@Red Baron,
Nou, het is toch vreemd dat als mensen kritiek geven over een show jij nogal hevig reageert en er onmiddelijk andere shows terug bijhaalt..... nogmaals jij ziet dit als kritiek of een een aanval, ik als een vaststelling, als ik zo moest reageren bij elk commentaar wat jij geeft, dan was het hier meer vingertje wijzen, dan meningen delen
@scorcererinthesky
Ik stelde gewoon vast dat de show inderdaad maar flauwtjes was en weinig variatie bezitte, en ik was, en ook andere (mensen van st niklaas) deelde de mening dat verleden jaar beter was (vuurwerk)
dit gezegd zijnde, is dit weer eens het bewijs dat als bepaalde firmas schieten het reeds al een top show is, voordat ie reeds geschoten is en anderen dan al van te voren afgekraakt worden. Beste mensen ik begrijp best dat iedereen een bepaalde symphatie heeft voor een bepaald bedrijf, maar laat dit aub niet meespelen in jullie commentaren over shows. ik denk dat de bedoeling van het forum is show becomentariseren en niet het bewuste bedrijf afschieten of ophemelen
joeri
Joeri,
Inderdaad heeft iedereen zijn favorieten. Al goed want anders zou het maar een eenzijdige saaie bedoening worden.
Ik heb reeds gezegd dat ik het vorig jaar een betere show vond dan dit jaar.
Het feit dat ik verwees naar de synchronisatie is om dat de Ster reeds al de jaren dat ze de Sterfeesten houden steeds een pyromusical vragen en het vuurwerk ook zo aankondigen. Meer niet.
Een show afkraken nog voor die geschoten is, is nooit een goede zaak. Heb ik ook niet gedaan.
Ik heb het enkel gehad over het feit dat ik me afvroeg waarom ze op de Ster het in het buitenland gaan zoeken terwijl ze het in België ook kunnen vinden. Maar ik vermoed dat je het over die dingen met mij eens bent.
Persoonlijk kan ik dan ook zeggen dat ondanks dat ik inderdaad fan een bedrijf ben dat niet automatisch betekent dat ik anderen reeds in de grond ga boren voor ze hun show geschoten hebben dus doe ik wat je zelf voorstelt: een show beoordelen NA dat hij geschoten is dat doe ik ook nu i.v.m. de Ster.
Of het nu mijn favoriet bedrijf A is of een mindere favoriet B of zelfs een onbekende firma C, als de show goed is, is hij goed, valt hij tegen of is hij ondermaats dan is dat ook zo, ongeacht het bedrijf. Als mijn favoriet A een ondermaatse show geeft, dat zeg ik dat ook.
Het is juist omdat ik neutraal als vuurwerkfan(aat) die toch redelijk wat van vuurwerken en effecten afweet een show beoordeel op de show (en de gebruikte materialen) en niet op de firma die hem afschiet dat het mij ook opvalt dat Jack/Red Baron inderdaad zéér fel reageert.
Het wordt door hem te veel gezien als afbrekende kritiek i.p.v. het te zien als opbouwende kritiek waar iets uit geleerd kan worden. Dat vindt ik zéér raar voor een 'liefhebber', zeker als ik lees dat het nu wel echt persoonlijke aanvallen beginnen te worden als weerwoord van Red Baron.
Jij (en vele anderen hier) zullen Jack wel persoonlijk kennen vermoed ik. Ikzelf ken hem totaal niet en heb hem nooit persoonlijk ontmoet.
Omwille van die felle reacties lijkt het echt wel te zijn dat het bij hem overkomt als persoonlijke aanvallen op zijn persoon i.p.v. als kritiek op een firma waar hij liefhebber/fan van is.
Dat het vuurwerk voor velen tegenviel en niet aan de verwachtingen voldeed ligt niet aan hem maar aan de firma die het afschoot zo eenvoudig is het.
Als Jack het dan toch zoooooo persoonlijk ervaart dan komt het misschien door andere redenen?
Dit laatste gezegd zijnde valt het me op als ik de films op pyroworld bekijk, dat ongeacht de firma die het afvuurt (vb. Kapellen/DBK - Demo Italië/Pirotechnica Gardin - Treinstation Luik/Luso) al die video's op het einde de vermelding dragen "sponsored by Fireworks Europe"... misschien ligt daar de reden dat hij zich zo persoonlijk aangevallen voelt want ik kan me moeilijk voorstellen dat Fireworks Europe sponsor is van de hierboven tussen haakjes vermelde vuurwerkbedrijven.... Ik vermeld dit maar vermits het blijkbaar toch persoonlijk moest worden van Red Baron... actie geeft reactie, dat is nog steeds zo.
Dus Jack, sorry, en met alle respect voor jou als persoon, maar zelfs nu ik het vuurwerk nogmaals gezien heb op de film, is en blijft mijn mening onveranderd, ik blijf het een ondermaats vuurwerk vinden dat niet aan mijn verwachtingen (én die van anderen) voldeed. En om de mening over de show daar draait het toch om nietwaar?