Citaat website Johan Meijering:
Centraal in het leven van Meijering staan zijn strijd tegen alle soorten van onrecht en vormen van geweld, zijn liefde voor de beeldende kunst en als fervente dansliefhebber zijn passie voor de Argentijnse Tango.
Beste Johan,
Graag wil jij laten geloven dat jij je inzet voor een vrije en tolerante maatschappij. Echter, je hanteert vormen als liegen, bedriegen, manipulatie en je wenst door middel van macht anderen het levensgeluk te ontnemen. Dit zijn allen vormen van geweld. Lees het boek, "Geweld: het fenomeen, het trauma en de verwerking" eens. Daar staat de moderne definitie van het begrip "geweld" nader in beschreven.
Op je website geef je ook aan dat je gewerkt hebt als maatschappelijk werker. Dat houdt dus ook in, dat je bekend bent met de missie van het maatschappelijk werk. Namelijk, ieder individu optimaal tot zijn recht te laten komen ten opzichte van zijn omgeving.
Door een overmatige paternalistische houding rondom het onderwerp "vuurwerk", overigens gebaseerd op subjectieve en incorrect informatie, gaat u het zelfstandig maken van keuzes en zelfredzaamheid van de burger echter tegen. Mag ik u er op wijzen dat dit haaks staat op de missie van het maatschappelijk werk?
Aan uw Curriculum Vitae is duidelijk af te lezen dat u geenszins bekend bent met de huidige vereisten van het sociaal werk. Met andere woorden, uw visie op het sociale vlak is hopeloos verouderd. Niet alleen is uw visie hopeloos verouderd, uit uw huidige visie blijkt dat u geen enkel idee heeft wat er leeft onder jong en dynamisch Nederland. Met uw huidige paternalistische houding laat u overigens zien dat u niet over de juiste competenties beschikt om mee te kunnen in sociaal Nederland. Sterker nog, de geitenwollensokken generatie van maatschappelijk werkers waar u deel van uitmaakt, blokkeert de doorstroom van jong talent.
Bij dezen zou ik willen verzoeken met pensioen te gaan en u lekker op uw hobbie, dansen, te richten. Probleem is echter dat de pensioensgerechtigde leeftijd verhoogd is. Helaas, u moet nog een jaartje.
Overigens herinner ik mij recentelijk onderzoek: oudere werknemers worden niet alleen als minder productief ervaren, ze worden ook als star in hun denken en houding ervaren. Daarom willen veel werkgevers hun medewerkers lozen. Zelfs in het sociaal werk komt dit voor. Als tolerante mensen uit uw vakgebied uw generatie als intolerant, star en weinig flexibel ervaren, hoe moet de rest van Nederland dan niet aankijken tegen u en uw soortgenoten? Geert Wilders spreekt niet voor niets van geitenwollensokkenbrigade en zinloos thee drinken. Uw generatie mag verantwoordelijk worden gehouden voor de imagoschade die het sociaal werk opgelopen heeft door het vasthouden aan achterhaalde vastgeroeste ideeën.
Mocht u nu tot de conclusie komen dat u zichzelf niet optimaal kan ontplooien, omdat u in Den Haag (net als door de rest van Nederland, behalve binnen de kringen van eco-fascisten dan) weggezet zal worden als hopeloos geval met zwaar achterhaalde ideeën die gebruik maakt van manipulatie om zijn doel te bereiken, dan begrijp ik dat u daar teleurgesteld over zult zijn.
Echter, ik zie namens jong en dynamisch Nederland toch licht aan het einde van de tunnel voor u. In Nederland is het namelijk nog steeds mogelijk om voor euthenasie te kiezen als het leven een uitzichtloos lijden wordt.
Ondanks dat u wel heel paternalistisch anderen vrijheid wilt ontnemen om keuzes te maken in het leven en te genieten van deze keuzes, zal ik mij niet tot uw niveau verlagen. In tegenstelling tot u geloof ik wél in zelfredzaamheid en het maken van eigen keuzes. Ik zal dan ook niet pleiten voor een verbod op euthenasie, omdat ik nu eenmaal u de vrijheid gun om te kunnen kiezen of u het leven voort wilt zetten of niet.
Ziet u, mijnheer Meijering. Zo ziet het huidige sociale werkveld er nu uit. Niet het bevoogden en moralistisch met het vingertje wijzen staat centraal. Maar het stimuleren van mensen om zo zelfstandig mogelijk keuzes te maken om zelfredzaam te zijn, staat nu centraal.
Overigens ben ik bang dat mijn reactie te weinig verhelderend voor u zal zijn om in te laten zien dat uw houding niet meer van deze tijd is. Zelf nadenken is immers niet aan uw generatie besteed, aangezien klakkeloos paternalistische onzin overnemen de gehanteerde stijl uit uw tijd is. Mijn paternalistische tip aan u? Ga lekker dansen! En als je daar geen zin in hebt en je het leven ziet als uitzichtloos lijden? Ach, je hebt altijd nog een keuze. Bedenk wel één ding goed als je een keuze maakt. Met mensen aan het roer die net zo bekrompen en paternalistisch zijn als u, had u deze kans nooit gehad...