[SHOW] Koningsdag 27 April Katwijk aan Zee! Xena, Evento Fireworks en Pyro Freaks Katwijk

Dit was weer een heerlijke show, zeg! Chapeau! Echt mooi materiaal gebruikt van San Pio; dat pik je er meteen uit. Daarmee was ook echt een Italiaanse vibe gecreëerd in thema's en met die steppers van tails. Alleen de salute-finale was weer meer Spaans, maar dat gaf niet! Die 400 grammers salutes knallen echt door merg en been. Op deze afstand nog wapperende broekspijpen en jeuk aan de oortjes. Echt heel strak geschoten met fraai gelaagde beelden. Thema met de fluiters vond ik ook machtig mooi, zeker als er dan onverwacht van die hummers tussendoor komen.

Was een mooie brede show met mooi materiaal en leuke schiet stijl. Salute finale was lekker had alleen het idee dat de laatste 20/25 van het salvo zware salutes waren en de rest daarvoor max 120/150 gram. Maar het was een mooie show waar voor Nederlandse begrippen weinig op aan te merken was.

Was een mooie brede show met mooi materiaal en leuke schiet stijl. Salute finale was lekker had alleen het idee dat de laatste 20/25 van het salvo zware salutes waren en de rest daarvoor max 120/150 gram. Maar het was een mooie show waar voor Nederlandse begrippen weinig op aan te merken was.
Zo nu en dan toch ook wat zwaardere salutes door de show heen? De leken mij harder te klappen dan de 400 gram salutes (die gezamenlijk natuurlijk wel voor meer geweld zorgde :P)

Wat een waanzinnig mooie show. Echt grote complimenten!
Mijn persoonlijke favorieten waren de 2x 360° rood/blauwe singleshots, de strak getimede grondklappers, de prachtige 3” bommen van San Pio en natuurlijk de “broekspijp wapperaars” zoals het publiek het noemde. Wat gaaf ook om op ieder filmpje het enthousiasme van het publiek te horen na de 400 grammers, om daarna nog getrakteerd te worden op een prachtige finale. In die paar seconden hoor je ieders verbazing van de kracht van de salutes.

Van dichtbij heb ik de passie en het vakmanschap mogen aanschouwen wat er bij komt kijken om deze show klaar te zetten. Een grote club liefhebbers die de uiterste randjes opzoeken van wat in Nederland toegestaan is om zo’n mooi mogelijke show te schieten.

Op Koningsdag om 07:00 uur je bed uit en pas om 02:30 uur weer thuis zijn. En alle uren die daarvoor al besteed zijn in de voorbereidingen.

Diep respect! En wat een prachtig resultaat.

Kennelijk doen ze weer een gooi naar de titel “mooiste vuurwerkshow van 2026”.
De lat ligt hoog voor alle andere schietbedrijven.IMG_2409.jpeg

Back
Bovenaan