Ik heb het hele jaar fijne spanning ervoor. Een heel welkome afleiding van die ongewenste dagelijkse spanning in het leven, die hier momenteel ook extreem hoog is dus wordt flinke ontlading.
Hele jaar gaat het om de aankopen; welke, wanneer, wat is aanvaardbare prijs, neem ik risico van aanschaf ivm later lagere prijs of nieuwe producten etc.
Dan tijdens bestellen (hele jaar dus) is het spanning qua logistieke planning van afhaalmomenten en krijg ik het gvd allemaal wel mee en hoe dan. Riskassesments ook.
Dan de drie laatste dwaze dagen is het met spanning uit de oren pompend en slaaptekort van zenuwen de boel afhalen. Klopt de logistiek, klopt de planning, gaat alles goed en veilig...
Op oudjaarsdag hoef ik meestal niks meer op te halen (want het moet wel ff droogtijd hebben hè, ook spanning; ist wel droog) maar dan ist spanning om projectjes knutselen, timen, stookvolgorde enz etc.
Als dan om 18u het eerste de lucht in gaat (vaak zelfs met tegenzin laatste jaren omdat het hier zo stil is met de jaarwisseling, wordt bizar weinig gestookt dus ben vaak de enige), komt de ontspanning wel eventjes. Eventjes, want behalve het genieten van alle fonteinen in de avond, paar cakejes en klein spul, bouwt de spanning naar 00u alleen maar verder op en op. Tot een diepe zucht om 23.59...en dan die tunnel van adrenaline en genot naar het nieuwe jaar....
Eigenlijk een heel ongezonde hobby; hele jaar spanning die opbouwt tot dat ene moment, die tunnel. Maar een heel welkome afleiding hele jaar van het leven, de sleur ervan, het lijden, het gedoe, de fucked up wereld en mensen...wat dan om 00u allemaal wegvalt en even een schone lei tot in het nieuwe jaar het hele riedeltje opnieuw