Spanningen voor de laatste dagen

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vrienden en vriendinnen,

Straks als we weer een paar maanden verder zijn dan begint het voor iedereen onderhand wel te kriebelen. Hoe dichterbij we bij de laatste dagen van het jaar komen hoe groter de spanning word.

Hoe ga jij met deze gevoelens om, en wat doe je eraan om het minder te laten worden?

Leuk topic.

Om eerlijk te zijn overvallen spanningen mij meestal. Als ik voldoende afleiding, is er meestal geen probleem. Maar afgelopen 2 jaar lag in de nacht van 28 op 29 december gewoon wakker van de spanning, ondanks de afleiding die ik gezocht heb. Zo heb ik mij sinds mijn 13e, 14e jaar niet meer gevoeld. Dat overviel mij echt volledig!

De nacht erop probeer ik dan wel extra rust te pakken. Ik probeer er dan extra vroeg in te gaan. Meestal neem ik de 29e nog geen biertje of andere middelen die helpen bij de stress en het slapen.

En dan heb ik ook melatonine liggen wat iedereen bij het Kruidvat kan komen, wat helpt bij inslapen. Maar met echte spanning is het dan moeilijk om door te slapen. Werkt in dat opzicht niet veel anders dan wat bier, alleen je voelt je na gebruik minder brak.

Op doktersrecept heb ik pammetjes liggen wat mij zeker kan helpen bij de nachtrust, maar goed is dat niet. Er kleven zeker risico's aan als verslaving en de pammetjes drukken het gevoel ook erg omlaag, waardoor de beleving vele malen minder intens is. Dan wordt het de vraag, geen pammetje en het volle stresserige maar intense gevoel of bewust voor vervlakking kiezen? Ik raad sowieso iedereen nadrukkelijk af voor deze optie te kiezen. Het is niet voor niets op doktersrecept verkrijgbaar! Alleen als het écht écht niet anders kan zou ik hier voor kiezen.

Ook is het wel eens voorgekomen dat er voortijdig gestookt werd. Niet hele dagen buiten hangen, maar snel een grondbloem in de avond als ik naar de AH ging voor een boodschap ofzo. Grootste knelpunt voor mij is wat betreft de avond van 30-12. Als ik niets te doen heb, pak ik een biertje. Maar daardoor vervagen grenzen ook en wordt stoken, zeker als je met maatjes bent met dezelfde instelling, erg aantrekkelijk tegen de kruitstress.

Een stevige erwtensoep of lasagne maken is een goede vervanging tegen de stress. Erwtensoep maken 2 jaar terug was het beste dat mij is overkomen tegen de spanning. En de dag erna hebben de gasten onwijs genoten van mijn kookkunsten. Dit kan ik iedereen aanraden. Niet alleen leuk om te doen, maar ook gewoon lekker als het goed gaat en je houdt er een groot gevoel aan voldoening aan over. :bye:

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de laatste dagen norit om mijn broek leeg te houden en morfine om me rustig te houden :p

Ik omhels deze gevoelens. Ik ga gewoon in mijn vrije tijd op sites zitten en filmpjes kijken. Één iets waar ik wel op moet letten is dat mijn cijfers erdoor niet achteruitgaan. Ik had daar in VWO 3 wel een beetje last van maar ik VWO 4 al veel minder omdat je dan natuurlijk toetsweken heb en de tweede pas na de kerstvakantie is.

Ik omhels deze gevoelens. Ik ga gewoon in mijn vrije tijd op sites zitten en filmpjes kijken. Één iets waar ik wel op moet letten is dat mijn cijfers erdoor niet achteruitgaan. Ik had daar in VWO 3 wel een beetje last van maar ik VWO 4 al veel minder omdat je dan natuurlijk toetsweken heb en de tweede pas na de kerstvakantie is.

Ik doe nu VWO3 en merk gewoon al dat mijn cijfers door vwc achteruitgaan!
Maja, ik ga mijn mooie hobby niet aan de kant zetten voor school. Soorry dan ;)

Veel drinken zodat ik goed kan slapen!

Maar vaak lukt dat toch wel, meestal t/m de 30e aan t werk alleen de 29e even vrij om vuurwerk te halen, dan kom je de dagen wel door hoor!

Zit nu in VWO4 en moet er veel aandoen om uiteindelijk in V6 me diplome te gaan halen dus de echte spanning voel ik nog niet daarnaast voetbal ik ook heel veel. Maar als ik dat dan lees dan voel ik die spanning toch wel opkomen.

Ach, ik heb het nu druk zat met School & werk. Het wordt wel weer wat moeilijker als de gesprekken op school over vuurwerk gaan, dan begint het bij mij toch ook.

Het helpt wel dat er de laatste paar dagen elke avond wel wat knallen te horen zijn. Doet de sfeer zeker ten goede. Nu gauw sneeuw, dat heb ik veel liever dan de huidige schijtregen! :)

Let je wel goed op, een hobby is een hobby, en je school is je toekomst.
Laat je cijfers niet onder je hobby lijden.

De kriebels beginnen nu bij mij al te komen hoor, het is immers al half oktober. Vooral nu het weer slechter wordt, het 's avonds eerder donker wordt en je soms in het weekend stiekem al een knalletje in de verte hoort. Zelfs de kerstballen zijn al gespot in de winkels... hoewel ik dat een beetje te vroeg vind, draagt het wel bij aan de sfeer van de opkomende winter :D

Haha, dit is zo herkenbaar he. In de maand december zat ik tijdens wiskunde mijn verlanglijstjes uit te rekenen hahaha.

Ga als je thuiskomt een half uurtje wat anders doen, maar daarna gewoon 2, 3 uurtjes aan je huiswerk. Er komt nog tijd zat dat je je bezig kan houden met vuurwerk :wink:

Eén voordeel heb je al: met de kerst krijg je vakantie, dus dan ben je eventjes sommenvrij. Pak na de vakantie de draad nou gewoon zo goed mogelijk op :wink:

Lijsten maken en gewoon puur genieten. Elke knal die ik hoor en alles wat ik kan zien is puur genieten. Ik hoop dat de dagen en de dag zelf lekker sloom gaan zodat ik veel er van kan genieten ! Ben al lekker langs me dealer geweest koud biertje gedronken wat kortingen en dingen besproken ! Komt weer helemaal goed. Misschien nog 3 uurtjes meehelpen met de verkoop.
Elk jaar meer is mijn motto :) !
Als ik wat minder heb word ik gek ! hahahha

Jaja het is alweer bijna december... daar gaat de eerste mijlpaal voor mij.

1. 1 december
2. pakjes avond / sinterklaas ( viering met de familie doormiddel van spel )
3. Kerstvakantie ( Zaterdag 24 december )
4. Kerst

En dan heb je inmiddels de verkoopdagen, en dan is de spanning echt eeeeenorm.

Hoe ik de spanning vol houd?

Afleiding, school zorgt wel ervoor dat mijn dagen voorbij gaan. Beetje vuurwerkcrew en wat lijstjes maken. Maar dat laatste zorgt ook wel weer voor spanningen.. waardoor ik niet kan slapen ( zoals nu ).

Alleen de gedachte al aan de verkoopdagen zorgt voor steken in mijn buik ..:D

Het beste voor mij is elke dag vanaf 1 december wat af te steken waar niemand last van heeft bijv ass fonteinen , die 4 stuks voor 1-2 euro.
Of wat parachute pijlen het is allemaal klein vuurwerk maar die kruitgeur , de rook en het geluid van zo'n simpel pijltje doet bij mij wonderen !

Maar de nacht van 30 december drink ik tog wel 2-3 biertjes hoor... Niet een aanradar maar het werkt bij mij goed !!

de spanning voor de laatste 3 dagen overleef ik door gewoon lekker bezig te zijn met vuurwerk. forums enzo, doorlonten dat soort dingen leuk om te doen en verder overal tussen door naar de top2000 luisteren van radio2 :)

Back
Bovenaan