Silver Salute

heel vreemd dat dit product als gevaarlijk word beschreven, ik heb er wel meer dan 100 tot ontbranding gebracht, echter nooit geen problemen gehad.

Maar hoe kan je een cake in v shape zetten als deze hier niet bestemd voor is. Dit is een vt cake gebruik hem dan ook zo.

De drive lading is bij deze cake redelijk groot,ook gezien de mine die hier onder zit
op het filmpje zie je dat de eindstop uit de tube gedrukt word het effect knalt daarom
zo laag,vermoedelijk geen gesloten vlake ondergrond aanwezig

1 jaar dat hij niet goed is en gelijk zeuren zeuren zeuren...

Als je de normale afstand bewaard van NL vuurwerk is dit totaal niet gevaarlijk ;)

De drive lading is bij deze cake redelijk groot,ook gezien de mine die hier onder zit
op het filmpje zie je dat de eindstop uit de tube gedrukt word het effect knalt daarom
zo laag,vermoedelijk geen gesloten vlake ondergrond aanwezig

Deze theorie rijmt niet met mijn bevindingen bij een lading zelfde Silver Salutes uit de 2011-batch die correct zijn afgestoken op een vlakke basis met verharde ondergrond. Ook dáárbij kwamen enkele bombettes niet op veilige hoogte. Daarnaast heb ik diverse andere cakes mét mines in v-shape en w-shape gezien die wél correct presteerde. Mijns inziens is dit puur een fabricagefout uit de 2011-batch en in dit geval enkel en alleen is te wijten aan de Silver Salute.

Wat een onzinnige geloel komt er weer voorbij zeg. Ja, afgelopen jaren was het een gevaarlijk product. Bombettes die op 2 meter hoogte klappen, terwijl ze op 25m hoogte horen te klappen, dat zit gewoon niet goed. Of je dat ineens mag noemen? Doet er niet toe! Als de jaren ervoor producten wel goed zijn en in 2011 niet, dan mag daar zeker wat van gezegd worden.

Als hij presteert zoals in 2009 en 2010, dan is er niets aan het handje. Dan houd je alleen een belachelijke prijsstijging over, maar dan blijft het een goede knalbak.

Zal ook nog eens een filmpje posten. Dan is het ten opzichte van Anaconda's filmpje het beter te zien hoe laag de bombettes klapten.

Die van jou is wel extreem inderdaad.Bij mij gingen ze wel beter,maar ook bombettes er tussen die zeer laag knalde.

Zo heb je wel een hardere knal, maar is inderdaad niet de bedoeling... vreemd gewoon te weinig stijglading of ze zitten er te strak in.

Zo dan! Voor de betweters hierzo. Als je nou nog wilt stellen dat het goed zat...

Vergelijkbaar beeld hier in de straat gehad tijdens de laatste jaarwisseling. Uiteraard niet goed en potentieel gevaarlijk, maar met voldoende afstand (dat was gelukkig het geval) wel lomp hard :D.

Nee joh jupiler.... niet zo zeuren, cake schoot ze toch prima de lucht in!

:bonk:

Ik snap niet waar dynasty mee bezig is, hun producten worden slechter maar duurder.

Hopen dat de kwaliteit bij de 2012 batch verbeterd is. Of dat echt zo is weten we pas weer na de jaarwisseling.
Heb er vorig jaar ook een stuk of 5 gehad maar die deden het goed. Zou best kunnen dat dat toevallig nog een restlading was van het 2010.
Dit soort dingen lijkt me ook gevaarlijk voor Wolff zelf. Als er een aantal getest worden voor keuring en ze presteren zo kan je er vanuit gaan dat je je hele lading niet mag verkopen.

Ze durven al jaren te beweren dat nederlands vuurwerk vrij is van gevaren.

Dat dit potje goedgekeurd is, is een raadsel.

Ach, al die domme keuringen en die achterlijke keuringsnummertjes...
Logisch dat ze daarmee gaan rommelen.
Zo komt Ori met een nieuwe 2 grams nitraat, harder dan de rest. :rolleyes:
Als het in het voordeel van de consument is, voor mij geen probleem.
Maar stel je eens voor dat een goed 500 grams blokje van 19 a 25 shots zo laag knalt...
De sterren vliegen om je oren.

Puf pokke zooi zeg.
Ik heb 2 x Pyro 5 van Pyrostar en 2 Silver salutes van vorig jaar.
Lekker weer.
Ga toch de buisjes waar de bombettes in zitten even na kijken.
Stom dat de consument dit moet doen, terwijl ze in China niet uit hun doppen kijken.

Denk dat Wolff zelf de druk van controle op de productie wat teveel heeft laten verslappen vorige 2 jaren, terwijl ze 't druk hadden met de uitbreiding.

Zo dan! Voor de betweters hierzo. Als je nou nog wilt stellen dat het goed zat...

he he eindelijk een goed filmpje, roep het al een jaar dat het gewoon troep is geworden en beschamend is dat de prijs dit jaar nog verder stijgt. zorg eerste dat de kwaliteit in orde is voordat je daar aan gaat denken. Dit had ik dus met 3 SS tegelijk, was geen pretje kan ik je vertellen.

Beetje laat maar ik denk er nu pas aan om hier iets aan te gaan doen, even kijken of ik daar nog een film van heb, word vervolgd.

Back
Bovenaan