Schuurmans gaat door onder de naam Vulcan Europe

10167946_293077897522950_3658409002891639261_n.jpg

Bron: Facebook pagina Vulcan Europe

Ik zag het gister op vuurwerkbieb zijn facebook. Goed nieuws voor de Salute in shock 1!!!

Goed bericht inderdaad, de verwachting dus toch uitgekomen.
Ben heel erg benieuwd wie er bij betrokken blijven en wat het assortiment gaat doen! :)

Goed nieuws en hopelijk wordt het een geslaagde doorstart.... hopelijk komen ze terug met de Blue Moon Collection in hun collectie :wink:

Zeer mooi nieuws, goed om te lezen.
Benieuwd hoe het gaat uitpakken, dat zullen we hopelijk snel te horen krijgen.

Ik lees het bericht toch iets anders.
Ze dumpen de namen Schuurmans en Beko en komen nu zelf onder hun eigen naam op de markt.
Had allemaal wat netter gemogen.

Tjsa cigarman zo gaat dat helaas. Ik had ook liever gehad dat ze onder de vertouwde naam door zouden gaan. Maar dit bericht is toch ook wel positief. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Vulcan ons dit jaar te bieden heeft. Zouden de Salute 1 en de Loud & Clear weer gewoon te krijgen zijn? We gaan het zien.:)

Het vreemde is alleen dat de brief al van 14 februari is en er berichten van eind februari zijn dat de curator er nog niet uit is/was.

Het vreemde is alleen dat de brief al van 14 februari is en er berichten van eind februari zijn dat de curator er nog niet uit is/was.

In feite was dat ook zo, ze waren er toen nog niet uit op detailniveau maar wisten dus wel zeker dat ze onder de naam Vulcan door zouden gaan. Inmiddels is bekend geworden dat dit "nieuwe" bedrijf zich heeft gevestigd in Tilburg en er slechts 5 medewerkers uit het voormalige bedrijf mee zijn gegaan. De locatie Tilburg is die van het voormalige Beko. De rest wordt/is verkocht:

Schuurmans Klein Vuurwerk in Leeuwarden en Joure gaat na een faillissement in afgeslankte vorm verder. Samen met Beko Vuurwerk in Tilburg is Schuurmans overgenomen door het Chinese Vulcan.

Van de 16 medewerkers bij beide bedrijven krijgen er vijf een aanstelling. Vulcan doet afstand van de vestiging in Leeuwarden en daarvoor hebben zich bij curator Ineke Grijpma al een aantal belangstellenden gemeld.

Bron: Leeuwarder Courant

Met dank aan Fred (Moontan)

Zie tevens dit artikel:

Vuurwerkbedrijf Beko in Tilburg maakt doorstart

TILBURG - Het bekende Tilburgse vuurwerkbedrijf Beko maakt een doorstart. De Vulcan-groep neemt de activiteiten van de failliete onderneming over. Het terrein aan de Albionstraat blijft in gebruik als grote opslagplaats voor vuurwerk.

Eind januari viel het doek voor vuurwerkleverancier Beko, onderdeel van het ook failliet verklaarde Schuurmans vuurwerk. Het bedrijf was in financiële problemen geraakt, omdat de handel veel last had van de crisis.

Het was lang onduidelijk wat er met het terrein aan de Tilburgse Albionstraat ging gebeuren. Het was de grootste opslagplaats van consumentenvuurwerk in Brabant. Op de zwaarbeveiligde locatie staan 25 bunkers, waarin ruimte is voor 650.000 kilo aan vuurwerk. Het terrein houdt zijn functie nu het in handen is gekomen van de grote vuurwerkleverancier Vulcan-Groep.

Bron: http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-o...ijf-beko-in-tilburg-maakt-doorstart-1.4327424

Goed nieuws? Deze cake is afgelopen jaar al afgekeurd.

Maakt toch niet uit? Ze kunnen hem toch "vernieuwen"? Dan maar een grammetje minder zodat die toch door de test komt. Ze hebben iig de mogelijkheid om hem weer te produceren.

Maakt toch niet uit? Ze kunnen hem toch "vernieuwen"? Dan maar een grammetje minder zodat die toch door de test komt. Ze hebben iig de mogelijkheid om hem weer te produceren.

In de oude vorm komt ie niet meer terug.
Hopelijk komen ze met een goede vervanger, maar eerst zien, nee horen dan geloven.

Waarom denk je dat iedereen deze cake zo gaaf vond? Dat gaat echt niet om 1 grammetje hoor.
Als ze deze naar de Europese regels moeten maken dan knalt hij net zo als de rest van de knalcakes ala white thunder, silver salute etc.

Misschien heeft hun dat wel de kop gekost. 2 jaar terug afgekeurd, vorig jaar afgekeurd. Ze vernieuwen hem maar toch ook weer niet. Knal hetzelfde en het hoeveelheid kruid ook. Denk ook niet dat we de salute 1 in de oude staat terug gaan zien, ik zou het in ieder geval heel dom van ze vinden om hem weer in dezelfde staat te produceren. En er moet wel wat meer af dan 1 gram.

Hij is het 1e jaar toch door de test gekomen? Ik heb hem toen gehad en vond hem toen echt loeihard. Wanneer ze hem zo maken als in het 1e jaar komt die toch gewoon door de test? En dan heb je gewoon een keiharde knalcake. Indien dit niet mogelijk is hoop ik dat ze met een waardige vervanger komen die weer net op het randje zit..

Hij is het 1e jaar toch door de test gekomen? Ik heb hem toen gehad en vond hem toen echt loeihard. Wanneer ze hem zo maken als in het 1e jaar komt die toch gewoon door de test? En dan heb je gewoon een keiharde knalcake. Indien dit niet mogelijk is hoop ik dat ze met een waardige vervanger komen die weer net op het randje zit..

Kerel, dit was niet net op het randje hoor.
Dit was er ver overheen.

Kerel, dit was niet net op het randje hoor.
Dit was er ver overheen.

Ik vond de knal ook echt loeihard, en ik dacht ook dat ze er ver maar dan ook echt ver overheen zaten. Maar toch is hij het 1e jaar door de keuring gekomen?!

Ik vond de knal ook echt loeihard, en ik dacht ook dat ze er ver maar dan ook echt ver overheen zaten. Maar toch is hij het 1e jaar door de keuring gekomen?!
Hoe kom je erbij dat die toen gekeurd is? Volgens mij was 'ie zo laat binnen dat dat niet meer gebeurd is. Tweede jaar geprobeerd door toevoegen sterretjes en iets zachtere burst een eventuele keuring door te komen (incl. laat binnen laten komen) maar dat mislukte voor de geteste batch (die uit R'dam, die uit Hamburg ontkwam aan testen). Alle jaren trouwens ook zonder kooi, lekker slim, ze gingen er vanuit de testen te ontlopen.

Ontopic: ik ben nog redelijk cynisch over deze bedrijf-tactische manoeuvre van Vulcan. Want een groot deel van de producten van Schuurmans was niet bijzonder dus het behoud van die lijnen word ik niet zo warm van. Ik had liever gehad dat ze de naam Schuurmans behouden en de lijnen lekker omgegooid tot iets met hogere kwaliteit en opzienbarendheid. Misschien dat ze dat laatste alsnog wel doen, maar dan onder de Vulcan naam. Het riekt naar disrespect voor een oude Hollandse merknaam, puur en enkel bedrijfsbelang. Hopen dat Vulcan een zodanige vinger in de bedrijfspap heeft/neemt dat het een voor ons liefhebber interessanter speler op de markt wordt.

Hoe kom je erbij dat die toen gekeurd is? Volgens mij was 'ie zo laat binnen dat dat niet meer gebeurd is. Tweede jaar geprobeerd door toevoegen sterretjes en iets zachtere burst een eventuele keuring door te komen (incl. laat binnen laten komen) maar dat mislukte voor de geteste batch (die uit R'dam, die uit Hamburg ontkwam aan testen). Alle jaren trouwens ook zonder kooi, lekker slim, ze gingen er vanuit de testen te ontlopen.

Ah zo, bedankt voor de informatie. Ik was ervan op de hoogte van de late levering afgelopen jaar en dat de Hamburg lading werd verkocht, maar niet dat die het 1e jaar niet gekeurd is. Nu ik dat weet kunnen we een nieuwe in Shock 1 verwachten die gewoon net als alle andere knalcakes knalt. Jammer maar helaas.

Back
Bovenaan