Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
tsja, ik had het liever positiever gebracht zoals enkele nachten geleden, toen zag het er echt goed uit...vandaar mijn prima cijfer toen. Op basis van EPS, kaarten en ervaring. Maar het komt niet vaak voor dat Atlantische lagedruk ineens weggepoetst wordt en een hoog in onze omgeving zo sterk wordt, dat is meer iets voor een Scandinavisch hogedrukgebied...wat dat betreft leer ik ook nog elke dag bij...

Als het van de ene op de andere dag van "niks aan de hand" naar "horrormist" gaat, kan het vast ook wel de andere kant op ...

Positief blijven, het kan altijd veranderen. En zoals hierboven al gezegd is, als het windstil is blijven de effecten lang hangen, en de tails waaien is een keertje niet snel weg.

Het heeft inderdaad zn voordelen en nadelen. Positief is dat de sfeer met een beetje kou en mist enorm wordt verhoogd. De effecten blijven lang hangen en waaien niet snel weg. Nadeel is toch wel de dichte mist die kan ontstaan vooral na 0:00. Misschien toch nog meer gaan stoken in de vooravond.

Het heeft inderdaad zn voordelen en nadelen. Positief is dat de sfeer met een beetje kou en mist enorm wordt verhoogd. De effecten blijven lang hangen en waaien niet snel weg. Nadeel is toch wel de dichte mist die kan ontstaan vooral na 0:00. Misschien toch nog meer gaan stoken in de vooravond.

En dan veroorzaak je dus nog meer mist na 00:00 uur....:bonk::bonk:

In hoeverre is het nu al zeker dat het hoog rond en na oud en nieuw aanwezig blijft? Ik zie op de lange termijn nu ook relatief rustig weer in de pluimen... Is de kans dat het laag toch doorkomt nog aanwezig of al verwaarloosbaar? D.w.z. hoe accuraat zijn de pluimen eigenlijk als het per dag zoveel kan verschillen? :)

En dan veroorzaak je dus nog meer mist na 00:00 uur....:bonk::bonk:

Ik schiet sowieso liever meer in de avond de lucht dan na 00:00. Bij mij in de straat kan je dan nog goed genieten van je eigen vuurwerk. Na 0:00 is het altijd één groot gekkenhuis, mist of niet. Meestal wacht ik dan tot het meeste weer voorbij is.

Ja twijfel door deze update wel of ik nou mijn showtje naar voren moet schuiven. Zal je net zien dat je alles de lucht in de knalt maar je amper wat kan zien. Ook zonde van dat geld dan

Kan best zijn dat het weer is zoals vandaag. Veel zon, helder begin van de avond en dan langzaam teruglopend zicht..de details gaan het hem doen.....later zondag meer weer

Laatst bewerkt:
Ach de meeste effecten klappen 30 meter boven de grond, volgens mij moet het wel heel mistig worden wil je je eigen vuurwerk niet meer zien.
Liever een beetje mist dan gure natte wind en regen, zo hebben we altijd wat te klagen en klagen behoord ook tot onze Nederlandse traditie.

Ach de meeste effecten klappen 30 meter boven de grond, volgens mij moet het wel heel mistig worden wil je je eigen vuurwerk niet meer zien.
Liever een beetje mist dan gure natte wind en regen, zo hebben we altijd wat te klagen en klagen behoord ook tot onze Nederlandse traditie.

Wil je echt niks kunnen zien moeten we inderdaad wel 2008-achtige taferelen krijgen. Nevel vind ik altijd wel sfeerverhogend en goed voor lichteffecten.

Eventuele opties zijn vroeg in de avond meer schieten, bewaren tot 1 januari of een deel bewaren tot volgend jaar.

Als iedereen massaal gaat stoken om 12 uur krijg je weer vuurwerkmist helaas en dan zie je echt niks meer.Laten we hopen op een beetje wind. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan