Terugblik op afgelopen jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij was het een drama geworden. In de ochtend heerlijk kunnen stoken met de jongens van de crew hier. Was een waar feest met allemaal leuke projecten en ongekend veel cakes die de lucht in zijn gejaagd. De middag was wat stil maar dat was goed gecompenseerd in de avond met het grotere siervuurwerk. Echter viel er te veel regen waardoor het alsmaar meer tegen ging vallen. Cakes vielen uit, kleren waren doorweekt, aanstekers deden het niet meer.. Om 12 uur ging het zelfs zo hard met regenen en ook flinke windstoten waardoor ik tot 2 uur heb moeten wachten om wat af te kunnen steken. Alsnog om 3 uur mijn 'show' ontstoken. Uiteindelijk kwamen er toch nog veel mensen kijken naar de show die ongeveer 10 minuten duurde. Toch nog veel last gehad van de regen en de wind waardoor het verwaaide. Het was niet wat ik er van verwachtte. Daardoor wel nog ruim 7 kartonnen overgehouden voor dit jaar, het had ook zijn voordeel dus.

Heerlijke dag gehad vorig jaar. Ongeacht de regen die aan het begin van de avond begon te vallen en niet meer ophield tot ver na 00:00. Intens genoten van de kostbare uurtjes op de dag der dagen.

Veel vuurwerk, misschien wel wat te veel. Ik kan me dan ook goed vinden in het verhaal van magnolia.
Wat me verder opviel was dat de échte chaos projecten, alles behalve mooi vuurwerk :D, de meest uitbundige reacties opleverde. Niet alleen bij mijzelf, maar ook bij het publiek.
Dat heb ik onthouden.

Dit jaar dan dus ook minder veel te dure sier(doorlont)bakken die maar mondjesmaat reacties uitlokten maar wat meer low budget choas projecten opgebouwd uit kartonacties van verschillende winkels. Geen gerommel meer met één boeket per keer in de lucht, maar gewoon een ordinaire ram jaarwisseling dit jaar dus :D.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat je door de jaren heen als liefhebber steeds grotere chaos nodig hebt om nog een beetje door het dolle heen te zijn. Een cake per stuk doet het voor mij op 00:00 niet meer.

Ik "blik" liever niet terug op vorig jaar, wat een verschrikkelijke Jaarwisseling.
Normaal gaat er wat de lucht in om 10 uur, afgelopen jaar stond ik rond die tijd in de winkel om alles terug te brengen wat om 10 uur de lucht in had moeten gaan :p
Netjes geld teruggehad en daarna een toffe stookmiddag gehad bij de Scouting. Lekker de ruimte maar wel keiharde wind (open vlakte).

Vooravond eerst mijn oom en neef opgehaald in de straat, daarna paar uurtjes op ons eigen plein gestookt.
Dit is gewoon een hele mooie tijd om te stoken, kreeg weer wat belangstelling van huismoedertjes met kinderen uit de buurt en dat vind ik altijd megagezellig.

Avond toch maar weer naar een goede vriendin gereden, krijg altijd verschillende uitnodigingen maar vaak eindig ik toch bij haar of zij hier.
Ken maar weinig meiden die zo gek van vuurwerk zijn, ze vindt het altijd geweldig.
Helaas was de pret van korte duur, ben net na 01.00 gestopt omdat het maar bleef hozen.
Door de harde wind vond ik het onverantwoord om door te gaan.
Tegen 03.00 kreeg ik het toch wel ff zwaar. Stevig balen.

Een dag later, 1 Januari was het geweldig weer in de avond. Paar uur zitten twijfelen, wat zal ik doen.
Toch maar besloten om ( uit respect voor de buurt) niets meer te schieten.
Misschien had de halve straat het wel ontzettend mooi gevonden, maar het had ook de druppel kunnen zijn om een hoop gezeik te krijgen.
Omdat we hier een hele toffe stookplek hebben, ontzettend aardige buren en redelijke wijkagenten, dat zijn dingen waar je als freak gewoon zuinig op moet zijn!
Dat stookt een stuk prettiger :wink:.

Hopelijk dit jaar beter :cool:

Ik heb eigenlijk vorig jaar een prachtige stookdag gehad. Voor het eerst met een wat hoger budget (500 i.p.v 250)vuurwerk afgestoken.Dus begon mijn dag al goed met een leuk 10 uur project (delicious thunder en wat kleine Belgische matjes. Daarna bijna heel de dag tot de avond rond gelopen met wat knallers en toen het donker werd wat kleine potjes en singleshots afgestoken. En daarna naar Roosendaal gereden. Is altijd het leukste ritje van het jaar om overal in dorpjes al wat potten de lucht in zien gaan. Toen ik in Roosendaal aan was gekomen meteen begonnen met het stoken van wat kleine potten en pijlen. Weinig last gehad van regen. Ook de achterbuurman had aardig wat duitse potten die met enige regelmaat werden afgestoken. Toen het twaalf uur was begon het best hard door te regenen dus maar snel al mijn potten afgestoken en zelfs nog een b509 meegemaakt die het alleen slecht deed door de lichte regen. Al met al een prachtig oud en nieuw gehad ondanks wat lichte regen die bij mij nog wel meeviel gezien andere verhalen van andere mensen. Hoop wel dit jaar mezelf te kunnen overtreffen.

Afgelopen jaar was wel oke. Alleen jammer dat ik vaak vuur tekort had, maar aanstekers teveel! Maar oudjaarsdag 2011 heeft echt iets speciaals voor mij. Was m'n eerste jaar met hard knalvuurwerk, en ik vond het echt fantastisch.

Verbeterpunten voor volgend jaar,voor mezelf:

Mezelf wat vaker een schop onder de kont geven.

Sommige dingen wat rustiger aanpakken.

Veel mensen vinden mij maar lief en aardig,krijg ik jeuk van. Dus hard en rechtvaardig zijn waar nodig.

Wat minder op mijn gevoel af gaan,dat brengt risico,s met zich mee,die later vaak pijn doen vanbinnen.

Grootste minpunt van mezelf afgelopen jaar: Te vaak de makkelijke weg gekozen.

Qua vuurwerk afgelopen jaar: Was aan de ene kant,een leuke,spannende en gezellige dag. En aan de andere kant kompleet ruk. Dag voor oud en nieuw gevochten tegen de koorts,mijn wil was sterker,:p Het weer gewoon piep in de avond,dag erna nog wel wat gestookt. En er ging wat verkeerd,waardoor ik er helemaal uit was. Ben wel buiten geweest,maar later tv gekeken,moeder overstuur door jongens met carbid. Zeker een voor in het zwarte boekje,voor een deel dan,:)

O&N top. Eerst werken in vuurwerkwinkel. Veel mazzel gehad op qua weer dus prima kunnen stoken 's avonds en 's nachts.

Eerste helft jaar zwaar *&@# ivm bijzonder zieke vrouw. Krijg je weer beeld van wat echt belangrijk is.

Tweede helft jaar fantastisch. Mijn vrouw is beter en is net als mijn dochter van 10 minsten net zo gek op vuurwerk als ik.

We eindigen dit jaar weer met een knal en heeeel veeeeel vuurwerk.

Afgelopen jaar een hele mooie oud & nieuw gehad wat vuurwerk betreft.

Overdag heerlijk staan stoken met een aantal goeie vrienden (blijft minstens even leuk als 'snachts naar mijn mening). Dit keer vierde ik 'savonds en 'snachts oud & nieuw bij mijn schoonfamilie. Zij wonen tussen de weilanden in Hengelo Gelderland, dus je kunt je wel voorstellen dat daar verder weinig gebeurt.

Heerlijk staan stoken, ondanks het weer. Erg leuk was ook dat de halve buurt na twaalven uit kwam lopen om te kijken naar mijn show. Hier had ik verder helemaal niet op gerekend, dus dat was een leuke verassing! Dit jaar had ik voor het eerst veel cakes in twee/drievoud, en ik heb ook voor het eerst alles zelf heel goed meegekregen haha. Het jaar hiervoor besefte ik mij de volgende dag dat ik geen één cake echt goed kon herinneren, dus dit jaar extra opgelet. Als extra kers op de slagroom hoorde ik de volgende dag nog van een paar buren dat zij de hele tijd achter het raam hebben staan kijken, zich afvragend wie van de buren nou zo'n enorme show de lucht in knalde.

Enige nadeel van het geheel was dat iedereen na de show snel weer naar binnen vluchtte, terwijl ik nog wel lang buiten had willen blijven ouwehoeren en het een en ander de lucht in schieten.

Deze oud & nieuw heeft voor mij in elk geval de toon gezet voor komend jaar!

Heel wat mensen zie ik schrijven 2013 = rot, vervelend of een jaar dat ik wil vergeten. Jongens (dames?) gezondheid en geluk zijn toch het allerbelangrijkste? Bovendien hebben we nog een maand te gaan in december. Een maand waar je nog zoveel uit kunt halen qua zorg, relaties, familie, vrienden, school, werk, financieel en andere zaken die je bezig kunnen houden.

Als ik terugkijk op 2013 zijn er een aantal dingen waar ik van geleerd heb:
- Maak een budget voor je verwachte inkomsten en uitgaven, zodat je wat op kunt bouwen met je vriendin,
- Afronden van enkele belangrijke onderdelen op school zodat ik begin 2015 klaar ben met opleiding,
- Voor O&N zelf: meer genieten van de sfeer i.p.v. continu stoken. Minder vuurwerk bestellen maar uiteindelijk meer voldoening halen uit het afsteken. Bijv. cat 1 stoken vanaf de 28e of een meterpakketje opstoken. De kleine dingen die je gelukkig maken op die fijne dag.

Gezien het een vuurwerkforum is denk ik dat iedereen er wel vanuit is gegaan dat het om oudjaarsdag gaat.

Mijn ervaring staat hier al, maar toch speelde er inderdaad meer dingen mee. Ik was volkomen gesloopt na een paar dagen hard werken in de vuurwerkverkoop met in 4 dagen tijd nog geen 10 uur slaap. Daarnaast waren er op oudjaarsdag ook een aantal minder leuke dingen gebeurd. Het weer speelde daarna weer een grote rol waardoor het letterlijk in het water viel.

Heb een vervelend jaar achter de rug. In februari mijn voorste kruisband en mijn meniscus ingescheurd. Bij de kijkoperatie hebben ze mijn meniscus eruit gehaald en in september een voorste kruisband reconstructie gehad. Ben nu nogsteeds aan het herstellen daarvan en het verloopt redelijk. Ben in ieder geval blij dat ik van die vervelende krukken of ben

ik heb een fantastisch oud en nieuw gehad vorig jaar, voor het eerst echt voor mezelf meer dan €150 euro uitgegeven en totaal geen spijt van gehad, super weer gehad het begon na 00:00 pas met regenen bij ons.

Ik merk wel dat vergeleken met een aantal jaar geleden mijn CF toch langzaam zijn tol begint te eisen. Vroeger stond ik van 10:00 tot 23:00 ongeveer te stoken, nu was ik er om 18:00 uur echt klaar mee, veel moeten rusten de dag door en 's avonds languit op de bank gelegen. Wel nog lekker om 22:00 mijn eigen showtje kunnen schieten met veel plezier en om 00:00 op moment supreme nog lekker kunnen genieten van het vuurwerk!

Mijn terugblik op 2013.
Periode thuis gezeten ivm tijdelijk contractstop, maar in die periode het nieuws gekregen dat ik in april vader wordt. 2013 is voor mij dus al een mooi jaar. 2014 wordt nog veel mooier

Overdags heb ik heerlijk gestookt met de buurjongens en mijn eigen kids die voor t raam stonden. 'S avonds en 's nachts was ik zo klaar met de regen dat ik t zonde vond om verder te stoken. Ben toen lekker naar binnen gegaan en heb t op een zuipen gezet haha.

Heel wat mensen zie ik schrijven 2013 = rot, vervelend of een jaar dat ik wil vergeten. Jongens (dames?) gezondheid en geluk zijn toch het allerbelangrijkste? Bovendien hebben we nog een maand te gaan in december. Een maand waar je nog zoveel uit kunt halen qua zorg, relaties, familie, vrienden, school, werk, financieel en andere zaken die je bezig kunnen houden.

Als ik terugkijk op 2013 zijn er een aantal dingen waar ik van geleerd heb:
- Maak een budget voor je verwachte inkomsten en uitgaven, zodat je wat op kunt bouwen met je vriendin,
- Afronden van enkele belangrijke onderdelen op school zodat ik begin 2015 klaar ben met opleiding,
- Voor O&N zelf: meer genieten van de sfeer i.p.v. continu stoken. Minder vuurwerk bestellen maar uiteindelijk meer voldoening halen uit het afsteken. Bijv. cat 1 stoken vanaf de 28e of een meterpakketje opstoken. De kleine dingen die je gelukkig maken op die fijne dag.

Dit is precies hoe ik het zelf ook beleef! :thumbsup:

Slechtste jaar ooit, door persoonlijke omstandigheden alleen 's avonds (00:00) wat kunnen stoken, en overdag heel de dag niet buiten geweest...

Dat gaat dit jaar uiteraard ruimschoots ingehaald worden!

~Leendert97

Afgelopen jaar slechte jaarwisseling gehad met *****weer maar opzich toch wel mooi en veel vuurwerk afgestoken. Verder is 2013 voor mij niet al te best verlopen, ontslag gehad van mn werk en dat heeft toch ook een behoorlijke impact gehad ook financieel. Heb toch nog wel mooie en redelijk veel vuurwerk aan kunne schaffen voor aankomend oud en nieuw, en 1 voornemen heb ik nu sowieso al en dat is oudjaarsdag alle ellende wegknallen en met opgeheven hoofd het nieuwe jaar beginnen. Maar goed ik denk dat dat het bij iedereen wel s tegenzit maar goed het hoort bij het leven zullen we maar zeggen. Het allerbelangrijkste heb ik nog en dat is mijn gezondheid en familie die ook gezond is en dat is een groot voorrecht. T beste maar weer van hopen en maken. Ook goede dingen gehad dit jaar en op vuurwerkgebied een paar leuke demo s gezien en kennis gemaakt met jongens van het forum, altijd leuk. Dat het voor iedereen straks maar een mooie oudjaarsdag mag worden in goede doen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan