San Trifone

Rustig aan maar... geen gewonden, niets aan de hand.. het klapt 1x en dat is dat!
Op het filmpje ziet 't er spannend uit.. is het ook even.. maar het wordt gigantisch aangedikt nu.

Vindt het eigenlijk niet aangedikt worden, mensen zeggen alleen dat het niet veilig is om ze dicht bij de "show" te staan. Het is ook niet niks, als zon shell in de buis knalt vliegt het staal/plastic alle kanten op en kunnen er wel gewonden vallen :wink: maar gelukkig zijn er geen gewonden gevallen inderdaad! :)

Had het ook meer over het geheel.. excuus. Er worden op facebook bijvoorbeeld ook over gesproken door mensen die er niet bij waren.. niet heel representatief dus ;)

Gelukkig is het goed gegaan en we zijn weer een ervaring/les rijker.

image.jpg
De bewuste rij waar het niet helemaal goed gong...

Was toch schrikken voor iedereen. Rennen en er het best even hopen. Gelukkig alles goed afgelopen maar her en der de scherven gevonden en soms zelfs een beetje gevoeld. De meeste waren toch wel een beetje aangeslagen.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
oh ja niemand mag een mening erover hebben omdat iemand er niet bij was.
er mag ook niet op facebook over gesproken worden door iemand die er niet bij is geweest ?

jij was er wel bij op 200 meter....
heb jij wel recht van spreken dan ?

ik denk dat de echte bikkels die op 30/50/80 meter stonden dan meer recht van spreken hebben.

Had het ook meer over het geheel.. excuus. Er worden op facebook bijvoorbeeld ook over gesproken door mensen die er niet bij waren.. niet heel representatief dus ;)

Gelukkig is het goed gegaan en we zijn weer een ervaring/les rijker.

Zie jij ergens staan dat die geen mening mogen hebben.. ik zeg dat di3 niet representatief is.. en dat is dan weer mijn mening :)

verder natuurlijk knap dat jij weet waar ik gestaan heb... :)

oh ja niemand mag een mening erover hebben omdat iemand er niet bij was.
er mag ook niet op facebook over gesproken worden door iemand die er niet bij is geweest ?

jij was er wel bij op 200 meter....
heb jij wel recht van spreken dan ?

ik denk dat de echte bikkels die op 30/50/80 meter stonden dan meer recht van spreken hebben.

Wij stonden er op dit moment behoorlijk ver er vandaan ( ter hoogte van de kermis )
Maar je voelde de drukgolf toch behoorlijk :) heb als het goed is ook filmpje vanaf waar wij stonden.

das een beste klap op het filmpje.
ik snap ook niet waarom ze ijzeren mortieren gebruiken...

Volgens mij is dit van wege de kracht die er van de cilinder shells afkomt ( al weet ik dit niet zeker).
Hier nog 2 laatste filmpjes vanuit Italy. Een stukje finale van de avondbatteria en de finale van de batteria overdag.

das een beste klap op het filmpje.
ik snap ook niet waarom ze ijzeren mortieren gebruiken...

Heeft te maken met de kracht bij het verlaten van de buis. Een glasvezelbuis kan dan al scheuren. Vergeet niet dat dit niet zomaar wat shells zijn. Sommige monsters zijn bijna 80 cm lang, of zelfs nog langer. Staal is wat beter bestand tegen die hoge druk.

La Rosa schoot vanmiddag nog een kleine serie om 14:00 uur. Athans we zaten aan de koffie en sprongen om 13:40 uur opeens op toen we saluten hoorden. Waren ze al begonnen! Aangezien er niet al teveel stond, dus 99% gemist. Lekker dan.

Hier een filmpje van mijn kant, van de avond batteria.
Denk dat ik dicht bij hardcore0438 stond aan zijn en mijn filmpjes te zien...
Het was even sterren koppen, maar wel lekker hard!:p

Klopt Vuurwerkgekkie, heb nog wel een aantal nederlanders met camera's gezien, en volgens mij zie ik jeffreak nog in beeld. Heerlijke beelden :)

Hier ook nog een filmpje van de explosie, buiten de explosie was dit wel een hele dikke finale! En nog een stuk scherf wat we vonden op 100 meter afstand:bonk:

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 0
Klopt Vuurwerkgekkie, heb nog wel een aantal nederlanders met camera's gezien, en volgens mij zie ik jeffreak nog in beeld. Heerlijke beelden :)

Gelukkig gezien en gefilmd nadat een dame van la rosa ons verzocht niet dichterbij te komen. Even snel klein showtje geschoten daar.
Benieuwd of de avondshow doorgaat. Iemand die daarvan op de hoogte is? Zag er allemaal zo verlaten uit vandaag.

Laatst bewerkt:
Heb gehoord dat het om 22.30 geschoten word ipv 23.00. Maar in Italië weet je het nooit. In 2 dagen al 3 keer een andere tijd meegemaakt. :p

Back
Bovenaan