[Stelling] Compound vuurwerk is een goede innovatie

Compound word geperst uit een mengsel en dat kunnen 1 of 2 man doen
Je bent in de war met pyromould denk ik

Ik vind de pauzes erg storend in een aantal gevallen. De demo's waar de compound blokken goed doorlopen zijn volgens mij elektrisch geschoten.
Toch vind ik het niet perse gevaarlijker dan een standaard doorlontbak, want vele mensen lonten toch al op een zodanige manier door dat dezelfde pauzes aanwezig zijn.

Kanonslag is NL? VAn welke importeur was dat blok dan? Die 2" zal in NL enkel nog mines zijn van 50gr/p shot, met burstlading mag niet hgroter dan 30mm

De Kanonslag is een Nederlandse dealer.
Ik ben onder de veronderstelling dat singleshots met burst tot een binnendiameter van 50mm (2") in Nederland legaal zijn, heb ik dit fout?

Ik ben toch wel benieuwd of alle compounds het lekker gaan doen, net bij de rowy demo stopte de Jackhammer er weer mee naar de 2e cake, ook was de vertraging vrij lang.
Als dit bij meerdere blokken zo is zal dit problemen opleveren voor de gewone consument.

net de compounds van vulcan gezien bij de demo van vuurwerk tilburg deze waren productie en liepen erg strak door niks op aan te merken , dan is compound erg goed . hopen dat dit ook bij de andere importeur blijkt te zijn met productie

Compound is het beste het scheelt een hoop gepruts en is een
stuk veiliger voor de gewone man in de straat .
Want als je niet weet hoe je goed moet doorlonten kan dat leiden tot teleurstelling en gevaarlijke situaties

Wat nog beter zou zijn is dat je gewoon 1 geheel maakt van zo n box .
Want uit eindelijk komt het op het zelfde neer .

De Kanonslag is een Nederlandse dealer.
Ik ben onder de veronderstelling dat singleshots met burst tot een binnendiameter van 50mm (2") in Nederland legaal zijn, heb ik dit fout?

Compound uit cakes mag. Compound uit single shots lijkt me ook. Dan zijn er vrij grote kalibers mogelijk. Alleen vrees ik dan voor de vertraging tussen de shots. Het moeten waarachijnlijk duidelijk herkenbare "losse" elementen zijn.

Helaas bleek die 2" compound 3 buisjes van 25mm per buis van 50mm te bevatten...

Maar, The captain america heeft wel 6 singleshots, dus ik blijf hoop hebben voor 2" compounds

Heeft iemand al daadwerkelijk de lontconstructie van zo'n compound gezien (ja natuurlijk)? Foto misschien? Te nieuwsgierig om 11 dagen te wachten :D

Ik heb nu op verschillende demo's compounds gezien en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het een slechte ontwikkeling vind.
De belangrijkste reden daarvoor is veiligheid. De vertragingen tussen de afzonderlijke cakes gaan soms wel tot 5, 6 of 7 seconde en dat is gewoon veel te lang.
De consument in kwestie loopt na 3 seconden naar de cake toe om te kijken of deze leeg is en krijgt dan de volgende bombette om z'n oren.
Levensgevaarlijk is het enige woord wat hierbij in me opkomt.

De aloude doorlontbak is veiliger omdat de aansteker deze zelf ook vaak doorlont, en er dus tenminste interactie is met het product.
Een andere oplossing zou het toelaten van de F3 cakes kunnen zijn, die tot 1000g kruit mogen bevatten.

Ik hoop dat de ILENT kritisch kijkt naar de tijd tussen de afzonderlijke lifts. Voor zover ik snel kan vinden is daar in de CE-normering niets over opgenomen, maar een maximale tijd tussen lifts van 3 of 4 seconden zou ik een goede norm vinden.

Heeft iemand al daadwerkelijk de lontconstructie van zo'n compound gezien (ja natuurlijk)? Foto misschien? Te nieuwsgierig om 11 dagen te wachten :D
Je zou op YouTube is kunnen kijken op een kanaal genaamd extremerides 1,meneer R Koet heeft wat filmpjes gemaakt waarin o.a. te zien is hoe de nieuwe Funke blokken werken qua (door)lont systeem.
Veel van die soorten filmpjes zijn buiten vermakelijk ook best informatief als het om zulke dingen gaat.
Hopelijk kun je er iets mee.

Je zou op YouTube is kunnen kijken op een kanaal genaamd extremerides 1,meneer R Koet heeft wat filmpjes gemaakt waarin o.a. te zien is hoe de nieuwe Funke blokken werken qua (door)lont systeem.
Veel van die soorten filmpjes zijn buiten vermakelijk ook best informatief als het om zulke dingen gaat.

Vermakelijk die filmpjes???? :bonk:

Zet deze unpopular opinion puffin meme alvast in je signature 😂

4690170.jpg

Aan je omschrijving wert ik al dat het om het "rubro" doorlontsysteem gaat, niet compound. En dan horf ik nu tenminste niet het geleuter van die gast aan te horen :D

Vermakelijk is op veel manieren te interpreteren,wat de 1 mooi vind,vind de ander niks.
Ik zelf kan er nog wel is om lachen en heb een stukje basis info via zijn kanaal opgedaan vroegah.
En het was op korte termijn t enigste wat ik kon bedenken waarbij je misschien antwoorden op je vraag zou kunnen vinden :rolleyes:
Ik begrijp echter dat zelfs al is het antwoord niet geheel het perfecte antwoord,het je redelijk kwalijk word genomen als iemand roept (al is om te helpen)dat dat kanaal wellicht de info heeft en best vermakelijk kan wezen:frusty:
Is het dan wellicht handiger als ik in elk geval maar gewoon mn mond hou en niks aandraag,want dat is een beetje wat ik proef uit wat reacties op mn aangedragen voorstel ? :confused:

Nee, gewoon je muil blijven opentrekken, maar die gast is bij een wat oudere garde op de forums gewoonweg niet geliefd, that's all :wink: Dank voor je reactie en je suggestie dus, en jij weet nu dus dat het compound- en rubrosysteem (dat funke ook heeft) dus 2 verschillende systemen zijn :)

edit: 3x dus in één zin is wel teringjantje veel

Ok dan doe ik dat :D
Ik ben zelf ook niet helemaal de jongste meer,maar vind het vreemd dat mensen die "iets hebben" tegen iemand anders,dat een beetje willen laten voelen aan mensen die alleen maar willen helpen.
Omdat er in hun ogen een "fout voorbeeld/persoon" word aangehaald.
Ik heb niks met en tegen niemand(wil nergens tussen in gezet worden),wat heeft het dan voor zin om iemand anders ergens tussen te willen "pletten" vanwege enkel een hulp biedend gebaar :bonk:

Hoe dan ook, graag gedaan :p
WIJ zijn inderdaad weer wat wijzer geworden :cool:

Ik vind de compound 1 grote flop.

De tijd tussen de cakes is veel te lang en ik vind van alle compounds de boeketten matig.

Haha ik mag je scepsis vaak best wel maar deze generalisatie van je is ronduit hilarisch. Dank voor mn 1e lach van de dag!

Back
Bovenaan