StefɟǝʇS
Als eerste ben ik een echte mediafreak/autist, tig jaren mee bezig inmiddels met diverse raakvlakken. Ingerold een jaar of 8 geleden bij toeval; ik was zelf al jaren actief met muziek maken en playlisten ontwerpen en subliem sturen van groepen mensen met muziek. Op een dag tegen eind december had ik tijdelijk geen internet en tv meer en moest mij vastkluisteren aan de radio. Een vriendin van mij werkte al bij 3fm (voor iets anders dan muziek) en ben maar gaan luisteren. Het bevreemde mij dat de playlist wel erg extreem overeenkwam met die van mij en ben de weken daarop mijn scripts gaan vergelijken met die van hun. Na een aantal jaren had ik de formule ontdekt en ben daar mee gaan spelen door muziek aan te vragen bij radiostations en te bellen. Ik gebruikte soms vage woorden die op meerdere manieren te interpreteren waren en merkte op dat ik wel snel er door kwam en prijzen kon winnen. Het is uiteindelijk van een hobby naar een ..... iets gegaan met het meehelpen van websites verbeteren, thema's ontwerpen, deels muziek schrijven en etc etc. Soms uitlopend op grote beef met bekende artiesten en soms ook extreem leuke ervaringen, al met al adem ik media en voornamelijk radio.
Doordat ik een echte klassieke autist ben kan het voor mij extreem moeilijk zijn om chat gesprekken te volgen of ergens de humor of sarcasme van te inzien, ik kan ook volledig missen als iemand boos op mij reageert waardoor ik soms in hilarische situatie's terecht kom. Laat het dan ook zijn dat ik in mijn hele leven al in de meest vreemde situatie's beland om de haverklap. Forums zijn ook niet mijn sterkste kant omdat ik vaak in monoloog praat, ik vertel iets en verbeter mijzelf daarna alweer of pas mijn gedachten aan met nieuwe informatie die ik ondertussen heb gevonden of ondervonden heb. Ik kan dan ook rustig in een eigen onderwerp 100 berichten plaatsen met gedachten die soms chaotisch kunnen overkomen, maar ben het van mijzelf gewend.
Aankomend jaar krijg ik behandeling om beter met mijn autisme om te gaan, heeft eerst twee jaar geduurd omdat er nog veel meer speelde waar ik heel veel tijd in moest stoppen om dat allemaal te verwerken. Het meest belangrijke is mijn epilepsie geweest waarvan ik overtuigd was dat het bij mij hoorde (autisme) en normaal was, zelfs twee pogingen met medicatie die toch wel extreem duidelijk maakte dat ik aanvallen had kon ik niet onder ogen komen en raakte dan in paniek omdat ik geen aanvallen meer had (visuele epilepsie /
https://www.youtube.com/watch?v=6c1BThu95d8), wat ook de reden is dat ik een vuurwerk liefhebber ben omdat ik dan 1 keer per jaar zelf bepaal of er vuurwerk is of niet en hoe dit eruit ziet.
Verder heb ik nog last van een heftige PTSS waarmee ik nu al een jaar of 10/11 mee kamp en wat nog steeds niet onder controle is, het heeft het ook zo erg gemaakt dat ik mijzelf ben gaan opsluiten en afsluiten voor de buitenwereld, slechts het dragen van een façade voor de buitenwereld die je maar een x aantal jaren kunt volhouden en uiteindelijk afbrokkelt omdat je verstrikt raakt in je eigen nep wereld. Het zorgde er ook voor dat ik niet meer naar de winkel durfde of locaties waar veel mensen zijn, ik probeer dat nu steeds meer te doen en vuurwerk is voor mij iets wat daar voor kan zorgen. Ik wil dan ook graag wat moeite doen om shows te gaan bekijken zodat ik de afleiding van vuurwerk heb en dat je tenminste een onderwerp hebt waarover je kunt praten, zorgt ervoor dat ik rustig blijf en meer ontspannen ben op die momenten.
De meeting bij Haulerwijk (24 november) was voor mij echt een geweldig iets, daar heb ik enorm van genoten om mensen persoonlijk te ontmoeten en heb ik echt veel plezier gehad. Voelde mij ineens niet meer vreemd en de ogen zijn mij wel open gegaan dat er echt mensen zijn die eenzelfde passie delen en ook een heel jaar bezig zijn met vuurwerk. Ook veel tips gekregen over doorlonten en electronisch schieten, zonder dat was mijn show volledig mislukt (bedankt MD)
Het forum is ook geweldig en staat vol met zeer goede informatie en lees nog steeds weer nieuwe dingen en tips. Er zijn nog wel steeds heel veel vragen die ik heb en wil uitzoeken, maar dat gaat het aankomende jaar komen. De laatste weken raakte ik steeds meer gestrest en raakte ik iets verdwaalt op het forum door een overvloed aan berichten en kom dan niet meer tot rust en reageer dat ergens wel af op mijn manier. Beetje jammer en had niet gemoeten en voel ik mij ook wel schuldig over, dus bij deze mijn excuses.
Voor dit aankomend jaar ga ik wat rustiger doen in mijn gedrag en wat meer open kaart spelen, ik heb in het begin een zweem van onduidelijkheid over mij heen gecreëerd om mensen op afstand te houden, ik maak dan gewoon gebruik van bestaande situatie's die spelen op dat moment. Het is een coping mechanisme die mij dan moet beschermen. Maar gezien ik nu inmiddels wel vertrouwen heb in het forum en de mensen maak ik mij daar niet meer druk om.
Al met al, dit ben ik en nu voor het aankomende jaar rustig en relaxt genieten met zijn allen en een leuke periode tegemoet naar het volgende O&N.
Vriendelijke groet,
Stef Meijer