Ten eerste denk ik dat de mensen niet beseffen dat de splinterpartij GroenLinks tegenwoordig erg hoog in de peilingen staan, in hoeverre dit naar waarheid is tenminste. Het is en blijft een voorspelling, maar wel een beangstigde.
Mijn mening? Ik ben zelf een 18-jarige tiener en ik heb in het verleden op een afgesloten terrein van een vriend lopen knallen voor oud en nieuw. Hier had niemand last van. Ik ben inmiddels wat ouder en geduldiger geworden. Ja het is rot om te wachten en elke dag op het forum en filmpjes bekijken maken het niet makkelijker, maar ik doe er wel alles aan om zo min mogelijk mensen tot last te zijn.
Zelf heb ik hier en daar problemen gehad met buren OP oudjaarsdag NA 18:00 wat ik dus weer niet kan respecteren. Excuses voor je kat of hond, maar ik knal er dan op los (ook prachtige sier uiteraard). Uiteraard verplaats ik me dan maar dat laat wel zien dat mensen tegen vuurwerk ALTIJD er last van hebben en meestal andere mensen hun plezier niet gunnen.
Ik zelf geniet ervan als er op kerstavond een cakeje in de buurt afgaat en ik wil dan geen seconde missen, omdat ik zelf een groot liefhebben ben. Maar zelf blijf ik er nog vanaf. Vuurwerk is leuk en geweldig, maar ik wil er me hele leven van kunnen genieten.
Echter sowieso is er laatste tijd weinig negativiteit t.o.v. vorige jaren. Meer positief nieuws wat uiteraard goed is. Verder snap ik beide kanten. Vuurwerk is geweldig maar mijn intentie was nooit om iemand te verwonden, dat is niemand intentie hier. Vuurwerk steek je af vanwege het effect en het gevoel, maar als een stel dronken jongeren nitraten of cobra's in een tuin gaan gooien.. Dan snap ik, al ben je vuurwerkliefhebber, dat je dan bang word voor je kat. Je haat de knallen niet, maar meer het feit dat ze vuurwerk in het slechte daglicht zetten en het misbruiken: "Jongeren blazen kat op met vuurwerk" zie je dan als krantenkoppen...
Dat soort mensen zullen er altijd zijn maar laten wij, als volwassene pyro's rustig blijven en iedereen tevreden houden zodat onze traditie blijft bestaan. Want ja, het loopt wel degelijk gevaar. En al loopt het niet gevaar, we kunnen het beste geen risico's nemen en ons houden aan de regels.
(
http://www.dagelijksestandaard.nl/2...prong-van-tien-zetels-op/peilingen-4-12-2016/)