• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Scorpio's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati

VWC lid
Artikelnaam: Scorpio
Aantal per verpakking: 10 of 60
Aantal in karton: Onbekend
Fabrikant/Importeur: Salon Roger
Kruitgewicht: 1,6 gram
Prijs: 10 voor €10,- en 60 voor € 50,-
Effectomschrijving: Knal

Foto:Loots)

Bijlagen

• scorpioo.png
    scorpioo.png
    100 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Je heb ze ook in een doosje van 60 stuks voor 50 euro.

Quote van Loots;

HARDSTE KNALLER IN BELGIE!

Nitraten gemaakt volgens spaans productieproces!
De huls van deze nitraten is op een nieuwe manier gefabriceerd waardoor de huls niet inknijpbaar is en de knaller nog harder gaat!

GEWELDIGE KWALITEIT!

prijs: €10 per doosje van 10 stuks

vaste aanbieding: 3 voor €27
vaste aanbieding: 6 voor €50

Beetje vreemd:

Als je de foto van de grote doos onder de loep neemt, kan ik 1,60 gram P.T.S. zien staan. Dan moet die huls wel heel veel verschil maken...

Ik kreeg de mail ook al binnen en zag dat er inderdaad nog geen topic van was hier... Er is ook nog niks op youtube te vinden. Lijkt me wel wat, even als die vlinders uit de mail... Alleen zou zonde zijn als ik hier voor naar belgie ga en het blijkt toch niet de hardste knaller te zijn? :)

iig het verhaaltje wat er bij staat spreekt me wel aan dus ben wel benieuwd wat de ervaringen van mensen zijn.

Wel mooi dat het volgens spaans productie proces gemaakt is, dat betekend ook geen rond vliegende stukken gips meer? Heb een keer een rond gat in een thermopeen raam gehad er van :P En zo'n stuk tegen je kont aan voelt ook nie fijn haha!

Waar zie jij dat precies staan meerval? Ik kan het niet zien op deze kleine foto...

WEER een zogenaamde hardste knaller van Belgie...Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van, harder dan dit kan het dan toch niet meer gaan? Er zijn veel te veel Spaans gemaakte knallers in Belgie, vooral het verhaaltje dat het nog harder dan het andere gaat.. Om maar niet te spreken over de prijs..:bonk:

Ik zie het inderdaad... Jullie hebben gelijk :)

Maar inderdaad, eerst waren het, vorigjaar, de supero's en de bombero's ? En nu deze weer? Er staan ook genoeg nitraten bij Loots op de site die voor een stuk minder weg gaan, en dan vraag ik me af hoeveel het nou scheelt kwa knal, of het uberhaupt uit maakt.

De zwartedoos die ik vorigjaar had gingen wel hard, maar die kon je ook in knijpen... Straks zit de prijs gewoon in de mooie verpakking :P

Laatst bewerkt:
Weet je wat nog het grappigste van allemaal is? Dit:
http://www.alpeco.be/producten.aspx?c=1&sc=1&i=151&p=1&foto=1#producten
"Nieuwe nitraat geproduceerd volgens een nieuw procedé. Hardst toegelaten knal op de markt voor particulieren ! Inhoud per V.E. : 10 doosjes van 10 nitraten. AANRADER !!!"

€35 voor 100 stuks, niet slecht!
Als deze dingen al de hardst toegestane knal geven kunnen de andere Spaanse-procedé-verhaal-knallers niet harder gaan, want dan zouden ze niet verkocht mogen worden. Dat betekent dus dat je je geld weggooit door de nieuwste producten te kopen. Deze nitraten gaat ook het hardst wat maar kan en kosten veel minder geld.

Dat is tenminste de conclusie als ik er vanuit mag gaan dat alle winkels eerlijk zijn over de hardheid van de knal, en dat betwijfel ik nogal. Ieder jaar is de knal de hardst toelaatbare, ieder jaar wordt de knal harder maar de wet verandert niet, klopt iets niet hier!?

WEER een zogenaamde hardste knaller van Belgie...Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van, harder dan dit kan het dan toch niet meer gaan? Er zijn veel te veel Spaans gemaakte knallers in Belgie, vooral het verhaaltje dat het nog harder dan het andere gaat.. Om maar niet te spreken over de prijs..:bonk:

Precies, toen ik de mail zonet van Loots zag, had ik ook die gedachte: 'zie door de bomen het bos niet meer, en elke is weer harder dan de andere? daar is toch een dB limiet aan? en dat telkens nóg duurder?' word er een beetje knallermoe van.

Precies, toen ik de mail zonet van Loots zag, had ik ook die gedachte: 'zie door de bomen het bos niet meer, en elke is weer harder dan de andere? daar is toch een dB limiet aan? en dat telkens nóg duurder?' word er een beetje knallermoe van.

De wetgeving in BE schijnt vrij soepel om te gaan met het aantal DB dat een knaller zou produceren. Waar ze voornamelijk bij flash bevattende knallers naar kijken is de hoeveelheid flash, dit mag max 2 gr zijn.
Eigenlijk kunnen ze elke soort flashcomposisitie gebruiken die zij willen zolang het niet meer dan 2gr is. Er liggen dus nog genoeg mogelijkheden.. Breng er één op de markt met een volle goede kwali 2 gram dark german in een keiharde huls en de trueno no 4. moet toch ongeveer te evenaren zijn zou je zeggen..

dit lijkt me echt een mooie
duur, maar wel hard
volgens mij harder dan mammoth
correct if i'm wrong
maar ik haal zeker 3 pakjes voor de 27euro vaste aanbieding

zozozo alweer DE hardste:bonk:
En wat een belachelijke prijs weer.

Zou iemand hier op deze site trouwens uit kunnen leggen wat dat spaanse procede precies inhoud?
Bedoelen ze soms hier mee dat er geen gips/betoniet/klei inzit?
Want als dat daar over gaat slaat het als een *** op een drumstel.
Ook in spanje kom je namelijk knallers tegen waar de eindstoppen van een hard materiaal zijn gemaakt.
Dus als iemand mij wijzer kan maken op dit gebied..... graag.

P.s. ik hoop niet dat er al teveel mensen gevoelig zijn voor dit soort onzinnige en niet kloppende reclame praatjes.

Ik ben onderhand zo ver dat ik maar gewoon een doos TT'tjes ofzo haal. Gezeur met die hardste Spaanse knallers die ook nog de duurste zijn (en daarmee ons moeten overtuigen?).

hmmm...
Het zelfde als de python en bombero als je het mij vraagt...
Verkoopt salon roger de pythons nog wel?
HOPEN HOPEN HOPEN
want die zijn 5 pakjes voor 40 euro en dan dus goeiekooper

:rolleyes: meeste mensen die gewoon wat gaan kopen die zien die actie en denken kopen kopen dat zijn de hardste.
wij zijn de kenners en freaks en weten wat er hard gaat of niet maar ontwetend persoon die denkt ga eens even vuurwerk halen in baarle en ziet deze aktie denkt van mooi ik heb de hardsteknallers van belgie voor een lage prijs.
het is gewoon een verkoop taktiek. meeste geld verdienen ze op de mensen die zo ef langs komen en wat halen en niet van te voren wat gaan uitzoeken, immers die weten jaar later echt niet meer wat ze het jaar ervoor gekocht hebben hoor

gr hindoe

Die zien er leuk uit, alleen de prijs is tehoog.

Het verhaal van hardste knaller geloven we nu al wel.
Ik sla deze lekker over ;)

wilde deze eerst ook gaan kopen
maarja
elke nieuwe is volgens de winkels
altijd de hardste

en daar word ik een beetje gek van weetje
want ik denk dat met alle dingen die ze kunnen verzinnen
om een knal wat harder te maken
die raken ooit op
ooit kunnen ze niet meer harder volgens de wet
en ik denk dat die limiet nu wel bereikt is

dus of hij harder gaat als een mammoth
ik betwijfel het

Ik heb ze net gehoord en het was echt een super harde knal! Volgens mij is dit inderdaad de hardste knaller in België op het moment. Jammer dat ik ze niet kan halen. Als je er aan kan komen zou ik zeker even een pakje halen! Filmpje heeft iemand anders kan kijken of hij het op youtube zet.

hmmm... ze zijn niet echt geweldig, je betaald volgens mij meer voor minder.
Als ze de composities nou eens vrij gaven voor de soorten flash die er in zitten!
Vast een aluminium/kaliumchloraat based compositie maar toch!
Nouja, het is in ieder geval een heel nieuw product.
Maar ik denk dat ik het bij de python hou, die zijn iets meer hele goeie koop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan