Spreek je uit tegen illegaal vuurwerk!

Ja echt heh, de vuurwerkbranche loopt zelfs knallertjes uit belgie enzo zwarte te maken terwijl ze zelf proberen mee te liften op het succes en de populariteit van die knallers. Hoeveel Nederlandse importeurs brengen er wel niet "cobrabangers" op de markt, met blackpowder er in ipv flash? Of die nep pirat strijkers? Of die "vlinders" die nog zachter knallen als een kanonslag maar er wel precies hetzelfde uitzien als een truenotje?

Ze maken wel knallers die het illegale spul imiteren omdat ze daar winst uit kunnen halen maar tegelijkertijd lopen ze knallers uit belgie enzo zwart te maken. Waarom? Logisch, die goede en harde knallers die illegaal zijn, worden steeds grotere concurrentie voor Nederlandse importeurs...
Om trouwens nog maar te zwijgen over het feit dat een aantal blokken en shells die zwart verhandeld worden uiteindelijk bij Nederlandse importeurs vandaan komen...

Echt één grote poppenkast :frusty:

Dit is bij verre de beste opmerking de ik in tijden heb gezien.
Als je even naar een Nederlandse vuurwerksite gaat en kijkt naar de 'knal' sectie, dan zul je direct al zien dat de legale handel probeert mee te liften op de illegale handel.

De zogenaamde 'Black Cobra 15' die merkwaardig veel lijkt op een pakje FP3 Jorge.

427.1415565428.jpeg

foto514.jpg

De 'Black Spanish Cracker' die ook weer lijkt op bepaalde vlinders.
426.1415565418.jpeg

59qts.jpg

Dit zijn allemaal tekenen dat de legale handel bang wordt voor de illegale handel, omdat dit enorm aan het stijgen is. En zo proberen ze dus mee te liften. En in de tussentijd maken ze alles zwart, zodat mensen bang worden van dit illegale spul, maar wel het 'legale' spul van hen gaan halen.

Ja echt heh, de vuurwerkbranche loopt zelfs knallertjes uit belgie enzo zwarte te maken terwijl ze zelf proberen mee te liften op het succes en de populariteit van die knallers. Hoeveel Nederlandse importeurs brengen er wel niet "cobrabangers" op de markt, met blackpowder er in ipv flash? Of die nep pirat strijkers? Of die "vlinders" die nog zachter knallen als een kanonslag maar er wel precies hetzelfde uitzien als een truenotje?

Ze maken wel knallers die het illegale spul imiteren omdat ze daar winst uit kunnen halen maar tegelijkertijd lopen ze knallers uit belgie enzo zwart te maken. Waarom? Logisch, die goede en harde knallers die illegaal zijn, worden steeds grotere concurrentie voor Nederlandse importeurs...
Om trouwens nog maar te zwijgen over het feit dat een aantal blokken en shells die zwart verhandeld worden uiteindelijk bij Nederlandse importeurs vandaan komen...

Echt één grote poppenkast :frusty:

Het is natuurlijk alleen maar commercieel. De Nederlandse bedrijven geven niets om de daadwerkelijke overlast of ongelukken door illegaal vuurwerk. Het is gewoon enorme concurrentie. All 'bout the monnies

Jaaa hooor, dit is dit wat een grote importeur doet om zijn handel te beschermen, wat een aaaaanfluiting ik kan er niks anders van zeggen. Wat is dit makkelijk, goedkoop en onprofessioneel en nog niet eens hebbende over de uitwerking hier van.
Kansloze aktie.

Iedereen maar roepen dat importeurs niets ondernemen, nu doen ze eens iets en worden ze tot de grond toe afgebrand... Het is niet gauw goed he.

Misschien is dit niet dé actie die opgezet moet worden, misschien moet het nog wel verder uitgedacht en uitgewerkt worden, maar het toont wel aan dat ze er mee bezig zijn.

Zie het eens positief jongens, ze zijn bezig om iets onder de aandacht te brengen. Geef tips i.p.v. afbouwende kritieken, kunnen ze dat in 2015 ook met jullie bespreken via een bezoekje van VWC.

slaat he le maal nergens op dit, niet een bepaald slimme zet nee..
maar persoonlijk vind ik dat ze bewust overlast zoals bij dieren en bejaarden huizen, en slopen nog harder mogen aanpakken.
maar het zware vuurwerk? ab so luut niet!!

Iedereen maar roepen dat importeurs niets ondernemen, nu doen ze eens iets en worden ze tot de grond toe afgebrand... Het is niet gauw goed he.

Misschien is dit niet dé actie die opgezet moet worden, misschien moet het nog wel verder uitgedacht en uitgewerkt worden, maar het toont wel aan dat ze er mee bezig zijn.

Zie het eens positief jongens, ze zijn bezig om iets onder de aandacht te brengen. Geef tips i.p.v. afbouwende kritieken, kunnen ze dat in 2015 ook met jullie bespreken via een bezoekje van VWC.

In plaats van hun handeltje te beschermen door af te geven op illegaal vuurwerk en tijd te steken in zo'n site, hadden ze beter tijd kunnen steken in het te woord staan van de media.
Waar waren ze bij de tv programma's Arena en Pauw? Juist in deze tijd, als iedereen schreeuwt om een verbod, moeten ze zich laten horen.
Nee hoor, laten we lekker de tijd en energie steken in een kloon van Bonte zijn paradepaardje :frusty:

ik weet niet of ik het zo goed zeg maar probeer het even.Waar het de meeste denk ik om gaat is de toon waarop lesli iets brengt. ze doen nouw het zelfde als die taskforce gasten en de overheid en zo. ze zetten het illegale weer op een voetstuk terwijl ze beter hun eigen vuurwerk kunnen promoten. Het is goed dat ze er iets van zeggen maar het is het zelfde zinnetje wat iedereen tegen illegaal vuurwerk gebruikt

Je kunt het ook anders zien, ze krijgen nu wél de aandacht die ze met een andere website niet krijgen. Nu de aandacht vragen en volgend jaar meer inzetten op de andere kant van het verhaal als je die aandacht krijgt, is ook een slimme zet.

En het draagt wel bij aan het beeld dat overlast komt door het illegale vuurwerk, niet het legale vuurwerk wat bij de traditie hoort en die traditie willen wij allen behouden. Voor de liefhebbers ligt het beeld van het toelaatbare in vuurwerk anders dan bij Nederlandse importeurs, zij leven er ook van he. :wink:

Sorry dat ik het zeg maar dit kan je echt niet goedpraten.
Het is de afgelopen maanden wel duidelijk geworden dat de gemiddelde nederlander geen onderscheid maakt tussen legaal en illegaal vuurwerk...
Kijk met deze gedachte nog eens naar het kaartje op de site. Het lijkt alsof heel nederland vol ligt met gevaarlijk vuurwerk.
Op deze manier brengen je vuurwerk alweer negatief onder aandacht, legaal of illegaal.

Ik probeer het ook niet goed te praten, als jij vindt dat dit slecht is, vooral melden. Maar ik vraag om opbouwende kritieken i.p.v. al die afbrandende reacties, want dan kunnen ze er nog wat mee bij Lesli. Belangrijk is dat ze iets hebben ondernomen, vind ik, dat is al meer dan niets doen.

Off-topic: Dit jaar is er zeker wel een duidelijker verschil gekomen in de nieuwsberichten, ze spreken veel meer over illegaal vuurwerk als boosdoener. Ze spreken minder over vuurwerk algemeen, dat is echt al wel een pluspunt in het voordeel van de Nederlandse traditie.

Nu moeten ze ook nog eens leren dat iets gemaakt met vuurwerk een "bom" is en geen "vuurwerkbom", maar dat krijg je er moeilijker in bij ze natuurlijk.

tja en lesli moet natuurlijk wel iets doen, die beginnen ook te merken dat er aan hun stoelpoten gezaagd word, dat ze iets doen vind ik alleen maar goed. mij gaat het alleen erom om de manier waarop iets gebracht word ik persoonlijk niet de beste manier vind

tja, illegaal vuurwerk is natuurlijk wel deels verbonden met alle overlast.
Wat mij betreft zijn de grootste problemen:
Mensen moeten niet teveel drinken voordat ze vuurwerk afsteken.
Opletten waar je vuurwerk afsteekt (niet bij dieren, ouderen, ziekenhuizen enz)
Afsteken zoals het hoort, niet stunten en niet slopen.
Niet voor de 31e afsteken.

Als iedereen die vuurwerk afstak hier nu rekening mee hield heb je denk ik het hele gezeik over overlast, gewonden, gesloopt straatmeubilair enz zo goed als teruggebracht.
En dan maakt het in principe niet veel uit of je nu illegaal of legaal vuurwerk afsteekt.
Het probleem ligt wat mij betreft meer bij de mentaliteit van de mensen, hoe mensen met vuurwerk om gaan. Dan of het vuurwerk illegaal is of legaal

Ik heb even de kaart bekeken en naar de opties die gegeven wordt. Ik wordt hier toch echt behoorlijk stil van zeg. Je kunt een reactie plaatsen en zelfs de postcode en/of straatnaam ingeven. Wat is dit nu voor een ontwikkeling zeg? Massaal iedereen er aannaaien? Deze site moet meteen uit de lucht want dit gaat mij echt veel te ver.

Kreeg ook een heel naar gevoel bij deze site. Ik zal geen verboden woorden gebruiken maar het deed me denken aan de donkerste periode van de vorige eeuw.

Back
Bovenaan