The Great Wall [Compound]

De reacties in dit topic zijn voor mij precies de reden dat ik geen Riakeo koop: ja, het is mooi spul, maar de burst is niet de hardste en het geeft niet echt de wow-factor die een goeie 25- of 30mm-rammer geeft van bv. Rubro. En de prijs....
De burst van Riakeo is dol! De wow factor is juist aanwezig bij dit merk. Ik had 18 compounds van Riakeo en 13 compounds van Rubro. Beide merken maken echt mooi spul maar Riakeo is toch net een trapje hoger. En dat merkte ik juist ook aan de reactie van de mensen die bij mij op bezoek waren met oud en nieuw. Maar ik denk meer dat het een prijs dingetje is.. wat ieder zn goed recht is natuurlijk.

De burst van Riakeo is dol! De wow factor is juist aanwezig bij dit merk. Ik had 18 compounds van Riakeo en 13 compounds van Rubro. Beide merken maken echt mooi spul maar Riakeo is toch net een trapje hoger. En dat merkte ik juist ook aan de reactie van de mensen die bij mij op bezoek waren met oud en nieuw. Maar ik denk meer dat het een prijs dingetje is.. wat ieder zn goed recht is natuurlijk.
De prijs kan voor sommigen wel een dingetje zijn ja. Als je voor kwantiteit gaat omdat je budget beperkt is en je wilt toch veel lontjes hebben om aan te steken dan ga je niet voor Riakeo (en Funke, Xqlusif, El Gato, etc). Als je voor kwaliteit gaat zit je met Riakeo goed. Dan moet het nog steeds je smaak zijn natuurlijk. Als je het op zich wel mooi vindt maar stelt dat de burst tegenvalt of dat het het geld niet waard is dan heb je het simpelweg nog niet in de straat meegemaakt.

De prijs kan voor sommigen wel een dingetje zijn ja. Als je voor kwantiteit gaat omdat je budget beperkt is en je wilt toch veel lontjes hebben om aan te steken dan ga je niet voor Riakeo (en Funke, Xqlusif, El Gato, etc). Als je voor kwaliteit gaat zit je met Riakeo goed. Dan moet het nog steeds je smaak zijn natuurlijk. Als je het op zich wel mooi vindt maar stelt dat de burst tegenvalt of dat het het geld niet waard is dan heb je het simpelweg nog niet in de straat meegemaakt.
Nou nee, los van de prijs viel de burst met de '25 batch (bij mij) gewoon enorm tegen. Vlak ervoor div. 25mm boxen van Rubro gehad en enkele 30mm van div. Merken en allemaal gewoon echt stukken harder. Ja het was een mooie doos maar gewoon net niet, zoals iemand eerder aangaf heeft zo'n tds 400 of spectacle 320 gewoon veel meer geweld en maakte bij mij ook gewoon meer indruk.

Misschien verwachtte ik er gewoon teveel van en had ik deze niet als allerlaatste moeten schieten, denk dat deze rond 23:00 mooier was overgekomen in de relatief rustige aankondiging maar middernacht.

Dus jazeker genoten ervan, maar eenmalig. Elegance vond ik bijvoorbeeld in alles echt meer indruk maken en klapte gewoon harder in de straat. In combi met dat effect dus veel eerder mijn keuze om nogmaals te halen.

De reacties in dit topic zijn voor mij precies de reden dat ik geen Riakeo koop: ja, het is mooi spul, maar de burst is niet de hardste en het geeft niet echt de wow-factor die een goeie 25- of 30mm-rammer geeft van bv. Rubro. En de prijs....
Ik heb de exquisite geschoten en de Elegance, maar vond die toch wel indrukwekkender dan de transbomber of de blitzbomber van vorig jaar.

Ik vind t Riakeo spul beter dan menig blok wat ik van rubro heb geschoten. Burst was ook echt dik in orde.
Met de burst van Riakeo is absoluut niets mis en met de algehele kwaliteit al helemaal niet. Het is simpelweg het beste wat er hier in NL te krijgen is. Dat betekent niet dat andere merken slecht zijn en ik zou ook zeker geen collectie willen hebben met alleen maar Riakeo maar als je producten zoekt met een wauw-factor ben je bij Riakeo op het juiste adres. De The Great Wall is daar een goed voorbeeld van en geloof me, geen enkel filmpje kan de werkelijke beleving van zo'n bak weergeven.

Ik heb meerdere producten van Riakeo gezien, zowel op een demo als in de straat bij anderen.

In mijn perceptie is de burst van andere producten die ik zelf had of gezien heb (bv. 1.2 Firestarter / Full Assault / Sensation boxen) echt wel wat harder.
Ik zeg niet dat de burst bij Riakeo slecht is, maar zo hard als de toppers van andere merken is het gewoon écht niet.

Ik heb meerdere producten van Riakeo gezien, zowel op een demo als in de straat bij anderen.

In mijn perceptie is de burst van andere producten die ik zelf had of gezien heb (bv. 1.2 Firestarter / Full Assault / Sensation boxen) echt wel wat harder.
Ik zeg niet dat de burst bij Riakeo slecht is, maar zo hard als de toppers van andere merken is het gewoon écht niet.
Vergeet niet dat sommige boxen vrij laag schieten en de The Great Wall juist vrij hoog :wink:

Hier ook de 1.3 versie geschoten en was echt heel erg goed. Toch heeft met name de Triple Melody meer indruk op mij gemaakt. Kan ook zijn omdat we al ca. 10 Riakeo bakken voorbij hadden zien komen voordat we de Great Wall schoten.

Hier ook de 1.3 versie geschoten en was echt heel erg goed. Toch heeft met name de Triple Melody meer indruk op mij gemaakt. Kan ook zijn omdat we al ca. 10 Riakeo bakken voorbij hadden zien komen voordat we de Great Wall schoten.
Grappig. Ik heb juist andersom. Vond de triple melody goed, maar vond de great wall stukken beter.

Bij mij ook de Triple Melody met stip op 1.

Het heeft ook met voorkeur te maken. Riakeo biedt vaak een volledige show in een doos. Opbouw, afwisseling, speciale effecten en een finale.

Als dit is wat je zoekt dan is het perfect.

Als je opzoek bent naar geweld in hoog tempo, dan zijn er misschien betere alternatieven.

Ik vond met de burst niets mis en de uit- en afwerking is fantastisch. Alles klapt in de juiste volgorde, de boeketten zijn groot en vel van kleur. Alles klopt.

Maar soms is het ook lekker om buiten de lijntjes te kleuren en dan is het minder belangrijk dat alle bombette op dezelfde hoogte en in het juiste ritme klappen.

Ik heb The Great Wall nu 3 keer geschoten en het was elke x weer een feestje. Ik zou het wel afraden om deze bak te schieten bij veel wind.

Grappig. Ik heb juist andersom. Vond de triple melody goed, maar vond de great wall stukken beter.
Ik moet zeggen dat ze bij mij redelijk op gelijke hoogte staan. Als ik moest kiezen zou ik denk ik uiteindelijk toch voor de Triple Melody gaan maar ze doen kwalitatief niet voor elkaar onder maar zijn gewoon anders.

Helemaal mee eens. De afgelopen 2 jaar verschillende producten van Riakeo gezien, en het is echt mooi spul. Maar voor mij persoonlijk is het het geld niet waard. Vind sowieso als je 2 boxen hebt gehad dat je zo goed als alle effecten van Riakeo wel gehad hebt, het lijkt echt teveel op elkaar allemaal. Nou ben ik sowieso niet perse een liefhebber van een heel opbouwend iets, wat Riakeo juist heeft. Voor mij mag het lekker chaos zijn en flink het tempo erop. T spul is echt goed, maar zowel de te hoge prijs als het teveel van hetzelfde maakt het voor mij niet het top merk wat het voor vele anderen wel is. Maar dat is puur een smaak, en gelukkig hebben we die niet allemaal hetzelfde.

Gelukkig verschillen de meningen en is er divers vuurwerk op de markt.

Persoonlijk vind ik Riakeo echt het nummer 1 merk momenteel, ja qua burst zijn er merken beter (al vond ik de burst afgelopen jaarwisseling zeker niet slecht).
Ik snap ook dat mensen het gehad hebben met het goud en de gekleurde dahlia’s.

Echter is dit wel het visitekaartje van het merk, dat in combinatie met de hang-time van het goud, toch ook wel de spreiding, het uitstekende tempo en diverse bijzondere effecten in I, V & W shape.. geeft mij die mening.

En ja het kost wat.. maar je krijgt ook wat en je bent niet verplicht om het te kopen. Persoonlijk vind ik het wel waard en vooral met de aanbiedingen in het begin van het jaar (voor wat het nog waard is NL momenteel).

Back
Bovenaan