[Stelling] Vuurwerk een verslaving?

Gaat het niet vaak ten kosten van andere dingen? Dat zou ook een interessante vraag zijn m.i.
Ik bedoel financieel gezien. Ik kan mij voorstellen dat sommige doorslaan als ik de bestellijsten soms zie. Dat het ten kosten gaat van een vakantie of dagjes uit, of een andere auto die hard nodig is. De meesten van ons zullen toch een gezin hebben. Jammer dat deze vraag er niet bij staat.

Vraag is:
1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
Steek alleen af met oud en nieuw, en niet heel erg veel, maar dat zou ik dan wel missen.

2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
Kan ook, maar zijn wel belangrijk om je vuurwerk uit te kiezen. Zeker als je niet alles kan kopen wat je zou willen.

3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
Echt niet, er zijn zoveel leuke dingen in het leven! Maar vuurwerk is wel speciaal!

4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
Nee joh....

5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
Echt niet.

6. Gaat vuurwerk ten koste van andere dingen?
Nee niet "ten koste van" andere dingen. Maar ik moet wel keuzes maken. Maar alle essentiele dingen in het leven gaan gewoon door. Vuurwerk zou ik zo af kunnen laten vallen. Maar dat kan ik met bijna alles.

Nee

Ja, maar het leukste is om je passie met je mede-fanaten te bespreken.

Nee, wel voor veel, maar famillie gaat vaak wel voor als dat nodig is ;-)

4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
Nee want ik bezoek het gehele jaar zo nu en dan shows dus ik kom wel aan me shot zoals lauren dat zegt haha :p

5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
Nee, vaak zat heb ik nog andere dingen te doen, zo door het jaar heen kijk ik regelmatig op forums of er nog intressante ontwikkelingen zijn. Naarmate de tijd naar een vuurwerkfestival nadert of oud en nieuw dan kijk ik iedere dag wel even.

Nee.
Nee.
Nee.
Nee.
Nee.

Ja, ik heb jaren geen vuurwerk afgestoken.
2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite's?
Nee, wanneer ik het online niet zou volgen, kocht ik waarschijnlijk ook geen vuurwerk of erg weinig.
Nee, absoluut niet.
Nee joh.
Nee, ik heb meer te doen ;)
Nee, in 2016 nogal wat financiële malaise gehad en mijn vuurwerk verkocht aan vrienden en familie of geannuleerd. Echter, het gaat natuurlijk wel ten koste van andere luxe.

1. Kunnen jullie zonder vuurwerk? Vast wel al zal dat wel wennen worden.Als het er niet meer is dan betekent het dat de mooiste dagen van het jaar verloren zijn.
2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s? Als er geen vuurwerk meer is dan zal de belangstelling voor de websites wel afnemen. Zolang er vuurwerk is ben ik blij dat de websites er zijn.
3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles? Absoluut niet
4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op? Nee, behalve met oud & nieuw. 1 keer niet kunnen vieren en was er kapot van.
5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet? Nee

Vraag is:
Nee, kan me niet voorstellen dat ik oudjaarsdag geen vuurwerk af zou steken.
Nee, VWC is een heel groot onderdeel van de totale hobby. Zou dit weg vallen zou ook een heel groot deel van de hobby verdwijnen.
Kids en de vriendin gaan 100% zeker voor. Maar gelukkig krijg ik alle ruimte om optimaal te genieten van de hobby.
Verschijnselen niet echt, maar trek dat vrij moeilijk als ik een week niet er mee bezig kan zijn.
Liefst elke dag mee bezig dus, mocht het een dag niet zo zijn kan ik prima om leven hoor. Maar de volgende dag wel extra iets langer mee bezig.
Uiteraard niet, het is en blijft een hobby. Gezin en daarbij komende dingen gaat hoe dan ook voor.

Back
Bovenaan