Scheveningen internationaal Vuurwerkfestival 2009

vanavond kon ik toch al niet, maar had aan de ene kant wel gehoopt dat ik morgen of overmorgen 3 shows kon zien;) naja geluk voor de bouwers en de mensen die vandaag wel kunnen.

Officieel is er nog niets door de organisatie vastgesteld. Het kan zo zijn dat er rond half 10 onweer rond Scheveningen hangt en dan word het hoogswaarschijnlijk afgelast.

Dit bericht staat nu nog op www.vuurwerkscheveningen.nl

Er is een weeralarm afgegeven door het KNMI. Houdt u deze website in de gaten. Zodra er beslist is over het wel of niet doorgaan van het Vuurwerk wordt dit hier vermeld.

China en België

Het vuurwerkfestival begint om 22.00 uur. Er zijn donderdagavond shows van China en België. Ook vrijdagavond en zaterdagavond is er vuurwerkspektakel om 22.00 en 23.00 uur, door teams uit Jamaica, Duitsland, de Verenigde Staten en Nederland.

Ik hoop dat Frits een beetje Jamaicaans spreekt hahahaha.. Want er zal niet 1 echte Jamaicaans op dat ponton zijn.. laat staan dat er ook maar 1 vuurwerkbedrijf uit dat land voet op Nederlandse bodem heeft gezet voor dit vuurwerkfestival

Voor de mensen die nog thuis zijn:

Krijg net een bericht door van Dream dat de shows van vanavond zijn AFGELAST.

Zoals het er nu naar uit ziet morgen en zaterdag 3 shows.

Heej stefanfreak, is het definitief afgelast of als ze kijken naar dit moment? Niet dat ik je niet geloof maar ik zou niet graag horen dat ik thuis ben gebleven en dat het uiteindelijk toch doorging.

Dat is echt balen voor de mensen daar!(en natuurlijk nog voor de mensen die moeten vertrekken) Ik denk als er bekend is wat er met je show gebeurt dat we dat hier wel lezen?

De glorieuze start van het Internationale Vuurwerk Festival Scheveningen is donderdag 20 augustus door de weergoden geteisterd.
Er zouden 2 landenvuurwerken worden afgeschoten. Door waterschade aan de mortieren en installaties en windkracht 6 kan het vuurwerk NIET afgeschoten worden.

Getracht wordt om de 2 landenvuurwerken nu extra af te schieten op vrijdagavond en zaterdag avond.

http://www.vuurwerkscheveningen.nl/

Dit staat op de site van VuurwerkScheveningen:

De glorieuze start van het Internationale Vuurwerk Festival Scheveningen is donderdag 20 augustus door de weergoden geteisterd.
Er zouden 2 landenvuurwerken worden afgeschoten. Door waterschade aan de mortieren en installaties en windkracht 6 kan het vuurwerk NIET afgeschoten worden.

Getracht wordt om de 2 landenvuurwerken nu extra af te schieten op vrijdagavond en zaterdag avond.

EDIT:
Fred je was me net voor.

als ze het materiaal nou gewoon gebruiken om de andere shows wat voller te maken, helaas, dit zal wel niet gebeuren, omdat alle shows al "geschreven" zijn

als ze het materiaal nou gewoon gebruiken om de andere shows wat voller te maken, helaas, dit zal wel niet gebeuren, omdat alle shows al "geschreven" zijn

Jammer weer he! Dat we zo bevooroordeeld over Nederland en hun shows zijn he:bye:

Denk je dat ze dat ook op Knokke of Hannover zullen doen.
spullen geven aan de concurrent, als je eigen show verzopen is van de regen. ik dacht het namelijk van niet.

Kan wel wat je zegt. Maar laten we het spannend houden door 6 landen te schieten ipv 4.

Laatst bewerkt:
Jammer van het aflassen, was ook van plan om te gaan, dan maar morgen of overmorgen even langs gaan. :)

Ok, ben inmiddels een uurtje thuis en moest nog ff wat eten.. Dat van vandaag is balen maar niets aan te doen.. Velen vatten het ook niet echt want we horen de opmerking "ja maar het is toch droog en de wind is gaan liggen" tja.. binnenslands is dat zo maar aan de kust heb je altijd te maken met veel meer wind als het tegen zit. Het is niet echt een pretje om met windkracht 6 op een ponton te dobberen... Het gaat vooral ook om de eigen veiligheid en dan is een dag als deze niet verantwoord, als het alsnog losbarst als we op het ponton staan is dat levensgevaarlijk voor de schieters. Dus dan is het heel vervelend dat het afgelast word maar wel de beste keuze voor het geheel.

Dit houd overigens in dat morgen en zaterdag 3 shows per avond worden geschoten! Dus morgen 1e show om 22:00 uur, dan om 22:30 uur de 2e en 23:00 uur de 3e... ik denk dat veel mensen dat wel kunnen waarderen en dan zie je 3 shows op 1 avond ;) Zaterdag zal dit ook zo gaan...

De vooruitzichten zijn een stuk gunstiger voor vrijdag en zaterdag dus ik heb er alle vertrouwen in..

Ok, ben inmiddels een uurtje thuis en moest nog ff wat eten.. Dat van vandaag is balen maar niets aan te doen.. Velen vatten het ook niet echt want we horen de opmerking "ja maar het is toch droog en de wind is gaan liggen" tja.. binnenslands is dat zo maar aan de kust heb je altijd te maken met veel meer wind als het tegen zit. Het is niet echt een pretje om met windkracht 6 op een ponton te dobberen... Het gaat vooral ook om de eigen veiligheid en dan is een dag als deze niet verantwoord, als het alsnog losbarst als we op het ponton staan is dat levensgevaarlijk voor de schieters. Dus dan is het heel vervelend dat het afgelast word maar wel de beste keuze voor het geheel.

Dit houd overigens in dat morgen en zaterdag 3 shows per avond worden geschoten! Dus morgen 1e show om 22:00 uur, dan om 22:30 uur de 2e en 23:00 uur de 3e... ik denk dat veel mensen dat wel kunnen waarderen en dan zie je 3 shows op 1 avond ;) Zaterdag zal dit ook zo gaan...

De vooruitzichten zijn een stuk gunstiger voor vrijdag en zaterdag dus ik heb er alle vertrouwen in..

Iedereen moet deze keuze natuurlijk kunnen begrijpen, ik vond het onbegrijpelijk dat er in eerste instantie was besloten om het door te laten gaan. Als ik zag wat voor weer hier langs kwam en er de waarschuwing was gegeven dat het altijd ineens kon ontstaan... ik vind de keuze meer dan 100% terecht. Vuurwerk hoort een feest te zijn en als de omstandigheden het niet toelaten moet er altijd voor de veiligheid gekozen worden en als dat betekent dat het afgelast wordt; dat moet dan maar.

Overigens vind ik het helemaal niet erg, kon vanavond toch niet en ben er zoiezo morgen wel bij.

Back
Bovenaan