieuwe standaard is. In het laatste geval maken ze dan de keuze om zich volledig op de reguliere consument te richten en de liefhebbers min of meer te negeren. Dat zou erg jammer zijn maar kan een strategische keuze zijn, producten die niet al te best presteren leveren immers ook nauwelijks risico op afkeur.

Misschien moet je het ook gewoon als een luxe zien dat er gedurende een periode in het jaar een medewerker van een importeur de moeite neemt om informatie op dit forum te voorzien. Doorgaans is het de taak van de detailhandel om eindgebruikers van (prijs)informatie te voorzien en het zou vreemd zijn als een importeur (groothandel) het als een hoge prioriteit ziet om een klein groepje van de eindgebruikers te informeren als ze misschien wel bergen ander werk hebben dat feitelijk veel belangrijker is.

Dat neemt niet weg dat ik het ook wel zou kunnen waarderen wanneer die communicatie wel plaats zou vinden, ik ben immers ook een van de klanten die teleurgesteld is in de kwaliteit van de geleverde goederen. Wil ik er echter echt een klacht over indienen dan zal ik toch echt bij de winkelier moeten zijn.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat er later dit jaar, wellicht wanneer GBV/WECO zelf een evaluatie heeft gedaan en/of gesprekken met de fabrieken gevoerd heeft, wel wat communicatie plaats zal vinden en ik hoop dat daaruit zal blijken of we mogen verwachten dat dit een eenmalige uitglijder was of dat dit de nieuwe standaard is. In het laatste geval maken ze dan de keuze om zich volledig op de reguliere consument te richten en de liefhebbers min of meer te negeren. Dat zou erg jammer zijn maar kan een strategische keuze zijn, producten die niet al te best presteren leveren immers ook nauwelijks risico op afkeur.

Het klopt inderdaad dat ik op het moment redelijk 'druk' ben. :wink:
Voor ons als importeur is januari nog bijna net zo druk als december i.v.m. de hele afwikkeling van het vuurwerkseizoen, waaronder ook evaluaties.

Dit product is dan ook niet aan mijn aandacht ontglipt. Helaas heb ik hem zelf niet kunnen testen omdat de gehele batch al was uitverkocht voor hij bij ons binnen was. Ben wel in gesprek met de betreffende fabriek hierover.

Voor ons als importeur is januari nog bijna net zo druk als december i.v.m. de hele afwikkeling van het vuurwerkseizoen, waaronder ook evaluaties.

Dit product is dan ook niet aan mijn aandacht ontglipt. Helaas heb ik hem zelf niet kunnen testen omdat de gehele batch al was uitverkocht voor hij bij ons binnen was. Ben wel in gesprek met de betreffende fabriek hierover.

Begrijp ik nou goed dat jullie de producten niet testen voordat deze beschikbaar komen bij de winkeliers?

Ik zou zeggen stel dat je 1000 stuks hebt besteld, dan stel je ze niet allemaal beschikbaar voor de verkoop. Er zullen er mogelijk een aantal geconfisqueerd worden door de autoriteiten om te testen, je wil zelf tests doen en als een product dan anders presteert dan verwacht kan je het uit de handel halen of de prijs aanpassen.

Begrijp ik nou goed dat jullie de producten niet testen voordat deze beschikbaar komen bij de winkeliers?

Ik zou zeggen stel dat je 1000 stuks hebt besteld, dan stel je ze niet allemaal beschikbaar voor de verkoop. Er zullen er mogelijk een aantal geconfisqueerd worden door de autoriteiten om te testen, je wil zelf tests doen en als een product dan anders presteert dan verwacht kan je het uit de handel halen of de prijs aanpassen.

Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat het niet mogelijk was om er zelf een te schieten met o&n omdat ze uitverkocht waren. Een importeur kan ook niet zomaar z'n producten testen in NL, daar moet je een vergunning voor hebben en moet door een pyrotechnisch bedrijf gedaan worden. Voorheen werden veel producten nog wel vooraf geschoten bij de winkeliersdemo's maar die waren afgelopen jaar op 1 vinger te tellen. Dat een groot deel van de leveringen pas heel laat binnen komt helpt ook niet om demo's te organiseren, sommige artikelen kwamen pas in de laatste 2 weken van het jaar binnen.

Overigens zal die late aankomt een hoop producten ook geen goed gedaan hebben, het is beter als alles op tijd binnen is en kan drogen. Mogelijk is dat ook een verklaring waarom bijvoorbeeld de Pangu Tomahawk bij meerdere mensen vroegtijdig tot stilstand kwam, die waren net voor kerst binnen.

Praat je nou namens het bedrijf of jou persoonlijk mbt het testen?

Het klinkt nu als ik heb koffie op de markt gebracht. Ik heb de koffie niet getest want alle batches waren verkocht.

Misschien kun je dit meer toelichten?

Zou het een idd vaag vinden als je voor een klein kapitaal je eigen producten importeerd en wij dat vervolgens voor een groot kapitaal afnemen er niet iemand in China een paar consumentenbakken afsteekt.

Tuurlijk weet men de kwaliteit wat hier aankomt. Slapen doe ik nog steeds snachts.

En tuurlijk vocht is ook een dingetje maar das ook een afweging. Dan moet het maar eerder deze kant opkomen. Kost extra, snap ik, maar afgelopen jaar doet een aantal merken iig geen goed.

Het is een afweging die wordt gemaakt. Vernietigen of verkopen.

Zou het een idd vaag vinden als je voor een klein kapitaal je eigen producten importeerd en wij dat vervolgens voor een groot kapitaal afnemen er niet iemand in China een paar consumentenbakken afsteekt.

Tuurlijk weet men de kwaliteit wat hier aankomt. Slapen doe ik nog steeds snachts.

En tuurlijk vocht is ook een dingetje maar das ook een afweging. Dan moet het maar eerder deze kant opkomen. Kost extra, snap ik, maar afgelopen jaar doet een aantal merken iig geen goed.

Het is een afweging die wordt gemaakt. Vernietigen of verkopen.

Even los van een verklaring voor de teleurstellende prestaties is voor mij vooral de vraag of het opgelost gaat worden.

Ik had zelf dit product niet maar wel de eerder door mij genoemde Pangu Tomahawk, een duur en ondermaats presterend product. Die Tomahawk zal bij mij alleen nog in de collectie komen als hij onder de 100 Euro is want meer is hij simpelweg niet waard. Ook andere Pangu producten waren teleurstellend, de Yellow River was de enige die naar verwachting presteerde, en mijn conclusie is dan ook dat ik geen Pangu en andere GBV/WECO producten koop zolang de prijs en kwaliteit compleet uit verhouding zijn.

Ik ben dus zelf in afwachting van een verklaring en een overtuigend verhaal hoe ze ervoor gaan zorgen dat dit nooit meer gebeurt en als dat er niet komt koop ik simpelweg niets meer van ze.

Even los van een verklaring voor de teleurstellende prestaties is voor mij vooral de vraag of het opgelost gaat worden.

Ik had zelf dit product niet maar wel de eerder door mij genoemde Pangu Tomahawk, een duur en ondermaats presterend product. Die Tomahawk zal bij mij alleen nog in de collectie komen als hij onder de 100 Euro is want meer is hij simpelweg niet waard. Ook andere Pangu producten waren teleurstellend, de Yellow River was de enige die naar verwachting presteerde, en mijn conclusie is dan ook dat ik geen Pangu en andere GBV/WECO producten koop zolang de prijs en kwaliteit compleet uit verhouding zijn.

Ik ben dus zelf in afwachting van een verklaring en een overtuigend verhaal hoe ze ervoor gaan zorgen dat dit nooit meer gebeurt en als dat er niet komt koop ik simpelweg niets meer van ze.

Zolang jij producten minder waard vindt dan de inkoopprijs voor een dealer, zullen ze je missen als kiespijn denk ik. Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind dat er producten ondermaats hebben gepresteerd en dit gegeven zal mijn keuzes voor aankomende jaarwisseling zeer zeker gaan beïnvloeden. Alleen stellen dat een Tomahawk niet meer dan €100,- zou mogen kosten is lachwekkend natuurlijk.

Zolang jij producten minder waard vindt dan de inkoopprijs voor een dealer, zullen ze je missen als kiespijn denk ik. Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind dat er producten ondermaats hebben gepresteerd en dit gegeven zal mijn keuzes voor aankomende jaarwisseling zeer zeker gaan beïnvloeden. Alleen stellen dat een Tomahawk niet meer dan €100,- zou mogen kosten is lachwekkend natuurlijk.

Ik zeg dus niet dat dit betreffende product maar 100 Euro mag kosten, ik begrijp weldegelijk dat dat geen reële prijs is, wat ik wel zeg is dat het mij dusdanig teleurgesteld heeft dat ik er niet meer dan 100 Euro voor over zou hebben. Had het product gepresteerd zoals op het productfilmpje dan had je mij niet horen klagen over de 189 Euro die het heeft gekost. In dit geval zijn er heel veel producten die minder kosten maar veel beter presteren.

Ik heb het al vaak gezegd koop die GBV rommel niet zijn maar een paar producten die aardig presteren de rest moet je gewoon links laten liggen.

wat ik ook echt niet begrijp hun importeren een dozijn aan containers met vuurwerk en kwaliteits controle ho maar en in mijn ogen ben je dan gewoon een dozen schuiver die het einde van het jaar de centjes tellen.

Het is niet verboden: Een stuk goedkoop vuurwerk importeren en dat voor de hoofdprijs verkopen.

Maar het is niet gek dat mensen daar dan wat van vinden.

Ik zou dan zelf zeggen:
1. Maak dit soort ongekooid vuurwerk een stuk goedkoper, omdat het gewoon minder spectaculair is.
2. Of hou de prijs gelijk en maak zo'n bak het geld waard.

Want andere importeurs hebben aangetoond dat allebei kan.

Voor optie 1: neem bijvoorbeeld de Wipe Out van China Red. Net als The Great Wall is dat een 25mm box, I-shape, ongekooid. De Wipe Out is 130 schoten en wordt voor 70 euro verkocht. Als je dat om zou rekenen zou The Great Wall voor 175 euro verkocht kunnen worden (en dan nog 35 euro gratis uitzoeken er bij, omdat veel China Red dealers 20% gratis uitzoeken aanbieden). Dat een bak met mindere kwaliteit ook veel minder mag kosten, laat China Red hier zien.

Voor optie 2: neem Wolff vuurwerk. Die heeft de Full Assault. De beste I-shape 25mm bak van Nederland zo ongeveer. Harde burst en grote en diverse boeketten, gekooid. In de voorverkoop gaat deze 100 shots bak voor 1 euro per schot weg zo ongeveer. Dat is nagenoeg gelijk aan de huidige prijs van The Great Wall, die ook voor 1 euro per schot verkocht wordt. Het verschil spreekt alleen boekdelen. Dat er voor die prijs dus kwaliteit geleverd kan worden, laat Wolff zien.

Welke optie er ook gekozen wordt, het is geen natuurverschijnsel. Of je kwaliteitscontrole is niet goed, of je prijzen zijn te hoog. Dat zijn allebei situaties waar je in principe wat aan kan doen (zeker die laatste). Maar goed, als er bij de fabriek is betaald voor vuurwerk zoals op het Chinafilmpje en je krijgt dit in de straat, is het misschien tijd voor de importeur om een andere fabriek te zoeken.

@mods volgens mij is deze lijn per ongeluk naar het archief verplaatst. Producten worden gewoon gevoerd in 2024

Back
Bovenaan