Spaans consu spul

Aviso niet meer, sierkitjes waren vorig jaar nog wel te koop.

thanks!

Ik zie alleen geen kitjes meer op de site van pyroshopping en el fallero staan. Maarja, we gaan natuurlijk niet heen voor het zelf stoken dus het maakt eigenlijk ook niet zoveel uit.

Ik denk dat we het met de Trueno s en knalpijlen moeten doen. Denk dat die aviso verleden tijd zijn (of je moet geluk hebben, en je weet geluk kan je niet af kopen)

Ff ander vraagje tussendoor, ik zie op Veel stookfilmpjes dat mensen een goede storm aansteker oid gebruiken.Voor Trueno's met time fuse lont ideaal zie ik.

Welke zijn nou het beste? Waar koop je zo'n ding? Hoe zit het met navullen, gasbus kan je niet in handbagage meenemen?

Telkens als ik zo'n ding ergens koop bij action of wat dan ook dan doet die het of niet goed, of na het bijvullen van gas werkt die ook niet meer naar behoren.

Ff 2-3 goede antwoorden anders gaan we te ver offtopic:bonk:

Laatst bewerkt:
in valencia zitten ook gewoon sigarenboeren die dergelijke aanstekers en busjes gas verkopen. no problemo.
die van de action vind ik erg goed. doen het bij mij nog alle drie en zijn al 3 jaar in gebruik

Ff ander vraagje tussendoor, ik zie op Veel stookfilmpjes dat mensen een goede storm aansteker oid gebruiken.Voor Trueno's met time fuse lont ideaal zie ik.

Welke zijn nou het beste? Waar koop je zo'n ding? Hoe zit het met navullen, gasbus kan je niet in handbagage meenemen?

Telkens als ik zo'n ding ergens koop bij action of wat dan ook dan doet die het of niet goed, of na het bijvullen van gas werkt die ook niet meer naar behoren.

Ff 2-3 goede antwoorden anders gaan we te ver offtopic:bonk:

Ik heb een Honest Pyrotorch, aanrader voor zwaarder vuurwerk, gezien hij een pen vorm heeft is deze het makkelijkst in gebruik met een gestrekte arm, tevens blijft deze branden, je hoeft het gas dus niet open te houden, ideaal wanneer je handmatig een showtje fakkelt.

Verder heb ik een aantal Eurojet Turbolighters. Klein, maar prima kwaliteit, ideaal voor klein spul.

Dan is er ook nog de Unilite Torch Gun, ook een relatief pocketformaat, echter heeft deze een grotere 'tank'. Doet eigenlijk hetzelfde als de Eurojet Turbolighters, maar ligt wat beter in de hand.

in valencia zitten ook gewoon sigarenboeren die dergelijke aanstekers en busjes gas verkopen. no problemo.
die van de action vind ik erg goed. doen het bij mij nog alle drie en zijn al 3 jaar in gebruik

Die doen het zeker goed en zijn maar €2,- en bovendien ook nog gevuld! Ik had echter dit jaar wel wat problemen met deze aanstekers, maar dat ligt niet specifiek aan deze maar aan alle stormaanstekers. Van viscolontjes komt er roet/resten in je aansteker terecht en begeven moment zitten ze verstopt. Overdag hadden deze aanstekers hier ook moeite met de wind. Maar goed voor dat geld zijn ze wel echt super!

Zoals ik het trouwens begrijp is er in Spanje tot Categorie 3 toegestaan? Als je kijk naar bepaalde knallers die in die categorie zijn ingedeeld en de Truono rockets die beduidend meer flash bevatten dan 2gram. Ook zie ik grotere cakes die sowieso in categorie 3 zijn ingedeeld. Maar vanwaar dat de Ricasa Trueno no4 is aangepast? Die konden dan prima de 3/4 gram flash bevatten.

Die doen het zeker goed en zijn maar €2,- en bovendien ook nog gevuld! Ik had echter dit jaar wel wat problemen met deze aanstekers, maar dat ligt niet specifiek aan deze maar aan alle stormaanstekers. Van viscolontjes komt er roet/resten in je aansteker terecht en begeven moment zitten ze verstopt. Overdag hadden deze aanstekers hier ook moeite met de wind. Maar goed voor dat geld zijn ze wel echt super!

Zoals ik het trouwens begrijp is er in Spanje tot Categorie 3 toegestaan? Als je kijk naar bepaalde knallers die in die categorie zijn ingedeeld en de Truono rockets die beduidend meer flash bevatten dan 2gram. Ook zie ik grotere cakes die sowieso in categorie 3 zijn ingedeeld. Maar vanwaar dat de Ricasa Trueno no4 is aangepast? Die konden dan prima de 3/4 gram flash bevatten.

Veel van wat je afgestoken ziet worden bij Palau, mag wel verkocht worden, maar niet afgestoken!
Over het algemeen doen ze niet zo moeilijk, wordt je gepakt, niet wegrennen, gewoon je tas laten zien, ja en amen knikken en inleveren die handel.

Van viscolontjes komt er roet/resten in je aansteker terecht en begeven moment zitten ze verstopt.

Visco "spuugt" deze deeltjes uit in de lengterichting van het lont. Daarom altijd visco haaks op het lont aansteken, dan spuugt het niet in je vuurmond van je aansteker :wink:

Veel van wat je afgestoken ziet worden bij Palau, mag wel verkocht worden, maar niet afgestoken!
Over het algemeen doen ze niet zo moeilijk, wordt je gepakt, niet wegrennen, gewoon je tas laten zien, ja en amen knikken en inleveren die handel.

Kortom, niet teveel bij je hebben dus :p
Maar maken die agenten dan nog onderscheid tussen cat. 2 en cat. 3? of jatten ze gewoon al je vuurwerk?

De ene wel de andere niet. Al een paar keer tassen moeten inleveren daar. En bij agent A krijg je het lichte spul terug en agent B zegt niets en pakt alles af :bye:

Het verbaasd me vooralsnog waarom sommige knallers daar onder categorie 3 vallen terwijl zowel de knallers als de totale verpakkingsinhoud volledig voldoen aan de eisen van categorie 2. En zoals ik me dan afvroeg, is waarom de Ricasa Trueno no4 dan is aangepast terwijl er categorie 3 verkocht mag worden.

Geen shellkitjes gezien dit jaar. Hoorde overal (freaks en de bekende winkels) dat ook in spanje regelgeving is verscherpt en ze dus zijn verboden sinds dit jaar. Die todo dulce winkel is trouwens wel echt spot goedkoop ivm allen winkels in het centrum. Zeker een aanrader. gewoon 1x heen gaan en flink inslaan

Back
Bovenaan