Airforce
VWC lid
De traditionele straatshow was natuurlijk ook dit jaar weer een feit, mogelijk de laatste keer in deze hoedanigheid; hoe pijnlijk dat ook voelt bij het schrijven van dit begeleidende tekstje (laten we voornamelijk hopen dat het politiek gezien nog niet zo’n vaart zal lopen).
Dit jaar moest natuurlijk de dikste show worden die ik tot noch toe heb geschoten. Afgelopen jaar ben ik, ik denk door mijn nieuwe baan alsmede het gezeur omtrent het vuurwerk in het algemeen en het 1.3G verbod, pas laat begonnen met het bedenken van de show. Gezien ik normaliter ga voor bewezen batches en ik niet wist hoe producten zouden gaan presteren zonder de welbekende kooi, heb ik dit jaar besloten de collectie geheel uit Duitsland te plukken.
Goed, normaal laat ik me nog wel eens verleiden door freakacties en komt op die wijze de show tot stand. Dit jaar is het anders: het basisidee voor de show stond al voor de aankopen grotendeels op papier. In vergelijking met vorig jaar wou ik de verschillende effecttypen wat meer bij elkaar houden én een wat langere duur van de show hebben.
De schietlijst:
Opening
1x Hyper Cannon 5 (ABA);
1x Whistling Ghosts Salvo (Funke);
1x Hyper Cannon 5 (ABA) / 1x Devil Scream (ABA);
2x Whistling Ghosts Salvo (Funke);
3x Hyper Cannon 5 (ABA) / 3x Devil Scream (ABA);
2x Terremoto 1s (El Gato);
Vervolg
1x Feuerfächer Volta “Silver” (Funke);
1x Aethra Z-1 (Funke);
2x Sulphur Crown in V-shape (Funke);
1x Yggdrasil (Funke);
1x Profi Finalbox 1 (Startrade);
2x Leviathan in V-shape (Argento);
1x Corolla Blue Z-1 (Funke);
1x Corolla Blue (Funke);
1x Dakyn (Pryme);
1x Blütenregen (Funke);
1x Feuerfächer Volta “Grün” (Funke);
2x Fermata 100A in V-shape (Funke);
Opbouw pre-finale
1x Rainbow Wiper (Argento);
5x Volta Multicolor in een brede W-shape (Argento);
3x Scala 100A in W-shape (Funke);
3x Goldbomber in W-shape (Funke);
2x Snowblind Z-1 in X-shape (Funke);
Finale
3x Snowblind in W-shape (Funke);
3x Whistling Waterfalls (Funke);
1x Feuerfächer Triple Nr. 1 (Funke);
4x Terremoto 1s (El Gato);
30x Devil’s Shot (SRPyro);
Kleine Evaluatie:
Daar waar de Dakyn staat, was eigenlijk een fluitsectie ingebouwd bestaande uit 2x de Silberglut (Draco) en 2x Goldschwinge (Draco). Helaas ontbraken deze bij mijn bestelling, ik ben de 30e nog met spoed op zoek geweest om vervangede fluiters te vinden maar helaas (thanks Koala voor het meedenken
). Op het laatste moment (altijd een goed idee natuurlijk…) besloten om de Dakyn toe te voegen en de waaier verkeerd om op straat te zetten, echt next level stupidity ook weer. Bovendien stopte de Dakyn na cake 3. Helaas was de timing van de opening ook niet alles, ik heb elke keer 5 centimeter visco ingebouwd om 4-5 seconden vertraging te creëren maar op één of andere wijze heeft dit niet goed uitgepakt. Zo gaan er in een keer 3 Devil Screams af tijdens de Aethra bijvoorbeeld. Voor de rest liep de show als een trein voor een alleen opererende amateur pyro, tot de Snowblind. Deze besloot at once leeg te schieten (terwijl alles afgeplakt/vonkproof was…) en 3 keer raden waar het vervolg van de show op getimed was…
Ach, al met al een dikke show met alleen maar kwaliteitsproducten naar mijn mening. Overigens, de overgangen in de filmpjes komen dus voort uit het weg knippen van het herontsteken van de Dakyn.
Video van een omstander:
Video met headcam:
Drone beelden met nagesynchroniseerd geluid:
Ben zeer benieuwd naar de reacties/feedback.
Dit jaar moest natuurlijk de dikste show worden die ik tot noch toe heb geschoten. Afgelopen jaar ben ik, ik denk door mijn nieuwe baan alsmede het gezeur omtrent het vuurwerk in het algemeen en het 1.3G verbod, pas laat begonnen met het bedenken van de show. Gezien ik normaliter ga voor bewezen batches en ik niet wist hoe producten zouden gaan presteren zonder de welbekende kooi, heb ik dit jaar besloten de collectie geheel uit Duitsland te plukken.
Goed, normaal laat ik me nog wel eens verleiden door freakacties en komt op die wijze de show tot stand. Dit jaar is het anders: het basisidee voor de show stond al voor de aankopen grotendeels op papier. In vergelijking met vorig jaar wou ik de verschillende effecttypen wat meer bij elkaar houden én een wat langere duur van de show hebben.
De schietlijst:
Opening
1x Hyper Cannon 5 (ABA);
1x Whistling Ghosts Salvo (Funke);
1x Hyper Cannon 5 (ABA) / 1x Devil Scream (ABA);
2x Whistling Ghosts Salvo (Funke);
3x Hyper Cannon 5 (ABA) / 3x Devil Scream (ABA);
2x Terremoto 1s (El Gato);
Vervolg
1x Feuerfächer Volta “Silver” (Funke);
1x Aethra Z-1 (Funke);
2x Sulphur Crown in V-shape (Funke);
1x Yggdrasil (Funke);
1x Profi Finalbox 1 (Startrade);
2x Leviathan in V-shape (Argento);
1x Corolla Blue Z-1 (Funke);
1x Corolla Blue (Funke);
1x Dakyn (Pryme);
1x Blütenregen (Funke);
1x Feuerfächer Volta “Grün” (Funke);
2x Fermata 100A in V-shape (Funke);
Opbouw pre-finale
1x Rainbow Wiper (Argento);
5x Volta Multicolor in een brede W-shape (Argento);
3x Scala 100A in W-shape (Funke);
3x Goldbomber in W-shape (Funke);
2x Snowblind Z-1 in X-shape (Funke);
Finale
3x Snowblind in W-shape (Funke);
3x Whistling Waterfalls (Funke);
1x Feuerfächer Triple Nr. 1 (Funke);
4x Terremoto 1s (El Gato);
30x Devil’s Shot (SRPyro);
Kleine Evaluatie:
Daar waar de Dakyn staat, was eigenlijk een fluitsectie ingebouwd bestaande uit 2x de Silberglut (Draco) en 2x Goldschwinge (Draco). Helaas ontbraken deze bij mijn bestelling, ik ben de 30e nog met spoed op zoek geweest om vervangede fluiters te vinden maar helaas (thanks Koala voor het meedenken
Ach, al met al een dikke show met alleen maar kwaliteitsproducten naar mijn mening. Overigens, de overgangen in de filmpjes komen dus voort uit het weg knippen van het herontsteken van de Dakyn.
Video van een omstander:
Video met headcam:
Drone beelden met nagesynchroniseerd geluid:
Ben zeer benieuwd naar de reacties/feedback.
Laatst bewerkt: