Sterfeesten St niklaas 2009

vangellabeek...altijd maar dezelfde muziek, het vuurwerk is steeds zeer mooi maar hun muziek is altijd hetzelfde

Een leuke show, maar zeker geen pyromusical, zoals al eerder is gezegt.

hey fred

ik vond hem live eigenlijk wel goed op de muziek geschoten, maar op het filmpje hoor je de muziek niet heel goed en de pieken, er was niet overdreven met goud, ik denk als je daar was geweerd was je mening nog net iets anders

bye

Ik hoor de muziek toch wel goed hoor op het filmpje? Als ik een video zie van een pyromusical van, uhm noem eens wat, LUSO, dan komen mij de pieken en het kippenvel wel goed over.

Het is jammer dat er zo veel compacts gebruikt zijn, je noemt het een pyromuscial toch? Mij lijkt me toch dat een pyromusical een shitload aan singleshots bevat.

Ik miste ook een beetje het lagere vuurwerk, tails, stars, mines enzovoorts. Dit hoort toch wel bij een pyromusical.

Ook vond ik de "mix" van de verschillende nummers een beetje slordig, gewoon hup stop nr 1 start nr 2. Zorg dat de muziek netjes overloopt en dus ook het thema in de nummers.

Ook de effectkeuze bij het thema in de nummers vond niet zo goed in gevuld. Billy Jean met een zooi crackling wolken? Het is dan wel een beetje op het ritme (het klapte meestal net te laat).

Al met al, een leuk showtje maar laat die muziek aub nog even achterwegen. Kijk eerst wat video's van goeie pyromusicals en bezoek ze.

Hier wil ik ook nog even op reageren:
En dan nog even mijn mening hierover;
Vangelabbeek spreekt altijd uit dat ze vuurwerkmeesters zijn maar praktisch gezien zijn het vuurwerkleerlingen want ze moeten nog veel leren!
Precies zoals Silberblitz het zegt! Het is nog een lange weg naar vuurwerkmeester. Eerst bewijzen!

Groeten,
Rembo

Laatst bewerkt:
Jullie kunnen mij allemaal wat.
Ik zie gewoon een goede en verzorgde show.
Waarom dan opnieuw weer zoveel kritiek op de schieter van deze show?

Jullie kunnen mij allemaal wat.
Ik zie gewoon een goede en verzorgde show.
Waarom dan opnieuw weer zoveel kritiek op de schieter van deze show?

Omdat Pyroqueen binnen komt vallen met direct de voorgaande kritieken op vangelabbeek in het belachelijke te trekken "Hier, kijk een mooie show. Jullie hadden ongelijk".
En omdat deze show word gepresenteerd als een PyroMusical en in dat opzicht is er weer genoeg reden tot kritiek. Het musical gedoe buiten beschouwing gelaten is iedereen verder niet negatief over wat en hoe het de lucht in word geschoten. Integendeel, dan hoor ik toch een relatief positief geluid in dit topic.

Ik heb de show wel bekeken maar ik kan niet zo alles meer voor me halen omdat ik veel andere films heb zitten maken. Ik vind zelf sommige opmerkingen nergens over gaan. Ik ben geen FAN van het bedrijf maar ik vraag me af hoeveel shows of Pyromusicals sommige mensen die hier in deze thread reageren zelf hebben gezien.

Moet een pyromusical perse met singleshots geschoten worden ?
Luso als voorbeeld erbij halen ? Er zit heel veel verschil in bedrijven uit Belgie, Nederland en bijvoorbeeld Portugal, Italie en Spanje. Want dat betreft zijn er maar heeeeeeeel weinig (NIEMAND) schieters in Nederland en Belgie die zoiets kunnen neerzetten als Luso, Ricasa, Parente etc.

Vuurwerkmeesters, ja niet echt voor de kenners een juist woord. Maar ze verkopen hun shows wel! Ze zullen niet omroepen dat ze SLECHT zijn. Wie doet dat wel ? Niemand toch ?!

@Admins, om het gezeik niet meer te hebben of Kevin dezelfde persoon is als Queen kunnen jullie toch de ip's checken. Ik dacht ook dat jullie deze mod online hadden?

@Fred, het is goed dat je zoveel geniet van alles om je heen MAAR niet alles is echt goed of fantastisch. Als we gaan bekritiseren dan zie je echt heel veel verschil in de shows en de manier van schieten die soms te triest voor woorden is.

Ik heb de show tijdens het schrijven nog eens door gekeken en het gebied mij te zeggen dat ik ook liever CBF aan het werk ziet op deze plek.

Beste,

kan me gedeeltelijk vinden bij wat tony schrijft,

iedereen schiet zijn vuurwerken op zijn mannier en iedereen vind zijn mannier ook het beste. Ik persoonlijk heb nog nooit een show van Vangelabbeek aangekondigd zien worden als Pyromusical, en heb ook niet beweerd dat deze er één is, het was wel een goede show op muziek geschoten. en inderdaad moet iedere pyromusical vol singleshots zitten?
en aub check de ip 's en jullie zien dat ik niet Kevin ben
genoeg over dit topic, ik zal aanwezig zijn zowel in luik als in knokke en in aartselaar en zal er mijn menigen over schrijven

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou zeker fijn zijn als de discussie over "elkaar" afkraken een op zou houden, nergens goed voor. Mensen hebben meningen en die mag je altijd uiten, neem dit voor lief als het negatief is, want de discussie is elke keer het uitlokken van elkaar.

Dingen als ip's checken enzo hebben geen zin, pyroqueen zegt dat het niet zo is, dat ze het zal bewijzen bij een volgende show aan diegene, prima dan, geloof dat dan maar.
:wink:

Zo, en nu weer gezellig je mening geven over de show. :bye:

@ Tony, ik ben wellicht niet zo kritisch als een ander, en misschien heb ik wel niet zo,n verstand van vuurwerk schieten als een ander.
Ik ben heel snel tevreden, maar als een show slecht is zal ik het niet onvermeld laten.
Waar mijn reactie (misschien te impulsief) over gaat is dat Vangelabbeek het in ogen van sommigen nooit goed kan doen, ook al is de show redelijk tot goed.
Een soort van stemmingmakerij noem ik dit.

@ Tony, ik ben wellicht niet zo kritisch als een ander, en misschien heb ik wel niet zo,n verstand van vuurwerk schieten als een ander.
Ik ben heel snel tevreden, maar als een show slecht is zal ik het niet onvermeld laten.
Waar mijn reactie (misschien te impulsief) over gaat is dat Vangelabbeek het in ogen van sommigen nooit goed kan doen, ook al is de show redelijk tot goed.
Een soort van stemmingmakerij noem ik dit.

Die reactie van jou is helemaal niet zo gek. Het is namelijk altijd gezeik en soms word je daar weleens moe van. Het zou mooi zijn als "mensen" het vuurwerk laten spreken.

En soms mag je best eens uit je slof schieten Fred. Niks mis mee.

het waren vooral veel cakeboxen ja. Singlerows heb ik niet gezien, mines ook niet. Water effecten waren best leuk.

Laat voortaan de muziek maar achterwege. Dan is dit een vermakelijke show. nu zit je op zaken te wachten die toch niet komen.

Ik hoop dat CBF deze show weer eens terug kan krijgen (tegen normale condities). Dan kom ik ook weer eens naar de Ster voor een mooi vuurwerk op muziek.

Dit was een leuk vuurwerk. De lucht was, op een enkel moment na, bij het nummer Thriller constant gevuld met cakeboxen en shells. Maar laat bij dit soort type vuurwerkshows de muziek maar lekker weg.

Volledig akkoord Red Baron! Vroeger ging ik elk jaar naar de Show op de Ster én naar de Waterfeesten op Overmere Donk. Sinds CBF die shows niet meer doet maar 'vuurwerkmeester' Vangelabbeek doe ik niet eens de moeite meer om te gaan kijken.
Trouwens het wil niet zeggen dat vermits Vangelabbeek overdonderd met goedkope effecten dat hij een 'vuurwerkmeester' is. Persoonlijk zou ik hem eerder een groothandelaar noemen die tegen groothandelsprijzen vuurwerken binnen haalt.
Al eens de veiligheid bekeken bij onze 'vuurwerkmeester der Chinese cakeboxen? Nee, ga dan eens naar de Nocturnes in Mini-Europa, daar wandel je 2 minuten na het vuurwerk (wat men een pyromusical durft te noemen) tussen de smeulende cakeboxen en rokende Romeinse kaarsen. Veiligheid = zero. Trouwens VGL mag gerust de muziek weglaten i.p.v. een echte pyromusical is het toch niets meer dan vuurwerk met muziek. Als ik de film van het vuurwerk van 2005 op de ster (CBF) bekijk, dan kan je pas spreken van een pyromusical, vergelijkbaar met Parente. En voor wie zou denken dat ik in het professionele vuurwerkwereldje thuishoor, die kan ik gerust stellen dat dit niet zo is. Ik durf gewoon als leek kritisch te zijn en de dingen te benoemen zoals ze zijn. Trouwens iedereen die professioneel met vuurwerk bezig is zou beter die cakeboxes achterwege laten die maken de échte vuurwerkshow gewoon kapot. Maar ja 't zal wel aan de prijs (winst) liggen zeker?:bonk:

Laatst bewerkt:
Volledig akkoord Red Baron! Vroeger ging ik elk jaar naar de Show op de Ster én naar de Waterfeesten op Overmere Donk. Sinds CBF die shows niet meer doet maar 'vuurwerkmeester' Vangelabbeek doe ik niet eens de moeite meer om te gaan kijken.
Trouwens het wil niet zeggen dat vermits Vangelabbeek overdonderd met goedkope effecten dat hij een 'vuurwerkmeester' is. Persoonlijk zou ik hem eerder een groothandelaar noemen die tegen groothandelsprijzen vuurwerken binnen haalt.
Al eens de veiligheid bekeken bij onze 'vuurwerkmeester der Chinese cakeboxen? Nee, ga dan eens naar de Nocturnes in Mini-Europa, daar wandel je 2 minuten na het vuurwerk (wat men een pyromusical durft te noemen) tussen de smeulende cakeboxen en rokende Romeinse kaarsen. Veiligheid = zero. Trouwens VGL mag gerust de muziek weglaten i.p.v. een echte pyromusical is het toch niets meer dan vuurwerk met muziek. Als ik de film van het vuurwerk van 2005 op de ster (CBF) bekijk, dan kan je pas spreken van een pyromusical, vergelijkbaar met Parente. En voor wie zou denken dat ik in het professionele vuurwerkwereldje thuishoor, die kan ik gerust stellen dat dit niet zo is. Ik durf gewoon als leek kritisch te zijn en de dingen te benoemen zoals ze zijn. Trouwens iedereen die professioneel met vuurwerk bezig is zou beter die cakeboxes achterwege laten die maken de échte vuurwerkshow gewoon kapot. Maar ja 't zal wel aan de prijs (winst) liggen zeker?:bonk:

Beste leden, moderators

voel me toch nog even verplicht op deze onzin te antwoorden, die volgens mij meer met jaloersheid te maken heeft dan met rest, maar dat is mijn vrije mening in ons vrij landje:

Het is natuurlijk je goed recht om te gaan kijken naar een show of niet, en je ziet nu eenmaal de styl van cbf liever dan van vangelabbeek.

Vangelabbeek overdonderd met goedkope effecten? nou ik vind de kwaliteit van de cakeboxen niet slecht, maar mits jij er zoveel van weet zal e zeker gelijk hebben.

Blijkbaar is het ook verboden voor een vuurwerkbedrijf om je eigen materialen te importeren? waar slaat dit op? en ze aan groothandelsprijzen verkopen? ik denk toch dat elk bedrijf in welke sector dan ook winst wil maken, anders zou het niet lang duren.

De veiligheid: Ik ben er zeker van dat elk vuurwerk bedrijf in belgie er alles aan doet om de veiligheid te garanderen, zonder uitzonderingen. en ja ik ben al bij de nocturnes geweest, ieder jaar zelfs. Ik weet niet in welk stukje van je gefustreerde lichaam jij hebt gezien dat ze de nocturnes een pyromusical noemen? Het wordt overal en voor het vuurwerk aangekondingd als een vuurwerk met licht en muziek. na het vuurwerk wordt de locatie gecontroleerd door mensen van het bedrijf, en inderdaad er zijn twee plaatsen waar het publiek er dicht langsdoor wandelt, maar als er alles is afgevuurd en gecontroleerd geworden, dan laten de veiligheidsdiensten van het park de mensen door, maar zelfs op deze twee plaatsen staat het vuurwerk achter een omheining. Denk je nu echt dat een vuurwerkbedrijf niet bezig is met veiligheid? trouwens ging het hier niet over de sterfeesten? nogmaals ik heb niets met dat bedrijf te maken, maar ik kom van hun streek en ben er vroeger veel mee omgegaan

cbf vergelijken met parente? waar slaat dit op, ik denk dat er geen enkel vuurwerkbedrijf aan de hielen van de europese toppers geraakt.

en als laatste, iedere vuurwerkmaker moet alle cakeboxen achterwege laten???

dus enkel vuurwerk met shells, candles en singleshots???? tja het is jou mening, ik vind ze alleen een beetje raar.

Lieve mensen, zouden we niet beter allemaal van vuurwerk genieten, zolang het nog mogelijk is. Ik merk steeds op dat indien er iets gepost wordt over vangelabbeek dit werkt als een rode lap op een stier, als deze naam valt is alles slecht en onveilig, etc het is toch normaal dat er ook mensen zijn die dit bedrijf wel graag bezig zien, maar die horen hier blijkbaar niet thuis.

aan de moderators, sorry voor dit antwoord, maar postings zoals hier boven vind ik helemaal uit de pot gerukt en gewoon niet aanvaardbaar

mvg

pyroqueen

Pyroqueen, het is goed dat je spreekt.
En ik hoop dat we nog vele shows van Vangelabbeek per video of live mogen bewonderen.
Het wordt inderdaad tijd dat het vuurwerk zelf gaat spreken.

Ik heb gisteren met bebazing deze topic gelezen.

Dus ik heb zojuist het filmpje van deze show gezien.

Begin vond ik erg mistiek, met de drijvende effecten op het water.
Alleen is de muziek, aan het begin een gemiste kans.
Begin dan met het begin van thriller en ga verder met een ander nummer van M.J. als de effecten op het water opgebrand zijn.
Als de show (bijna) afgelopen is, eindig dan met de griezel lach aan het einde van he tnummer thriller.

Aan het begin van de show vind ik dat er iets te veel blokkies worden geschoten met crackling.
Maar ja crackling is niet me favoriete effect.

Dan komen de shells, lekker veel en lucht is mooi gevuld.

Zo wisselt dat wel, gedurende gehele show.

Show vind ik echt niet slecht.
Als ik deze show vergelijk met de show die bij in de buurt worden geschoten, dan heb ik zo iets van, laat van Vangelabbeek maar eens een showtje schieten hier.

Een paar -punten.
Muziek wordt in het begin van de show te abrupt afgebroken.

Misschien iets te veel flowerbeds en wat te weinig shells.
Maar ja, als er tijdens oud en nieuw wat flowerbedden worden afgeleverd, als je aan het stoken bent, dan gaat elek freak uit zijn/haar dak.
Dus waar zeuren we over.

Conclusie leuke show.
En welke schieter nu beter schiet, dan de andere.
Het zou me compleet jeuken.
Ga lekker onderling zitten bekvechten, stelletje kippen.:wink:
kippen.jpg

Laatst bewerkt:
Het zou zeker fijn zijn als de discussie over "elkaar" afkraken een op zou houden, nergens goed voor. Mensen hebben meningen en die mag je altijd uiten, neem dit voor lief als het negatief is, want de discussie is elke keer het uitlokken van elkaar.

Dingen als ip's checken enzo hebben geen zin, pyroqueen zegt dat het niet zo is, dat ze het zal bewijzen bij een volgende show aan diegene, prima dan, geloof dat dan maar.
:wink:

Zo, en nu weer gezellig je mening geven over de show. :bye:

Ik Quote hem nog maar een keer.

(overigens wil ik dat van veiligheid nog even aanpsreken. Ooit bij bijv Fallas geweest ? daar is de veiligheid nog lager als 0. Salute finales op 2M afstand. Bommen in verkorte buizen schieten enz enz.)

nou ik vond het wel een aardige show op zich, alleen de muziek hoorde er niet echt bij. Ook de verschillende overgangen tussen de stukjes mochten wel iets beter wat mij betreft..
Ik bedoel als je het dan op muziek doet, zorg dan dat de stukjes in elkaar overlopen en dat het vuurwerk erop aangepast is, dat was soms ver te zoeken...
Verder mistte ik een echte finale, die had ook wle iets heftiger gemogen wat mij betreft....
Maar verder was het wel leuk om naar te kijken hoor! Ook niet erg slecht ofzo...

Beste leden, moderators

voel me toch nog even verplicht op deze onzin te antwoorden, die volgens mij meer met jaloersheid te maken heeft dan met rest, maar dat is mijn vrije mening in ons vrij landje:

Het is natuurlijk je goed recht om te gaan kijken naar een show of niet, en je ziet nu eenmaal de styl van cbf liever dan van vangelabbeek.

Vangelabbeek overdonderd met goedkope effecten? nou ik vind de kwaliteit van de cakeboxen niet slecht, maar mits jij er zoveel van weet zal e zeker gelijk hebben.

Blijkbaar is het ook verboden voor een vuurwerkbedrijf om je eigen materialen te importeren? waar slaat dit op? en ze aan groothandelsprijzen verkopen? ik denk toch dat elk bedrijf in welke sector dan ook winst wil maken, anders zou het niet lang duren.

De veiligheid: Ik ben er zeker van dat elk vuurwerk bedrijf in belgie er alles aan doet om de veiligheid te garanderen, zonder uitzonderingen. en ja ik ben al bij de nocturnes geweest, ieder jaar zelfs. Ik weet niet in welk stukje van je gefustreerde lichaam jij hebt gezien dat ze de nocturnes een pyromusical noemen? Het wordt overal en voor het vuurwerk aangekondingd als een vuurwerk met licht en muziek. na het vuurwerk wordt de locatie gecontroleerd door mensen van het bedrijf, en inderdaad er zijn twee plaatsen waar het publiek er dicht langsdoor wandelt, maar als er alles is afgevuurd en gecontroleerd geworden, dan laten de veiligheidsdiensten van het park de mensen door, maar zelfs op deze twee plaatsen staat het vuurwerk achter een omheining. Denk je nu echt dat een vuurwerkbedrijf niet bezig is met veiligheid? trouwens ging het hier niet over de sterfeesten? nogmaals ik heb niets met dat bedrijf te maken, maar ik kom van hun streek en ben er vroeger veel mee omgegaan

cbf vergelijken met parente? waar slaat dit op, ik denk dat er geen enkel vuurwerkbedrijf aan de hielen van de europese toppers geraakt.

en als laatste, iedere vuurwerkmaker moet alle cakeboxen achterwege laten???

dus enkel vuurwerk met shells, candles en singleshots???? tja het is jou mening, ik vind ze alleen een beetje raar.

Lieve mensen, zouden we niet beter allemaal van vuurwerk genieten, zolang het nog mogelijk is. Ik merk steeds op dat indien er iets gepost wordt over vangelabbeek dit werkt als een rode lap op een stier, als deze naam valt is alles slecht en onveilig, etc het is toch normaal dat er ook mensen zijn die dit bedrijf wel graag bezig zien, maar die horen hier blijkbaar niet thuis.

aan de moderators, sorry voor dit antwoord, maar postings zoals hier boven vind ik helemaal uit de pot gerukt en gewoon niet aanvaardbaar

mvg

pyroqueen

M'n beste Pyroqueen,
Ik begrijp niet waarom je mij van jaloersheid verdenkt? Ik heb duidelijk gemaakt dat ik met geen enkel vuurwerkbedrijf in binnen- of buitenland verbonden ben, er werkzaam voor ben, o.d.
Ik ben niets meer dan een vuurwerkfan die na jarenlang de vuurwerken in Knokke, Chantilly, Rhein im Flammen (Koblenz), Sterfeesten, Overmere-Donk, e.a. bewonderd te hebben en eveneens talloze kleine vuurwerkevenementen op allerlei plaatsten bezocht te hebben uiteindelijk toch wel héél goed zie wie welke effecten gebruikt, weet te gebruiken en feeling heeft om alles op mekaar af te stemmen of niet. Dus jaloers op wie?

Om een paar van je opmerkingen samen te vatten aangaande zélf importeren, overdonderen met goedkope effecten en het niet gebruiken van cakeboxen, kan ik het volgende verduidelijken.
IEDERE vuurwerkmaker mag van mij zoveel zelf importeren als hij zelf wil. Als je kijkt naar het prijskaartje dat aan het vuurwerk van o.a. de Sterfeesten hangt, dan ben ik van mening dat je voor een budget tussen de 10.000€ en de 15.000 € (bij benadering) wel iéts meer mag verwachten dan een overwegend cakeboxvuurwerk, zeker als de 'vuurwerkmeester zelf zijn materiaal importeerd. Vandaar het overdondenderen met goedkope effecten waar ik het over had. Dit laatste verduidelijkt ook mijn visie dat vuurwerkmakers voor grote shows beter de cakeboxen achterwege zouden laten. Andere grote vuurwerken meegerekend, spreek je al gauw over budgetten tussen de 10.000 € tot ongeveer 20.000€ voor 1 pyromusical, is het dan onbegrijpelijk te verwachten dat je voor die prijs ook degelijk 'ouderwets' vuurwerk krijgt dat bestaat uit de 'klassieke' shells, roman candles, single shots, cilinderbommen e.d. in plaats van een vuurwerk dat voor 75 tot 80% bestaat uit ge voorgeprepareerde vuurwerkdozen die je voor de wisseling van oud en nieuw in de winkel om de hoek gaat kopen om in je achtertuin af te steken? Ik heb niet gezegd dat de kwaliteit van de cakeboxes die Vangelabbeek gebruikt slecht is, ik vind alleen dat het niet kan dat een vuurwerkshow zoals op de Ster voor het overgrote deel op cackeboxes gebaseerd is,net zoals ik van mening ben dat je ook voor het vuurwerkfestival in knokke een vuurwerk niet voor de overgrote meerderheid uit cakeboxes laat bestaan zoals Pyro2000 (NL) enkele jaren geleden.

Het feit dat je vermeld dat je zeker bent dat elk vuurwerkbedrijf er alles aan doet om veiligheid te garanderen zonder uitzonderingen.... Daar heb ik mijn terechte twijfels over.
Ik raad je aan om de opstellingen van de vuurwerken van de verschillende bedrijven eens héél goed te bekijken.
Diegenen die het met de veiligheid ernstig nemen zullen de mortiers ingraven (waar mogelijk) of tenminste de rekken met mortiers vastzetten door er zandzakjes tegen te plaatsen.
Doet Vangelabbeek dat ook? Hij kent de zandzakjes wel maar vind ze totaal overbodig. Een losstaande cakebox op amper 5 m van het publiek.... wat kan daar fout mee gaan?
Vuurwerk blijft onvoorspelbaar en er kan altijd iets fout lopen. Al eens aan gedacht wat er gebeurd als iets fout gaat en het rek met mortieren (dat blijkbaar toch niet moet vastgezet worden) omslaat en de shells die normaal 120m de lucht moeten ingaan, het publiek ingaan? Ik zou het niet (nog een keer) willen meemaken dat een bom regelrecht het publiek ingaat. Trouwens wat die Nocturnes betreft, als jij het normaal vind dat zelfs voor het vuurwerk de cakes en roman candles zo langs de wandelpaden opgesteld staan dat je zonder je arm te moeten strekken (over een hekje van 40cm hoog) je het vuurwerk kan aanraken.....

Maar je hebt gelijk Pyroqueen, Vangelabbeek is zeker niet de enige die veiligheid als absolute prioriteit heeft. Neem Must Fireworks bijvoorbeeld die destijds hun 'reuzebom' op de waterfeesten van Overmere Donk gingen voorstellen. Toen ik de mortier (vergelijkbaar met een redelijke olieton) opgesteld zag staan tussen het publiek (ja wél afgeschermd met een nadarhek op 2m afstand) hield ik mijn hart al vast. Om dan nog het extra sensatie-effect niet te vermelden als een pot bengaals vuur vlak achter je rug ontbrandt en zelfs een medewerker van het rode ruis achteruit springt als het leuke bommetje vlak tegen zijn broekspijpen ontvlamt. De finale, waarbij de reuzebom faalde en en op amper 10m van de plaats waar ik stond in het publiek terecht kwam... daar zal ik maar niet over in details treden zeker? En ik zal wat Must betreft ook maar zwijgen over het feit dat je meer moest uitkijken voor de houten stokken van de vuurpijlen die uit de lucht dwarrelden (wel degelijk NIET op de waterfeesten om duidelijk te zijn) dan naar het vuurwerk zelf te kijken?
Maar goed het zou ideaal zijn als inderdaad iedereen in het vuurwerkwereldje veiligheid als hoogste prioriteit zou stellen... als vuurwerkmakers/importeurs/firma's de cakes (zelf geïmporteerd of niet) zouden bewaren voor de goedkope vuurwerken en de grote (dure) shows met écht vuurwerk zouden sieren.
Ik wil je zeker niet aanvallen Pyroqueen maar ofwel heb je een enorme adoratie (wat je goed recht is) voor Vangelabbeek ofwel kijk je enkel naar wat in de lucht te zien is of dat nu kwaliteit, shells of cakeboxes zijn en maakt de rest je niet uit. Durf ook een kritisch te zijn voor je grote favoriet.
Mijn persoonlijke nummer 1 is Parente, maar ik kan je garanderen dat ik absoluut niet alles van Parente als even goed beschouw. Ook zij durven de mist ingaan en zijn zeker niet in alles perfect!

Vermits het wel degelijk over het vuurwerk op de Ster gaat, kan ik afsluiten met te zeggen, hopelijk volgend jaar op de Ster nog eens een niet 80% cakebox pyromusical waar de muziek in mekaar overvloeit, het vuurwerk synchroon loopt met de muziek en effecten en muziek mekaar ondersteunen. Een pyromusical voor mijn part afgeschoten door om het even wie als die maar (zoals CBF in voorbije jaren van de Ster) weet hoe een échte pyromusical te brengen.
Uiteindelijk zal blijken, wat ALLE grote vuurwerkshows betreft dat kwaliteit en vuurwerkmeesterschap zichzelf bewijzen en niet dienen bewezen te worden door eindeloze discussies in een forum.

Back
Bovenaan