• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Ricasa] Trueno Ricasa no° 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met wat voor knaller was de nieuwe Ricasa no. 3 te vergelijken?

die ik vorrig jaar heb mogen horen vond ik tog wel richting een Toffee/Mamoth gaan.
Nee de nieuwe halen het niet bij de hele dikke Belgische knallers zoals Supero's en Truenos(original),
Maar de knal is wel behoorlijk hard.. zeker voor de aanbiedings prijs!
Ik vond het eel leuk Nostalgische (harde) knaller.

Wát een schatjes zijn deze dingen ook zeg! Ik en mijn maten waren het eens over dat deze harder knalde dan de 3040 vlinder van pyrostar!

Knalde dit jaar goed hard! Harder dan ze 2 jaar geleden deden. Zelfde productiejaar als toen, dus misschien super droog. Echte beukers.

Deze prachtige knallers ook gehad dit jaar, en kan beamen dat het mooie klappers zijn.
Knallen wel zoals een Mamoth of La Bomba. En natuurlijk mooi afgewerkt, een lust voor het oog.

Ben helemaal dol op deze dingen geworden. Gaan met hun 1.3gram harder, met meer druk en fellere flits, dan een 4grams TXP010 :shocked: bizar hoge kwaliteit kruit moet hier in zitten, snap nu helemaal de hype om de Trueno's van Ricasa!

Ben helemaal dol op deze dingen geworden. Gaan met hun 1.3gram harder, met meer druk en fellere flits, dan een 4grams TXP010 :shocked: bizar hoge kwaliteit kruit moet hier in zitten, snap nu helemaal de hype om de Trueno's van Ricasa!
Maar als ze harder gaan dan een 4grams TXP010 nitraat, dan zitten ze toch al over de maximale decibel toegestaan in België?

Knallen echt bizar goed!
Alleen ben ik de enige die het gevaarlijk vind dat ze zo licht zijn?
Ze kwamen terrug vliegen door de wind haha.

Maar als ze harder gaan dan een 4grams TXP010 nitraat, dan zitten ze toch al over de maximale decibel toegestaan in België?

Dat limiet zit nog hoger dan je denkt hoor, want ze hebben gewoon super goede knallers in Belgie. Alleen de prijs is vaak te bizar voor woorden. Maar de supero gaat zelfs nog een stuk harder en doffer, dit jaar weer vergeleken en het verschil zit er gewoon. Alleen kon je dit jaar bij pyroshop voor 12,50 30 stuks ricasa trueno no3 krijgen, en voor 45 euro 50 stuks supero. Het verschil is geld is het het totaal niet waard, dus zou ik voor de ricasa trueno no3 gaan.

Dat limiet zit nog hoger dan je denkt hoor, want ze hebben gewoon super goede knallers in Belgie. Alleen de prijs is vaak te bizar voor woorden. Maar de supero gaat zelfs nog een stuk harder en doffer, dit jaar weer vergeleken en het verschil zit er gewoon. Alleen kon je dit jaar bij pyroshop voor 12,50 30 stuks ricasa trueno no3 krijgen, en voor 45 euro 50 stuks supero. Het verschil is geld is het het totaal niet waard, dus zou ik voor de ricasa trueno no3 gaan.
Dus de Supero van dit jaar is harder als die van vorig jaar neem ik aan?

Ik had mn mening al gegeven , maar idd wel rot als er harde wind staat , dan komen ze je weer tegenmoet gewaaid hahaha , daar had ik vooral alleen s'avonds last van ;)

I love de Ricasa No3 ! Heb ze ook goedkoop van de Pyroshop , kreeg ze als vervanger voor de Reaper en voor de zelfde prijs als de reaper , dus nog goedkoper hahaha geweldige dingen , echt waar!

Enne , nog iets , Het langste lont van al mijn knallers ( 9 verschillende ) zat toch echt wel op de Trueno Ricasa No3 , erg veilig , en een zéér goede vertraging .

Prima vlinder kwa knal en afwerking en zeker voor het geld. Maar is deze knaller nou helemaal historie?

Ik vond ze ook echt top, heerlijke dreun en goed afgewerkt. Ik heb expres 1 doosje bewaard. Weet eigenlijk niet waarom, maar me gevoel zei dat ik het moest doen!

Heb nog 30 stuks over :) toevallig zei iets in mij dat ik dat ook moest doen haha , en nog 3 imi bex nitraten , wat een heeeerlijke dingen.

Een goede knaller is het zeker, en ook gips loos. Maar om nu speciaal deze knaller te bwaren is naar mijn mening overbodig. Ik zie wel waar volgend jaar het schip strand en des noods geen knallers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan