Staakt het vuren uitgenodigd voor bespreking 18 april 2012

Maar een verbod moet je niet aan gaan beginnen. Ga samen met de branche en de overheid kijken naar alternatieven. Leg illegaal vuurwerk en m.n. de productie daarvan aan banden.

Dus om dat Nederland zogenaamd een "vuurwerk probleem" heeft moeten andere landen hun wetgeving daar maar op aan passen? Kort gezegd bedrijven in Belgie,Polen,tjechie etc moeten hun deuren maar sluiten voor Nederland.
Wat leven we toch in een egoistisch *** land :angry:

Afsteken verkorten kan, maar korter verkopen lijkt geen optie. Of jaarlijkse verkoop toestaan (!).

En hoe denken ze dit te handhaven? Ze kunnen nu de overlast al niet aanpakken. Laat staan op de 31e daar komt nog is bij dat het aantal kg per persoon van 10 naar 25 kg is gegaan.
Verder lees ik dat het een optie is om al het kleine spul (denk aan babypijlen,kanonslagen etc te gaan verbieden.Wat levert dit op? juist mensen gaan toch wel de grens over daar is het zo te halen.
Nederland moet is kappen zich overal zo druk over te maken. En al die geitenwollen sokken die zich druk maken zoals johan meiering ga lekker op een hutje in de hei wonen. Bah wat een vieze zeikerds zeg!

Welke bijdrage heeft vuurwerkfijnstof op de gehele fijnstof? Het vuurwerkaandeel is beperkt op het jaarlijks geheel. Als je het in een percentage moet uitdrukken dan kan gedacht worden aan ca. 10%. Er worden getallen genoemd van jaarlijks duizenden doden a.g.v. fijnstof wat zou betekenen dat er honderden doden vallen a.g.v. vuurwerkfijnstof.
Dat percentage was toch echt 0,5% tot 1% volgens die man, een schatting. Hij had het erover dat de concentratieverhoging als gevolg van vuurwerk "beperkt" is. De 10% ging over het aantal dagen dat de concentratie fijnstof groter is dan 50 microgram/m³, waarvan er 35 mogen zijn per jaar, en waarvan vuurwerk er 1, 2 of misschien 3 van opvullen (onbekend). De 10% is hier dus ook een grove schatting.

Ik zal de stukjes wetenschap en belangenvereniging+importeurs op youtube zetten voor ieder om te bekijken.

Dat percentage was toch echt 0,5% tot 1% volgens die man, een schatting. Hij had het erover dat de concentratieverhoging als gevolg van vuurwerk "beperkt" is. De 10% ging over het aantal dagen dat de concentratie fijnstof groter is dan 50 microgram/m³, waarvan er 35 mogen zijn per jaar, en waarvan vuurwerk er 1, 2 of misschien 3 van opvullen (onbekend). De 10% is hier dus ook een grove schatting.

Ik zal de stukjes wetenschap en belangenvereniging+importeurs op youtube zetten voor ieder om te bekijken.

Heb e.e.a. aangepast!

Ze kunnen het zo moeilijk maken als ze willen maar 1 ding is zeker. Met Oud en nieuw steek ik vuurwerk af en dat zal hoe dan ook niemand OOIT van me afpakken.
Drugs zijn ook niet uit te bannen zullen we maar zeggen ;-)

De opnames die ik had gemaakt van voor de vuurwerkbranche aan het woord kwam zijn helaas hopeloos verloren gegaan. Mijn computer besloot voor zichzelf te denken toen ik weg was en heeft nogal wat "niks" opgenomen door een oorzaak die me nog niet 100% duidelijk is. Er is wel audio op de achtergrond, maar die staat ook op de site van de tweede kamer.

In chronogische volgorde was eerst was de vuurwerkbranche aan het woord.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Klik hier om de video op youtube zelf te bekijken.

Daarna kwamen de wetenschappers die ik eerder gepost had.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Klik hier om de video op youtube zelf te bekijken.

Ik heb de hele discussie in de zaal gevolgt.
Stichting staakt het vuren is het gevaar niet, daar kwam geen zinnig woord uit.
Rietveld is het gevaar, wat is hij fanatiek gewoon eng.

VVD en d66 tegen verbod.

Vuurwerkbranche wil eventueel artikelen waar veel (oog)letsel mee veroorzaakt wordt uit de handel halen. Klein klalvuurwerk waar mee gegooid wordt en de kleine pijltjes.
Maar het moet wel aangetoond worden dat dit de veroorzakers zijn van de meeste ellende.

Verder was de grote overlast volgens 99% van de sprekers het illegale vuurwerk.
Faber kreeg de 1e oogslachtoffers al 2 weken voor oud en nieuw binnen.
Welke winkel verkoopt er dan al legaal?

Van de handen slachtoffers was er niemand die niet aan het knutselen was geweest of met legaal vuurwerk zijn hand was kwijt geraakt.
Wel hadden ze allemaal spijt van wat ze gedaan hadden. (raar hé)

Nu maar kijken wat er allemaal van komt.

Misschien moeten wij maar een burgeninitiatief starten voor een extra afsteekdag op 5 mei. Wat is tenslotte 40.000 handtekeningen.

Uiteindelijk heb ik een positief debat gezien via de livestream. Wat Frits ook al zegt, de nadruk lag op het illegale vuurwerk. Maar dit vuurwerk is niet voor niets illegaal, dit is dus al verboden.

Gelukkig werd er ook een link gelegd naar de mentaliteit van de mensen, want daar ligt uiteindelijk het probleem. Bepaalde mensen hebben verzwakte normen en waarden, dit uitschot van de maatschappij heeft lak aan alles en iedereen. Dit komt niet alleen voor bij oudejaarsdag, denk hierbij ook aan voetbal wedstrijden, waar honderden politie agenten op de been moeten zijn, om een paar imbecielen tegen te houden.

Ik voel een verbod voor romeinse kaarsen en babypijltjes aankomen! Ik sla genoeg kaarsen in dit jaar,voordat het dezelfde kant op gaat als met de knallende grondbloem.
Verder wel een positief debat,waarbij een aantal fabels/misverstanden uit de wereld zijn geholpen.

Stichting staakt het vuren was wel een flater echt zo droog.Wat een onzin kraamt die man uit,maar dat weet iedereen met een beetje verstand inmiddels wel.Een gigabom en verderop stond nog een vrachtwagen met 1000den kilo`s lol zo uit zijn grote duim gezogen.De manier zoals hun te werk gaan is zo achterhaald eerder lachwekkend.Het is maar goed dat hij niet over vuurwerkgif begon anders had hij zichzelf helemaal compleet voor *** gezet.

Uiteindelijk heb ik een positief debat gezien via de livestream. Wat Frits ook al zegt, de nadruk lag op het illegale vuurwerk. Maar dit vuurwerk is niet voor niets illegaal, dit is dus al verboden.

Gelukkig werd er ook een link gelegd naar de mentaliteit van de mensen, want daar ligt uiteindelijk het probleem. Bepaalde mensen hebben verzwakte normen en waarden, dit uitschot van de maatschappij heeft lak aan alles en iedereen. Dit komt niet alleen voor bij oudejaarsdag, denk hierbij ook aan voetbal wedstrijden, waar honderden politie agenten op de been moeten zijn, om een paar imbecielen tegen te houden.

Kijk, daar hebben we eigenlijk HET punt waar alles om draait.

Morele waarden vervagen als je met grote groepen bent en daarbij wellicht ook nog de nodige versnaperingen op hebt. Schijt aan alles en men weet gewoon dat de politie de handen vol heeft aan oud en nieuw. Dus de kans dat we onze gang kunnen gaan is groot. Enkele jaren geleden zag je dat al...zeer mistige oud en nieuw en meteen fikten een aantal scholen af....
Ambu personeel dat hun gang niet kan gaan, belaagd worden......alles is mentaliteit en moreel en dat is steeds verder weg te zoeken helaas...het illegale spul is op zich geen probleem, wel wat je ermee doet en hoe je het gebruikt....DAT is ons Nederlandse probleem... :cry::cry:

Laatst bewerkt:
Ik heb de hele discussie in de zaal gevolgt.
Stichting staakt het vuren is het gevaar niet, daar kwam geen zinnig woord uit.
Rietveld is het gevaar, wat is hij fanatiek gewoon eng.

VVD en d66 tegen verbod.

Vuurwerkbranche wil eventueel artikelen waar veel (oog)letsel mee veroorzaakt wordt uit de handel halen. Klein klalvuurwerk waar mee gegooid wordt en de kleine pijltjes.
Maar het moet wel aangetoond worden dat dit de veroorzakers zijn van de meeste ellende.

Verder was de grote overlast volgens 99% van de sprekers het illegale vuurwerk.
Faber kreeg de 1e oogslachtoffers al 2 weken voor oud en nieuw binnen.
Welke winkel verkoopt er dan al legaal?

Van de handen slachtoffers was er niemand die niet aan het knutselen was geweest of met legaal vuurwerk zijn hand was kwijt geraakt.
Wel hadden ze allemaal spijt van wat ze gedaan hadden. (raar hé)

Nu maar kijken wat er allemaal van komt.

Misschien moeten wij maar een burgeninitiatief starten voor een extra afsteekdag op 5 mei. Wat is tenslotte 40.000 handtekeningen.

Is hier nog (audio)visueel materiaal van? Graag zou ik horen hoe Meijering en die andere levende lijken zichzelf te kakken zetten. Iets met leedvermaak, is leuk vermaak!
:D

Is hier nog (audio)visueel materiaal van? Graag zou ik horen hoe Meijering en die andere levende lijken zichzelf te kakken zetten. Iets met leedvermaak, is leuk vermaak!
:D

Nee meneer meijering heeft niks gezegd,dat liet hij namelijk over aan de zogenaamde voorzitter(Paul Steverink).Niet dat daar een zinnig woord uit kwam maar goed.Dumpen in een bejaardentehuis,dat moeten ze doen met de beste man daar kan je namelijk de hele dag zeiken.:rolleyes:

Dhr Steverink (en daarmee de stichting staakt het vuren) maakt er een gewoonte van om zich onsterfelijk belachelijk te maken, ik citeer uit een interview van radio Gelderland, 15-12-2011:

Interviewer: 3. Om wat voor soort vuurwerk gaat het dan?
Dhr Steverink: Lawine pijlen, Gebruikt in de Alpen als explosief om losse sneeuw in de bergen gecontroleerd naar beneden te krijgen en op te ruimen en de skiërs vóór te zijn, te voorkomen dat ze in een lawine verzeild raken. Ongecontroleerde lawines vallen op huizen die dan geïsoleerd worden.
De lawinepijl geeft twee 2 knallen:
1e knal bij het ontsteken. De pijl heeft een extra lading knalkruit. Snel weg ermee dus. 2e knal is bedoeld om in de lucht te exploderen en sterren te laten schitteren Wacht je te lang, ben je onzeker, heb je gedronken, krijg je 2 knallen achterelkaar in je hand: hand eraf, ogen eruit, trommelvlies gescheurd. Kinderen kunnen er dood aan gaan.
Vooral bij regen en sneeuw kan de pijl vroegtijdig afgaan.

Nou zijn wij heel wat gewend aan bizarre kletspraat maar dit was toch weer even twee keer lezen. Het stuk bevat meer onwaarheden dan woorden zo'n beetje. Tenenkrommend, bangmakerij van het slechtste soort.
Lees vooral het gehele interview om een duidelijk beeld te krijgen van deze bedriegers. Klik Hier (pdf).

Toch zou ik deze stichting niet onderschatten, we leven in NL waar de grofste schreeuwers vaak hun zin krijgen.

Misschien moeten we inderdaad een burgerinitiatief indienen voor 5 mei.

Waarom ? om te oefenen voor 31 december.
Wanneer ? elke 5 mei
Wie ? vuurwerkliefhebbers

Dhr Steverink (en daarmee de stichting staakt het vuren) maakt er een gewoonte van om zich onsterfelijk belachelijk te maken, ik citeer uit een interview van radio Gelderland, 15-12-2011:

Interviewer: 3. Om wat voor soort vuurwerk gaat het dan?
Dhr Steverink: Lawine pijlen, Gebruikt in de Alpen als explosief om losse sneeuw in de bergen gecontroleerd naar beneden te krijgen en op te ruimen en de skiërs vóór te zijn, te voorkomen dat ze in een lawine verzeild raken. Ongecontroleerde lawines vallen op huizen die dan geïsoleerd worden.
De lawinepijl geeft twee 2 knallen:
1e knal bij het ontsteken. De pijl heeft een extra lading knalkruit. Snel weg ermee dus. 2e knal is bedoeld om in de lucht te exploderen en sterren te laten schitteren Wacht je te lang, ben je onzeker, heb je gedronken, krijg je 2 knallen achterelkaar in je hand: hand eraf, ogen eruit, trommelvlies gescheurd. Kinderen kunnen er dood aan gaan.
Vooral bij regen en sneeuw kan de pijl vroegtijdig afgaan.

Nou zijn wij heel wat gewend aan bizarre kletspraat maar dit was toch weer even twee keer lezen. Het stuk bevat meer onwaarheden dan woorden zo'n beetje. Tenenkrommend, bangmakerij van het slechtste soort.
Lees vooral het gehele interview om een duidelijk beeld te krijgen van deze bedriegers. Klik Hier (pdf).

Toch zou ik deze stichting niet onderschatten, we leven in NL waar de grofste schreeuwers vaak hun zin krijgen.

Lijkt mij dat de situatie van prins Friso dan genoeg reden is om te pleiten vóór het afsteken van lawinepijlen.

kindsoldaten, lawinepijlen, wat een onzin... die man moet een carriere switch maken!

over 2 maanden in een uitverkocht carré de eerste solo cabaret show van Paul Steverink

Back
Bovenaan