Spanningen voor de laatste dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spanningen? Hoe kom je er bij. Haha. Altijd weer een dingetje hoe je alles verloopt op de afhaaldagen. Ben er ieder jaar weer aardig druk mee zowel fysiek als mentaal. Het voornemen omdat het volgende jaar beter te regelen verwaterd iedere keer als sneeuw voor de zon als ik in september mijn eerste bestelling weer heb geplaatst. Maar dat is juist de charme van een vuurwerkliefhebber. Ik zou het voor geen goud willen missen. Ik heb het al eens eerder vermeld. De periode vanaf september tot aan de afhaaldagen vind ik eerlijk gezegd het leukste. Neemt niet weg dat als we eenmaal los mogen gaan ik ook nog enorm geniet hoor. Daarna is alles weer leeg en moet ik mij op gaan laden voor het komende jaar.

Het moment rond een uurtje of 2:00 op 1 januari dat de spanning wegvloeit is toch ook een apart moment. Vreet me dan altijd helemaal vol want ineens is de trek terug en dan merk ik pas hoeveel honger ik heb door het slechte eten van de afgelopen dagen.

Het moment rond een uurtje of 2:00 op 1 januari dat de spanning wegvloeit is toch ook een apart moment. Vreet me dan altijd helemaal vol want ineens is de trek terug en dan merk ik pas hoeveel honger ik heb door het slechte eten van de afgelopen dagen.
Zo herkenbaar, ik kom dan altijd binnen, pak een biertje (vaak de eerste pas) en begin oliebollen en al het andere eetbare in de buurt naar binnen te schuiven.

Spanningen? Hoe kom je er bij. Haha. Altijd weer een dingetje hoe je alles verloopt op de afhaaldagen. Ben er ieder jaar weer aardig druk mee zowel fysiek als mentaal. Het voornemen omdat het volgende jaar beter te regelen verwaterd iedere keer als sneeuw voor de zon als ik in september mijn eerste bestelling weer heb geplaatst. Maar dat is juist de charme van een vuurwerkliefhebber. Ik zou het voor geen goud willen missen. Ik heb het al eens eerder vermeld. De periode vanaf september tot aan de afhaaldagen vind ik eerlijk gezegd het leukste. Neemt niet weg dat als we eenmaal los mogen gaan ik ook nog enorm geniet hoor. Daarna is alles weer leeg en moet ik mij op gaan laden voor het komende jaar.
herken me er wel in met de zin : volgend jaar beter te regelen en dat het verwaterd hahah

Tot een paar jaren geleden waren er altijd gezonde spanningen, dan moest ook alles wijken voor de hobby.

Tegenwoordig niet meer aanwezig. Na de kerst zin om alles op te halen en dan oudejaarsdag zelf.

Dit jaar was het allemaal vlak merkte ik. Afhalen deed me weinig, de 'als de bestelling maar compleet is 'stress was er niet (oh, je hebt hem niet? Nouja, doe maar geld terug), de 'als het maar een top product is'stress was er niet (leuk potje /mja, had er meer van verwacht) en de 'oeh, toffe projecten maken' had ik ook niet.

Ik merk dat het ook vooral een gevoel is dat ik de hobby niet echt met iemand kan delen. Ik mis wel een maatje die de gekte samen mee kan beleven.

Valt mij wel op dat er een hoop freaks zijn die een maatje missen of gezamenlijk stoken..misschien moet er eens een topic aangemaakt worden specifiek voor mensen die iemand zoeken om naar fallas te gaan of samen ophalen of samen stoken etc.

Valt mij wel op dat er een hoop freaks zijn die een maatje missen of gezamenlijk stoken..misschien moet er eens een topic aangemaakt worden specifiek voor mensen die iemand zoeken om naar fallas te gaan of samen ophalen of samen stoken etc.
Voordat ik mij hier op vwc aangemeld heb was ik ook een solo stoker/afhaler/freak. Ik bezocht natuurlijk wel eens een demo of showtje en ging naar een open dag of freak avond maar nam verder geen enkel initiatief. Hier op vwc zat ik informatie op te slurpen, vooral vanaf september, zonder actief deel te nemen. Afhalen deed ik doorgaans alleen of met familie of een vriend die vuurwerk wel leuk vond maar daar hield het ook op. Showtjes, demo's en stoken eigenlijk hetzelfde verhaal.

Eind '22 besloot ik echter om de stoute schoenen aan te trekken en o.a. hier een account aan te maken. Ik had het idee dat ik naast het vergaren van informatie ook wel wat nuttigs bij kon dragen (inmiddels is het tegendeel wel bewezen) en ben ook actief deel gaan nemen. Via het forum kom je in gesprek met lotgenoten en dan kun je ook eens afspreken om elkaar te ontmoeten op een freakavond, VrijMiBo (Vuurwerkfeestje), stookmeeting, show/demo of bij het afhalen. Zo heb ik inmiddels al een hoop leuke contacten gemaakt met medefreaks en dat heeft de hobby ook veel leuker gemaakt. Die contacten heb je net als het forum heel het jaar door en de hobby beperkt zich niet langer tot de laatste maanden van het jaar.

Dus misschien hebben we helemaal geen Pyro-Tinder nodig ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan