St. Niklaas - De Sterfeesten

Ik begryp het niet goed, normaal staat het hier enkele uren reeds na een show vol met commentaren, ik heb de show gezien en hij voldeed niet aan de verwachtingen die er hier op het forum werden aangehaald. Vind het alleen jammer dat er enkel bij shows van ons reeds al negatieve commentaar wordt gegeven zelfs al is de show nog niet geweest. Nogmaals, voor mij voldeed de show niet aan de verwachtingen, dit is geen kritiek maar een vaststelling en ik ben blij dat ik niet de enige ben

Joerie,

(ik ben net thuis, maar zal even reageren)

dat de show niet aan je verwachtingen voldeed: Over smaak valt niet te twisten.

Ik denk wel dat de show qua synchronisatie op de muziek, in ieder geval prima voldeed. Ik heb in ieder geval begrepen dat het qua synchronisatie vorig jaar stukken minder was :wink:.

tot op heden heb ik maar 2 negatieve klanken mogen horen. en dat ben jij en Redhead. dus wat er volgens jou niet aan de verwachten voldeed, zou ik graag wel eens willen weten dan.

@ Redhead: De laser vooraf is een wens van de organisatie. Ik zelf vind laser ook niet het aller leukste. Maar dat kun je het vuurwerk bedrijf in kwestie niet aanreken vind ik. De klant wil graag een laser show. Dan krijgt de klant dat ook. Dat er geen tempo in zat. Ook dat ben ik niet me je eens. Ja 17 minuten lang vol gas blazen is natuurlijk leuk. Maar dan denk ik toch echt dat het budget technisch een erg duur verhaal gaat worden.

Ondanks het barre slechte weer met enorm veel regen die middag en vroege avond. waardoor sommige effecten toch nat geworden zijn en (ondanks dat het toch stevig ingepakt zat) helaas niet vertrokken of slecht uit de verf kwamen. En dat de rook soms flink tegen zat. Heb ik goed genoten van deze show.

ik zal spoedig de video, report en fotos plaatsen.

Ik begryp het niet goed, normaal staat het hier enkele uren reeds na een show vol met commentaren, ik heb de show gezien en hij voldeed niet aan de verwachtingen die er hier op het forum werden aangehaald. Vind het alleen jammer dat er enkel bij shows van ons reeds al negatieve commentaar wordt gegeven zelfs al is de show nog niet geweest. Nogmaals, voor mij voldeed de show niet aan de verwachtingen, dit is geen kritiek maar een vaststelling en ik ben blij dat ik niet de enige ben

Joeri, ik ben het niet zo heel vaak met je eens maar deze keer wél.
De show was ondermaats.
Ik volg de shows op de Ster nu al 17 jaar en dit was de flauwste show ooit geschoten.
Eerlijk gezegd, ondanks mijn kritieken op jou, was jouw show vorig jaar beter (behalve de synchronisatie dan).

Wat mij vooral tegenviel was de voortdurende herhaling van dezelfde effecten. Hopen Shapes (circles), shooting stars, crackling clouds,....
Ik ben zelf een fan van waterfalls (horsetails) en faling leaves maar als dat effect zich ook steeds blijft herhalen (zoals het geval was) dan is de fun er snel af.
Wat meer variatie had wel gemogen voor het budget dat de Ster er tegenaan gooit, en dat budget ken jij ook.
De lasershow op zich stoort me niet als hij als apart onderdeel voor de show gepland is en zo was het vroeger ook. Maar deel uitmakend van het vuurwerk was het puur opvullen van (dure) tijd.

Trouwens er zijn meer mensen, die niet op dit forum zitten, die het ook ondermaats vonden en... Sint-Niklazenaars zijn zeer kritisch wat hun Sterfeesten betreft.

@Red Baron,

Nou, het is toch vreemd dat als mensen kritiek geven over een show jij nogal hevig reageert en er onmiddelijk andere shows terug bijhaalt
niet vergeten dat jij hier deze show zo hebt aangebracht dat het de mooiste show ooit in st niklaas zou worden. En met alle eerlijkheid en respect heb ik moeten vaststellen dat dit niet zo was...., verder geef ik geen kritiek, ik wil hier vooral mee zeggen, let er me op om een show van te voren reeds al als beste te bestempelen, je weet nooit hoe het afloopt, nogmaals jij ziet dit als kritiek of een een aanval, ik als een vaststelling, als ik zo moest reageren bij elk commentaar wat jij geeft, dan was het hier meer vingertje wijzen, dan meningen delen

@scorcererinthesky

Ik stelde gewoon vast dat de show inderdaad maar flauwtjes was en weinig variatie bezitte, en ik was, en ook andere (mensen van st niklaas) deelde de mening dat verleden jaar beter was (vuurwerk) om nog eens op de synchronistatie terug te komen, ik heb de show van verleden jaar nooit verkocht als pyromusical, dat is wat men er hier op het forum van maakt, want het was geen pyromusical en zo is ie ook niet verkocht geworden.

dit gezegd zijnde, is dit weer eens het bewijs dat als bepaalde firmas schieten het reeds al een top show is, voordat ie reeds geschoten is en anderen dan al van te voren afgekraakt worden. Beste mensen ik begrijp best dat iedereen een bepaalde symphatie heeft voor een bepaald bedrijf, maar laat dit aub niet meespelen in jullie commentaren over shows. ik denk dat de bedoeling van het forum is show becomentariseren en niet het bewuste bedrijf afschieten of ophemelen

joeri

Joerie,

@ Redhead: De laser vooraf is een wens van de organisatie. Ik zelf vind laser ook niet het aller leukste. Maar dat kun je het vuurwerk bedrijf in kwestie niet aanreken vind ik. De klant wil graag een laser show. Dan krijgt de klant dat ook. Dat er geen tempo in zat. Ook dat ben ik niet me je eens. Ja 17 minuten lang vol gas blazen is natuurlijk leuk. Maar dan denk ik toch echt dat het budget technisch een erg duur verhaal gaat worden.

thanks voor je reactie, ik begrijp je heel goed. ik heb dan ook maar alleen mijn mening gegeven. natuurlijk moet je rekening houden met de wensen van de klant maar als ik mijn mening dan mag geven vind ik het wel de taak van laser om te zeggen dat een lasershow van 10 min met een paar fakkels op een gegeven moment wel saai zou kunnen worden. (natuurlijk begrijp ik ook de hele kwestie met budgetten enz dus daar reken ik jullie ook helemaal niet op af o.i.d, ik heb hier zelf ook dagelijks mee te maken dus weet hoe dat is :))

Zoals ik al zei was de kwaliteit van het vuurwerk prima en daar heb ik ook zeker van genoten maar helaas voldeed deze show (voor een liefhebber als ik) niet aan de verwachtingen.

Ik heb afgelopen zaterdag , als ook de afgelopen 5 jaren ervoor de shows gezien in Sint Niklaas en kan hier persoonlijk maar 1 conclusie uittrekken en die is: dat ik niet snap waarom de organisatie überhaupt een ander bedrijf/bedrijven in de hand heeft genomen.
Voor mij is nog steeds CBF de winnaar hier en kan hier geen ander schijnbaar tegen op.

Of de budgetten moeten gehalveerd zijn, of het vuurwerk op eens erg duur want ik vind dat er aanzienlijk minder afgestoken word als in de shows toendertijd bij CBF. En dan praat ik nog niet eens over de caliber grote tot 300mm en de speciale italiaanse shells die hij toen schoot.

Dus of iemand kon voor een aanzienlijk bedrag minder een vergelijkbare show neerzetten( zegtie) of er worden weer ouderwets zakken gevuld.

Ik heb nog geen beelden kunnen zien. Kan dus nog geen comments geven.
Ik kan begrijpen dat er minder geschoten werd dan voorgaande jaren.
Alle Nederlandse schietbedrijven hebben hun opslag in Duitsland. Ze hebben 2 of 3 dagen staan opbouwen. Transport en arbeidsuren kosten nu eenmaal geld. Ik dacht dat zulke vuurwerken op 1 dag opgebouwd werden Of vergis ik mij.

Alle Nederlandse schietbedrijven hebben hun opslag in Duitsland. Ze hebben 2 of 3 dagen staan opbouwen. Transport en arbeidsuren kosten nu eenmaal geld.

Wat de opbouw betreft, kan ik me herinneren dat voor een groot vuurwerk zoals op de Ster de opbouw altijd 2 dagen duurt, dus aan méér arbeidsuren kan het liggen.

Natuurlijk als je je materiaal moet vervoeren uit Duitsland of uit België dan zal dat wel een groot verschil in transportkosten maken.
Laser kan dan wel (zoals ze op hun site fier als reclame zetten) een gratis geluidsinstallatie tot 5 km leveren. Maar hoe gratis is gratis? Dus als de transportkosten al een hele hap uit het budget nemen ja, dan kan je moeilijk anders dan op andere dingen besparen en dat uitstekend met het 'rekken' van de lasershow, dat spaart alvast een pak bommen (en geld).
Trouwens als de geluidsinstallatie dan toch gratis is, dan zou je verwachten dat dit extra budget alleen maar voor méér vuurwerkspektakel zou zorgen i.p.v. voor minder.
Misschien valt de organisatoren hun euro eens en is er volgend jaar toch terug een Belgisch bedrijf die de show geeft??????

Ik heb afgelopen zaterdag , als ook de afgelopen 5 jaren ervoor de shows gezien in Sint Niklaas en kan hier persoonlijk maar 1 conclusie uittrekken en die is: dat ik niet snap waarom de organisatie überhaupt een ander bedrijf/bedrijven in de hand heeft genomen.
Voor mij is nog steeds CBF de winnaar hier en kan hier geen ander schijnbaar tegen op.

Of de budgetten moeten gehalveerd zijn, of het vuurwerk op eens erg duur want ik vind dat er aanzienlijk minder afgestoken word als in de shows toendertijd bij CBF. En dan praat ik nog niet eens over de caliber grote tot 300mm en de speciale italiaanse shells die hij toen schoot.

Dus of iemand kon voor een aanzienlijk bedrag minder een vergelijkbare show neerzetten( zegtie) of er worden weer ouderwets zakken gevuld.

Ik deel je mening voor de volle 100%.
De budgetten voor Sint-Niklaas zijn zeker niet gehalveerd. Dus zal het wel ergens anders aan liggen.

Misschien moeten we (diegenen die het ondermaats vonden of teleurgesteld zijn over de show) onze mening toch eens aan de organisatoren melden? Die krijgen maar al te graag feedback op wat ze aanboden. Ik ga dit alvast doen.

Ik ben nooit een fan geweest van lasers tijdens een vuurwerkshow. Ik vind zo een laser echt strorend. Een laser-en lichtshow samen met vuurwerk kan wel vind ik bij een opening van een gebouw of zo. Bij zulke gevallen is het vuurwerk complementair (en niet de hoofdact). Enkele jaren terug was er tijdens het vuurwerk van de ster sfeerverlichting gebruikt die het bos achterin oplichtte in verschillende kleuren. Dit vond ik best ok en was niet storend. Ook in Tervuren werd dit gedaan om het historisch gebouw wat luister bij te brengen.

Ik heb geen beeldmateriaal van dit vuurwerk op internet kunnen vinden.

@Red Baron,

Nou, het is toch vreemd dat als mensen kritiek geven over een show jij nogal hevig reageert en er onmiddelijk andere shows terug bijhaalt
niet vergeten dat jij hier deze show zo hebt aangebracht dat het de mooiste show ooit in st niklaas zou worden. En met alle eerlijkheid en respect heb ik moeten vaststellen dat dit niet zo was...., verder geef ik geen kritiek, ik wil hier vooral mee zeggen, let er me op om een show van te voren reeds al als beste te bestempelen, je weet nooit hoe het afloopt, nogmaals jij ziet dit als kritiek of een een aanval, ik als een vaststelling, als ik zo moest reageren bij elk commentaar wat jij geeft, dan was het hier meer vingertje wijzen, dan meningen delen

@scorcererinthesky

Ik stelde gewoon vast dat de show inderdaad maar flauwtjes was en weinig variatie bezitte, en ik was, en ook andere (mensen van st niklaas) deelde de mening dat verleden jaar beter was (vuurwerk) om nog eens op de synchronistatie terug te komen, ik heb de show van verleden jaar nooit verkocht als pyromusical, dat is wat men er hier op het forum van maakt, want het was geen pyromusical en zo is ie ook niet verkocht geworden.

dit gezegd zijnde, is dit weer eens het bewijs dat als bepaalde firmas schieten het reeds al een top show is, voordat ie reeds geschoten is en anderen dan al van te voren afgekraakt worden. Beste mensen ik begrijp best dat iedereen een bepaalde symphatie heeft voor een bepaald bedrijf, maar laat dit aub niet meespelen in jullie commentaren over shows. ik denk dat de bedoeling van het forum is show becomentariseren en niet het bewuste bedrijf afschieten of ophemelen

joeri

Joerie,

Ik heb nergens gezegd dat dit de beste show ooit was. Zeker omdat ik nog steeds met veel respect en genoegen terug kijk op de shows die Christophe Byl er schoot. Ik heb wél gezegd dat deze show qua synchronisatie beter zou zijn als de show van vorig jaar (Dit zonder de bedrijfsnaam te noemen) en ik denk dat ik daar niks verkeerd aan gezegd heb.

Wat betreft dat men al vooraf al een show de grond in praat dat heeft denk ik ook te maken met een stuk reputatie dat een bedrijf heeft. En met alle respect, Vangelabbeek heeft niet zo een beste reputatie. Dat had Laser-Fireworks ook niet tot een paar jaar terug. Maar men heeft zich op weten te werken tot een bedrijf dat weet hoe ze goede shows moeten schieten. En dat is een mening die ik vind.

Je schiet op 3 September het vuurwerk voor de Vredesfeesten in Deurne. Dat is wel degelijk een pyromusical. Ik zal er naar alle waarschijnlijkheid heen gaan om te kijken. Dus ik ben benieuwd of je de jarenlange traditie en hoge verwachtingen die de Deurnenaren hebben voor dit vuurwerk kunt waar maken. Verder heb ik goede kritieken gehoord van uit Gent voor je vuurwerk van de Gentse feesten. En dat was niet bepaald een easy job met de opgelegde muziek. Op dat vuurwerk heb ik ook gezegd dat ik blij ben dat het weer terug is in Vlaamse handen. Dus niet alles is slecht (en zeker niet op voorhand) van jullie vuurwerken.

Maar goed,

inmiddels staan de beelden online. En hoop ik dat men toch nog iéts positiefs over deze show kan zijn. Ik vond het in ieder geval een mooie show. De lasers. Daar ben ik zoals gezegd geen fan van. Maar dat is iets wat de organisatie wil en kun en mag je het bedrijf niet aanrekenen:

De show staat online in 2 smaken op Youtube in 2 delen en als HD WMV:

HD WMV:

Klik voor download

HD YOUTUBE

Deel 1

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Veel kijk plezier. :D

Laatst bewerkt:
Beste Jack

Je begint weer over de reputatie van ons bedrijf, wel denk je niet dat deze reputatie door bepaalde concurrenten, en andere ons is opgeplakt zonder gegrond te zijn.

Ik weet dat mijn klanten tevreden zijn (en dit zijn er meer dan 200) dus hier ga ik mij niet zoveel over aantrekken.

je bent altijd welkom in Deurne... , en wat de mensen van Deurne betreft, dat zullen we 3 sept wel horen, niet?

@Red Baron,

Nou, het is toch vreemd dat als mensen kritiek geven over een show jij nogal hevig reageert en er onmiddelijk andere shows terug bijhaalt..... nogmaals jij ziet dit als kritiek of een een aanval, ik als een vaststelling, als ik zo moest reageren bij elk commentaar wat jij geeft, dan was het hier meer vingertje wijzen, dan meningen delen

@scorcererinthesky

Ik stelde gewoon vast dat de show inderdaad maar flauwtjes was en weinig variatie bezitte, en ik was, en ook andere (mensen van st niklaas) deelde de mening dat verleden jaar beter was (vuurwerk)

joeri

Joeri,

Inderdaad heeft iedereen zijn favorieten. Al goed want anders zou het maar een eenzijdige saaie bedoening worden.
Ik heb reeds gezegd dat ik het vorig jaar een betere show vond dan dit jaar.

Het feit dat ik verwees naar de synchronisatie is om dat de Ster reeds al de jaren dat ze de Sterfeesten houden steeds een pyromusical vragen en het vuurwerk ook zo aankondigen. Meer niet.

Een show afkraken nog voor die geschoten is, is nooit een goede zaak. Heb ik ook niet gedaan.
Ik heb het enkel gehad over het feit dat ik me afvroeg waarom ze op de Ster het in het buitenland gaan zoeken terwijl ze het in België ook kunnen vinden. Maar ik vermoed dat je het over die dingen met mij eens bent.

Persoonlijk kan ik dan ook zeggen dat ondanks dat ik inderdaad fan een bedrijf ben dat niet automatisch betekent dat ik anderen reeds in de grond ga boren voor ze hun show geschoten hebben dus doe ik wat je zelf voorstelt: een show beoordelen NA dat hij geschoten is dat doe ik ook nu i.v.m. de Ster.
Of het nu mijn favoriet bedrijf A is of een mindere favoriet B of zelfs een onbekende firma C, als de show goed is, is hij goed, valt hij tegen of is hij ondermaats dan is dat ook zo, ongeacht het bedrijf. Als mijn favoriet A een ondermaatse show geeft, dat zeg ik dat ook.

Het is juist omdat ik neutraal als vuurwerkfan(aat) die toch redelijk wat van vuurwerken en effecten afweet een show beoordeel op de show (en de gebruikte materialen) en niet op de firma die hem afschiet dat het mij ook opvalt dat Jack/Red Baron inderdaad zéér fel reageert.
Het wordt door hem te veel gezien als afbrekende kritiek i.p.v. het te zien als opbouwende kritiek waar iets uit geleerd kan worden. Dat vindt ik zéér raar voor een 'liefhebber', zeker als ik lees dat het nu wel echt persoonlijke aanvallen beginnen te worden als weerwoord van Red Baron.
Jij (en vele anderen hier) zullen Jack wel persoonlijk kennen vermoed ik. Ikzelf ken hem totaal niet en heb hem nooit persoonlijk ontmoet.
Omwille van die felle reacties lijkt het echt wel te zijn dat het bij hem overkomt als persoonlijke aanvallen op zijn persoon i.p.v. als kritiek op een firma waar hij liefhebber/fan van is.

Dat het vuurwerk voor velen tegenviel en niet aan de verwachtingen voldeed ligt niet aan hem maar aan de firma die het afschoot zo eenvoudig is het.
Als Jack het dan toch zoooooo persoonlijk ervaart dan komt het misschien door andere redenen?

Dit laatste gezegd zijnde valt het me op als ik de films op pyroworld bekijk, dat ongeacht de firma die het afvuurt (vb. Kapellen/DBK - Demo Italië/Pirotechnica Gardin - Treinstation Luik/Luso) al die video's op het einde de vermelding dragen "sponsored by Fireworks Europe"... misschien ligt daar de reden dat hij zich zo persoonlijk aangevallen voelt want ik kan me moeilijk voorstellen dat Fireworks Europe sponsor is van de hierboven tussen haakjes vermelde vuurwerkbedrijven.... Ik vermeld dit maar vermits het blijkbaar toch persoonlijk moest worden van Red Baron... actie geeft reactie, dat is nog steeds zo.

Dus Jack, sorry, en met alle respect voor jou als persoon, maar zelfs nu ik het vuurwerk nogmaals gezien heb op de film, is en blijft mijn mening onveranderd, ik blijf het een ondermaats vuurwerk vinden dat niet aan mijn verwachtingen (én die van anderen) voldeed. En om de mening over de show daar draait het toch om nietwaar?

Ik heb uiteindelijk te beelden bekeken. Om een oordeel te kunnen vellen heb ik ook naar de filmpjes gekeken van de ster 2007 en 2009. 2008 heb ik nog niet bekeken.

2007 was mooi en de bommen gingen vaak op de muziek. De lage effecten vonden ik precies wat minder. Misschien is dit te wijten aan het beeldmateriaal. Technisch vind ik dit ok, maar heb het gevoel dat er toch meer in kon zitten.

2009 was een vuurwerk met muziek en niet op muziek. Qua hoeveelheid steekt dit vuurwerk er kop boven uit. Ondanks dat deze MET en niet OP muziek ging vond ik dit vuurwerk het leukste om naar te kijken. Veel variatie aan batterijen en veel bommen. Minpuntje vind ik wel de finale. De finale kwam goed op en zwakte nadien af. Dit vond ik wel spijtig.

2010 vind ik zeer saai alhoewel dat deze show het meeste OP de muziek ging.
Weinig kleur en variatie in verwerkt. We zagen telkens weer dezelfde single shot terug en steeds in hetzelde patroon. Ik vind de show niet slecht, maar ik had er ook meer van verwacht.Zo zie je maar dat je de nodige budgetten moet hebben om een indrukwekkende pyromusical neer te zetten. Ik ken het budget van de sterfeesten niet, maar ik denk dat deze ontoereikend is om een echt mooie pyromusical te kunnen krijgen van 20 minuten. Besteed hetzelfde budget voor 15 minuten en we krijgen een totaal andere show. En laat a.u.b. die lasershow en die pontons weg. Deze dienden totaal nergens voor.

Algemene conclusie. Niets is gratis. In 2010 kreeg de organisatie de pontons en muziekinstallatie gratis, maar hebben ook veel minder vuurwerk gekregen dan in 2009.

@ sorceryinthesky: Die mening mag je hebben en respecteer ik ook. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik hem met je deel :wink: Feit dat je zo her en der een sponsor bericht tegen kwam van Laser-Fireworks staat er los van. Ze sponsoren onze website met het een en ander. Maar dat gebeurd hier op VWC en andere websites ook door bedrijven.

Alpeco Fireworks heeft onze website ook een tijdje gesponsord.. ook toen was niet alles rozen geur en maneschijn hoor als het om hun producten of shows ging. Dat geld ook voor de shows van Laser-Fireworks. Echter ik deel de mening nu gewoon niet dat het slecht was. En dat ligt echt gewoon aan mijn smaak.

Ik ben een echte Pyromusical liefhebber. En ik zie liever bommen, Singleshots en mines goed op de muziek gaan. Dan dat ik een bende blokken en bommen met de muziek mee de lucht in zie gaan. Niet dat dat saai is of zo..of ja soms wel. Maar ik zie het eerste gewoon liever. In mijn ogen getuigd dat van meer inzet, vakmanschap en creativiteit als het goed getimed is op de muziek. Dan dat er wat blokken weggeschoten worden met de muziek mee.. En dat was het.

Een ander feit is wel dat je graag onze videos kennelijk bekijkt. en dat vind ik dan wel weer ontzettend leuk om te horen! :)

Super bedankt voor de film jack!
vond het echt een leuke show, zaten wat foutjes in maar dat vond ik zeker niet storend
het nummer van Queen was echt kippenvel
ben blij dat ik er geweest ben, vond het zeker de moeite meer dan waard!

mvg Hotspot

Nou vraag ik me toch af waar jullie dan stonden want van de film van Jack te zien kan dat nooit ver weg zijn geweest?
Ik zelf stond recht voor de 5 pontons iets naar rechts ten opzichte van die vuurshow die werd gegeven daar.

Nou vraag ik me toch af waar jullie dan stonden want van de film van Jack te zien kan dat nooit ver weg zijn geweest?
Ik zelf stond recht voor de 5 pontons iets naar rechts ten opzichte van die vuurshow die werd gegeven daar.

Je stond een 10 tal meter links van mij.. ik heb je wel zien staan hoor :wink:

Back
Bovenaan