Tante Rikie's Kruittuintje

Deze zelf ook gekocht, 140 euro kostte deze. Wat een bak zeg. Die constructie heb ik nog nooit eerder gezien. kan dan ook niet wachten om m af te steken. Foto's:

Vuurwerkcollectie-2014-2015-17.jpg
Vuurwerkcollectie-2014-2015-47.jpg
Vuurwerkcollectie-2014-2015-49.jpg

Die van mij is al klaar om geschoten te worden.

Ik maak bij dit soort blokken (met 4 cakes en kooi) altijd de kooi los, binnendoos eruit, cakes eruit.
cakes door lonten en zoveel mogelijk afschermen/afdekken en ff een ductapje zodat ze alle 4 bij elkaar blijven. (bij het kruittuintje heb ik de lont verbindingen aan de zijkant laten lopen en schildertapje eromheen om vonkoverslag te voorkomen)
flappen van de binnendoos naar buiten vouwen en aan elkaar tapen.
dan cakes weer terug in de binnendoos.
binnendoos weer terug laten zakken in de kooi
kooi weer terug in het buitenste karton.
dan staan ze echt als een huis en kunnen ze geen kant op en kun je de doos makelijk tillen zonder dat ie fragiel word of uit elkaar valt ofzo.
van de buitenste doos haal ik de flappen er helemaal af

het is ff werk maar dan heb je echt een stevig geheel

De tegenvaller van het jaar dit, had er veel meer van verwacht, zeker voor 140 euro. Boeketten waren niet heel groot en bijzonder en het tempo lag te laag. Deze komt er nooit meer in bij mij

Tempo vond ik wel meevallen maar van de boeketten had ik ook wat meer verwacht. voor de prijs heeft zena zelf mooiere boxen te koop. Toch leuk om hem een keertje gehad te hebben, maar volgend jaar komt er een ander in de plaats. De Original Finest box blies m gewoon weg. :P

Ik had nergens last van mijn ging super goed redelijke goed tempo er in met redelijk boekketen.
Ook deze zal heel misschien op lijst komen te staan voor komende oud en nieuw

Die van mij is al klaar om geschoten te worden.

Ik maak bij dit soort blokken (met 4 cakes en kooi) altijd de kooi los, binnendoos eruit, cakes eruit.
cakes door lonten en zoveel mogelijk afschermen/afdekken en ff een ductapje zodat ze alle 4 bij elkaar blijven. (bij het kruittuintje heb ik de lont verbindingen aan de zijkant laten lopen en schildertapje eromheen om vonkoverslag te voorkomen)
flappen van de binnendoos naar buiten vouwen en aan elkaar tapen.
dan cakes weer terug in de binnendoos.
binnendoos weer terug laten zakken in de kooi
kooi weer terug in het buitenste karton.
dan staan ze echt als een huis en kunnen ze geen kant op en kun je de doos makelijk tillen zonder dat ie fragiel word of uit elkaar valt ofzo.
van de buitenste doos haal ik de flappen er helemaal af

het is ff werk maar dan heb je echt een stevig geheel

ik lont ook alles wat in een kooi zit zo door.. haal alles eruit en zet hem dan weer precies zo in elkaar... inclusief de kooi.

dit doe ik puur voor de stevigheid van de dozen.

Op basis van de film van Campie, lijkt het mij wel een mooie box, boeketten zien er groot en vol uit.
Ben het er wel mee eens dat ie aan de hoge kant is qua prijs gezien het overige assortiment aan boxen bij Vuurwerkvisie.

Ben het met bovenstaande eens, boeketten zien er groot en vol uit, tempo ook prima. Alleen de prijs, daarmee wint die het niet van de rest.

Heerlijk dat achtergrond geluid trouwens, jammer dat ik in een dorp woon waar niet zo massaal afgestoken wordt.

Prima bak hoor.
Niks aan op te merken, alleen de prijs is aan de hoge kant.
Maar ja, als je 140 deelt door 4, dan is het 35€ per cake, wel te doen toch.

Qua effecten vond ik hem vergelijkbaar met de cruel traction, maar welke ik beter vond...
Vond ze alle twee goed.

Wat de prijs betref, dat hebben de vuurwerk liefhebbers aan zich zelf te danken.Deze box zou eerst niet in de gewone verkoop komen, maar omdat er zoveel vraag naar was is dat toen veranderd. En waar veel vraag naar is word duur. Zou zeggen zeik deze bak helemaal af en volgend jaar zal hij een stuk goedkoper zijn :D nee geintje

Op het filmpje van Campie ziet die er inderdaad een stuk mooier uit, goeie camera ook. Zo hebben wij hem ervaren:

Boeketten lijken hier toch aanzienlijk kleiner, of het moet aan mij liggen :p

maandag gezien op de Zena demo. Ik heb deze box zelf vorig jaar ook gekozen, maar nog bewaard. Helaas vond ik hem wel tegenvallen in het echt. Relatief kleine boeketten voor de prijs wat je ervoor neertelt

Back
Bovenaan