Scheveningen internationaal Vuurwerkfestival 2009

Ik ben er niet te vinden

Ik ben er niet te vinden

Het vuurwerk is best leuk natuurlijk ,maar vervoer heen en terug was vorig jaar een groot probleem.
Trein en auto zijn allebei verre van ideaal.

Verder kan de reclame code comissie hier best wel eens tegen ageren. Het is gewoon verstrekken van valse informatie wat ze hier doen.

Was al 1x gegaan, aardig rustige show ...
Verwacht don/vrij/zat echt spektakel!
Groter caliber neem ik aan? ...

Ik vraag me gewoon wel eens af heh, wat word er meer verwacht van die shows qua kaliber? De afgelopen 2 vrijdagavondseries (en vanavond alweer de laatste om 22:00 uur ten NOORDEN van de pier) is max 150mm (6 inch).. Dat lijkt me niet verkeerd of wat? Bij het vuurwerkfestival volgende week word ook max 150mm geschoten, alleen dan op een andere manier en zijn de shows per stuk qua intensiteit wellicht wat heftiger en voller d.m.v. waterbommen, girandola's enz..

Vanavond is het ook weer feest met aardig wat grote 5 en 6 inch bommen begreep ik van de mannen van Dream, dus ik zie dat probleem niet zo en begrijp opmerkingen van "nu hopelijk een wat groter kaliber" dan niet zo goed. Bij een nóg groter kaliber worden we vriendelijke verzocht om het ponton nog verder de zee op te sturen, dus dan word de afstand weer vergroot.. :wink:

Ik kan me zo voorstellen dat als je op de boulevard staat bijna 350 meter er vandaan of meer dat de "beleving" anders is, maar ga anders eens op de pier zelf staan (2 euro entree dacht ik) en loop eens helemaal tot het einde bij het Van der Valk restaurant of waar die bungee jump kraan staat. Ik heb de afgelopen 2 weken vanaf het ponton steeds mensen op de kop van de pier zien staan die volop juichten en klapten, dan zal de beleving wellicht anders zijn? :)

Laatst bewerkt:
Arjan: help jij de mannen van Dream schieten tijdens het festival?
Zo ja, bestaat er voor ons een mogelijkheid om even langs te komen om bij de opbouw te komen kijken.?
Ik ben zo wie zo in Scheveningen aanwezig, plak er 1 a2 dagen extra vakantie aan vast.

En ja het bekende kaliberverhaal, ach je houdt het niet tegen he.

Ik ben er in ieder geval vrijdag bij, misschien ook zaterdag en zondag. Dat moet ik nog even zien.

30e Internationale Vuurwerk festival Scheveningen 2009

deze vuurwerkshows vind in Augustus het 30ste Internationaal Vuurwerk Festival plaats en wel op 20, 21 en 22 augustus. Tijdens dit festival zullen Internationale teams van pyrotechnische kunstenaars tegen elkaar strijden. Er zullen elke avond twee vuurwerkshows worden gegeven. De eerste om 22.00 uur en de tweede om 23.00 uur. De volgende landen zullen door hun vuurwerk teams worden vertegenwoordigd: Nederland, België, de VS, Duitsland, China en Jamaica.

De vuurwerkshows zullen vanaf de boulevard van Scheveningen goed te zien zijn en dat betekent dat u de shows kunt volgen vanuit het gemak van een stoel en onder het genot van een drankje in een van de vele cafe’s en restaurants op de Scheveningse boulevard.

http://www.vuurwerkscheveningen.nl

en overnachtingen:
http://www.hotels.nl/nl/

Verwachting komende 5 dagen
woensdag 19 augustus tot en met zondag 23 augustus 2009
Eerst warm tot zeer warm. Donderdag onweersbuien gevolgd door afkoeling. Daarna perioden met zon en opnieuw stijgende temperaturen.

wo do vr za zo
Zonneschijn (%) 80 40 40 60 60
Neerslagkans (%) 10 70 60 30 30
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 2-15 0-7 0-1 0-1
Minimumtemperatuur (°C) 14 19/22 14/17 10/13 11/15
Middagtemperatuur (°C) 30 29/34 19/22 20/22 22/25
Windrichting Z ZW W ZW Z
Windkracht (bft) 3 4 4 3 4
dinsdag 18 augustus 2009 05.04 uur Uitleg

Vuurwerkfestival - Scheveningen
Op donderdag 20, vrijdag 21 en zaterdag 22 augustus vindt weer het jaarlijkse Vuurwerkfestival plaats in Scheveningen. Er zijn twee series: om 22:00 en 23:00 uur. OV-maatschappij HTM zet na 19:00 uur extra veel trams en bussen in om iedereen veilig naar het festival en weer naar huis te brengen.

OV info
Vanaf Station Hollands Spoor vertrekken speciale Vuurwerk-trams richting Scheveningen Noorderstrand.
De trams stoppen onderweg alleen bij de halte 'Kurhaus'. Vanaf Den Haag Centraal Station vertrekken speciale Vuurwerk-trams richting Scheveningen Noorderstrand. De trams stoppen onderweg alleen bij de halten 'Malieveld' en 'Kurhaus'.

Op de terugweg stoppen de extra Vuurwerk-trams op verzoek bij alle halten. Op vrijdag 21 augustus en zaterdag 22 augustus rijden de trams en bussen bovendien langer dan normaal; de laatste tram en bus vertrekken om circa 01:00 uit Scheveningen.

Extra vervoer en wijzigingen

Tram 1, 9, 11: extra trams
Bus 21: extra bussen ingezet.
Bus 22: afhankelijk van de verkeersdrukte kan een omleiding worden ingesteld. Dan rijdt de bus in beide richtingen via de Stevinstraat en de Badhuisweg v.v., in plaats van via de Zwolsestraat.
Bus 23: extra bussen. Tussen Kijkduin en Scheveningen Noorderstrand v.v. rijdt bus 23 de normale route.
De bus heeft een tijdelijk eindpunt bij het Zwarte Pad. De rest van de route, tussen Scheveningen Noorderstrand en Duindorp v.v., wordt overgenomen door pendelbussen.
Eventuele omleiding voor bus 23
Afhankelijk van de verkeersdrukte kan bovendien een omleiding worden ingesteld voor de bus 23 vanuit Kijkduin richting Scheveningen. In dat geval slaat de bus op de Van Alkemadelaan linksaf naar de Wassenaarseweg, rechtsaf naar de Van Hogenhoucklaan, rechtsaf Waalsdorperweg, weer terug naar de Van Alkemadelaan (tijdelijke halte in de vrije baan), via de normale route naar de Stevinstraat, en via de Badhuisweg (tijdelijke halte naast de bioscoop) en de Gevers Deynootweg naar het tijdelijke eindpunt op Scheveningen Noorderstrand (Zwarte Pad).

Kaartverkoop en informatie
Aan het begin van de avond staan op Den Haag Centraal Station servicemedewerkers bij de tramperrons in de Rijnstraat. Bovendien staat daar een mobiel verkooppunt waar vervoerbewijzen en gratis dienstregelingen verkrijgbaar zijn. De servicemedewerkers en het mobiele verkooppunt zijn aan vanaf de tweede helft van de avond te vinden op de halte 'Kurhaus' in Scheveningen.

http://www.9292ov.nl/9292ov1667.asp

Ik denk dat het het beste is om met het OV te komen. Mijn ervaring is dat je met de auto in de parkeergarages rond de scheveningse boulevard al snel 30/45 minuten vast staat op de terugweg. Het OV stopt voor het Kurhaus, beter kan dus niet.

Ik ben hier donderdag, vrijdag en waarschijnlijk zaterdag ook aanwezig. Uiteraard wordt er gefilmd:wink:

Doorgaan vuurwerkfestival Scheveningen onzeker

20-08-09 11:16

DEN HAAG - Het is nog onzeker of het vuurwerkfestival in Scheveningen donderdagavond door kan gaan, vanwege het verwachte noodweer. De organisatie hakt aan het begin van de middag de knoop door.

Er wordt harde wind met zware windstoten verwacht in de middag en aan het begin van de avond. Juist later op de avond zou de wind echter gaan liggen. Dat maakt de situatie nu nog onzeker.

De wind kan een probleem zijn voor het varend ponton, waar vanaf het vuurwerk wordt afgeschoten. Ook hevige regen kan roet in het eten gooien. Volgens de organisatie is het de vraag of het vuurwerk droog blijft, als het in de mortieren gestopt wordt. Dat moet voor 15.00 uur ’s middags gebeuren.

De planning is dat het vuurwerkfestival in Scheveningen donderdagavond om 22.00 uur begint. Ook vrijdagavond en zaterdagavond is er vuurwerkspektakel te zien, om 22.00 en 23.00 uur.

http://leiden.westonline.nl/nieuwsitem/33588

Ik kan eigenlijk wel met een goede zekerheid zeggen dat het niet doorgaat, als jullie geluk hebben krijgen jullie kleine vlagen.
Maar er is al een weeralarm afgeroepen heb ik gehoord.
Maarja ik zie op buienradar niet veel eigenlijk dat is het rare. Maar als het vandaag zo'n 30-35 graden is dan kun je wel wat onweer en regen verwachten.
Maar de menen die gaan: Veel plezier ;)

Het is altijd lastig te zeggen, in Nijmegen stonden we ook in de stromende regen op het ponton een uur voordat het begon.. kwartier/20 mins voor de show werd het droog en ging alles toch nog door. De organisatie van Scheveningen zal straks bekend maken of het doorgaat, veiligheid voor alles natuurlijk. Overigens is deze site ook wel handig m.b.t. weerswaarschuwingen en verwachtingen: http://www.meteoalarm.eu/ ;)

Mocht het vanavond wegens de weersomstandigheden niet doorgaan, wat gebeurt er dan met het programma van vanavond, wordt dat doorgeschoven naar een andere avond?
Iemand die bekend is met de regels van het Festival?

De shows worden dan voor zover ik weet doorgeschoven.. dat kan inhouden dat als het vanavond niet doorgaat er morgen en overmorgen 3 shows per avond zijn.. Maar het is eerst nog even afwachten op vanavond natuurlijk.. Zal als ik er straks ben wel een kleine update geven vanaf lokatie.. ;)

Grote evenementen vrezen extreem weer

Gepubliceerd op 20 augustus 2009 11:47, bijgewerkt op 20 augustus 2009 13:37

AMSTERDAM - Organisatoren van openluchtevenementen volgen bezorgd de ontwikkelingen rond het weeralarm dat het KNMI heeft afgegeven.
In de loop van de middag verwacht de weerdienst vanuit het zuidwesten zeer zware windstoten, hagel en lokaal veel neerslag. De buienradar laat overigens nog niet veel zien. ‘Iets wat er nog niet is, kun je niet op de radar zien. Het komt niet aandrijven uit België’, verklaarde weerman Gerrit Hiemstra op Radio 1.

Rijkswaterstaat neemt de waarschuwing van het KNMI serieus. Automobilisten moeten hun snelheid matigen en voldoende afstand houden. Caravans, aanhangers, motoren en lichtbeladen vrachtwagens met zeil worden kwetsbaar geacht op grote bruggen. Recreanten op het water wordt geadviseerd de wal op te zoeken.

Het Scheveningense Vuurwerkfestival heeft voor vanavond tien uur prestigieus vuurwerk gepland uit China, Verengide Staten, Jamaica, Belgïe en Nederland. Bob de Jong is de evenementenorganisator. `Als het zo erg wordt als het KNMI zegt, moeten we afgelasten. Er staat publiek op pontons, dat worden leven schietschijven voor de god Thor, dus we zijn alert.´

Beslissing
De mortieren met vuurwerk moeten worden gevuld als het droog is. Het vuurwerk wordt vanaf zee afgeschoten vanavond om tien uur. `Bij windkracht vijf kunnen we afsteken, maar bij zes wordt het moeilijker.´ De Jong neemt om twee uur een beslissing of het doorgaat.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1279555.ece/Grote_evenementen_vrezen_extreem_weer

DEN HAAG – Het Vuurwerkfestival in Scheveningen gaat donderdag definitief door. Dat heeft de organisatie aan het begin van de middag besloten.

Het was aanvankelijk onzeker of het festival door kon gaan. Het KNMI verwacht noodweer met onweersbuien en harde wind in de middag en aan het begin van de avond. Maar juist later op de avond zou de wind gaan liggen, waardoor het evenement door kan gaan.

De wind kan een probleem zijn voor het varend ponton van het festival, dat rond 21.30 uur de zee op gaat. Daarvandaan wordt er vuurwerk afgeschoten. Alleen als er een onweersbui losbarst rond 22.00 uur, kan het vuurwerk niet doorgaan.

China en België

Het vuurwerkfestival begint om 22.00 uur. Er zijn donderdagavond shows van China en België. Ook vrijdagavond en zaterdagavond is er vuurwerkspektakel om 22.00 en 23.00 uur, door teams uit Jamaica, Duitsland, de Verenigde Staten en Nederland.

Back
Bovenaan