Taikonaut

Dat ziet er niet heel best uit nee. Dan is er genoeg ander cat1 spul op de markt.

Deze moet het zo te zien van het uiterlijk hebben, dat doosje is wel tof namelijk.
Maar joh, wat een beroerde uitwerking...

Zijn wel heel slecht.. lijken de bombommetjes wel.. ook zo bar slecht.
De knetterrotjes daarintegen doen het wel goed bij mij.. zal dan wel een oudere batch zijn, gezien deze ook met plastic tape dicht zaten.. evenals de nitro’s
De rest zat met papieren tape vast.. de troep

Vorige week ook de Taikonaut opgehaald. Vond de verpakking er leuk uitzien en was eigenlijk wel benieuwd naar de prestatie van zo'n 'knetterrotje'. Kreeg bij het ophalen 2 pakjes, aangezien de Bangaz nog niet voorradig waren.

Afwerking van de Taikonaut is niet echt strak. Zitten nog wat resten op van een crèpe papiertje en er staat verder niets op. Doen me eigenlijk enorm aan een bombette denken met een comet/tail. Dit vanwege de vulling en gipsprop die duidelijk zichtbaar zijn. De huls is daarnaast echt keihard en tot de rand gevuld.

Afgelopen zaterdag maar een paar getest, al voorspelde de reacties hier niet veel goeds. Na een aantal te hebben afgestoken, kan ik kort en krachtig zijn: dit is niet best.

Ik zeg dat niet snel en dan druk ik me nog zwak uit. Verpakking is leuk maar voor de inhoud hoef je het wat mij betreft niet te doen. De Taikonaut produceert vrijwel meer vuur dan dat er effecten vrij komen en daarnaast is het crackling effect qua geluid erg matig. Toch jammer, want de Crackling Astronauten bewijzen dat het wel kan. Laten we hopen dat men de kwaliteit volgend jaar omhoog kan krikken.

Screenshot_20201222-191648_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191652_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191658_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191702_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191713_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191719_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191725_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191740_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191743_Gallery.jpg

Screenshot_20201222-191753_Gallery.jpg

Het is gewoon troep. Verschrikkelijk. Ik zeg het niet gauw. Maar mensen. KOOP HET NIET! Je kan beter een zak knetterballetjes kopen. Daar komt meer knetter uit dan deze zooi

Het feit dat er eerst nog crêpepapier op zat en nu niet betekent volgens mij dat men gewoon afkeur heeft opgekocht. Lekker even goedkoop scoren. Doosje is meer waard dan die rotjes, rotjes kun je eigenlijk het beste gewoon wegsmijten, zonde van je tijd en gemoedstoestand. Wat een bagger troep.

(...)
Doen me eigenlijk enorm aan een bombette denken...
(...)

Mij ook, en misschien is het een beetje vergezocht, maar: zou dit geen gevaarlijke situaties kunnen opleveren wanneer men (voornamelijk kinderen) dit soort kartonnen hulzen gaan associëren met onschuldig knetterspul? Zie het nog wel gebeuren dat een kind van twaalf denkt een knetterrotje op de straat te zien liggen, en deze aansteekt, terwijl het een bombette is. En die kan je niet in de hand houden...

Ik vond het enkele jaren geleden ook al een beetje maf toen importeurs ineens rotjes gingen verpakken als nitraat, vlinder, etc. - omdat daar dan ook andere associaties mee worden gevormd dan een serieus stuk vuurwerk waar je flink mee op moet passen.

Of het daadwerkelijk tot meer incidenten leidt kan ik niet zeggen, daar heb ik geen bewijs voor, maar ergens zit het me niet 100% lekker. En voor Lesli kost het echt niet veel moeite om er een simpel etiketje om te wikkelen, toch?

Buurjongens hadden hem ter vergelijking afgestoken met een crackling astro van Vulcan en een kortsluiter van GBV-Weco. Leek wel alsof er 3 sterren in de taikonaut zaten in vergelijking met die andere twee. Niet best dus.

Back
Bovenaan