• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Ricasa] Trueno Ricasa no° 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
De versie die pyroshop verkoopt heeft op het Ricasa label zelf 1.3 gram met daarover heen soms een pyroshop sticker waar 1.5 gram opstaat:wink:

De enige reden waarom ik deze knaller nog leuk vind, is omdat het wat nostalgische waarden heeft. Voor de rest zijn er vele knallers in Belgie die harder knallen. Voor de mensen die deze knaller in de 6stuks doosjes nog niet hebben gekocht, ze knallen dus een stuk minder hard dan voorheen.

Zie je wel! Ik dacht al: wat vallen ze tegen! Maar ik dacht ook van ja, het is gewenning, het zal wel normaal zijn.

Laatst bewerkt:
Top knaller roep je in je je eerste post en als iemand dan wat anders zegt vind jij ´m ook opeens tegenvallen. Niet echt geloofwaardig.

Ja, je hebt gelijk. Maar ik vond 'm vooral top omdat ik hem in 2012 nog kon bemachtigen, wist namelijk helemaal niet dat dat nog kon snap je.

Ik heb vernomen dat van deze knallers ook 3 grams versies te verkrijgen zijn:shocked:

Gaat het hierbij dan om de originelen uit spanje?

Kan iemand überhaubt bevestigen dat deze bestaan?

De trueno no.4 was 2,5 gram, maar die is zo goed als uitgestorven. En in spanje zijn er wel meer vlinders waarbij 'trueno' in de naam zit. Verder zou ik het ook niet weten.

Niet waar, de oude nr 4 had ook geen 3 gram, maar 2,5 gram. En als dat word bedoeld: de oude versie is massaal opgekocht destijds, en daarna ook massaal afgestoken dus de kans dat je de 2,5 en 1.8(nr 3) nog tegenkomt is zeer klein.

Waarmee zijn de van 6st mee te vergelijken?
Toen ik hoorde dat je ze kon bemachtigen in belgie, was ik van plan minimaal 30 pakken te halen. Maar nu twijfel ik, dus zou graag een vergelijkend product weten.

Als je ze kan vergelijken met de toffee scheelt dat natuurlijk wel veel met vroeger, maar ze zijn dan nogsteeds aan te raden vind ik. Want voor de toffee betaal je €7 voor 10st, en voor deze knaller bij pyroshop €20 voor 60st.
Denk dat ik toch wel wat pakken hiervan ga inslaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan