En dan heeft zo'n jarenlang lid, met waanzinnig veel ervaring, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, een mortarburst met zijn 6 inch shell in zijn straat... 1 dode en 4 gewonden. En dan blijkt uit onderzoek dat hij de buizen en shells via via, op VWC heeft gevonden via een handelaartje.
Alsnog een slechte naam voor VWC en vuurwerk in het algemeen toch?
Ik denk dat ze dat willen voorkomen met deze en andere regels.
Juist het verhandelen van buizen vind ik ook uit ten boze dan en het handelen in welk soort lont dan ook direct aan banden leggen. Verlengen van vuurwerk is niet toegestaan bij de wet, stel dat iemand verlengt en daardoor een ongeluk ontstaat.
Het totaal verwijderen van illegaal vuurwerk lijkt me beter, waarom nog tot 5 gram bespreken? Omdat Zena een sponser is? Wat een ruggengraat jongens, als je met niets illegaals geassocieerd wil worden wees een vent en zeg dan alles wat illegaal is wordt hier niet besproken. Heb je die terugkerende discussies ook niet want iemand die pro-illegaal is moet het maar ergens anders gaan opzoeken. Ik ben pro-illegaal dat is bekend maar ik zal me zeker aanpassen als dat hier niet besproken mag worden
Maar toch lever je informatie aan van zware knallers waarmee gesloopt wordt. Dus je bied mensen toch informatie dat deze dingen er zijn. En ja als je buizen verbied en quickmatch dan moet je ook alles verbieden. Dit is wel een beleid van we willen het wel maar we zijn te bang teveel leden te verliezen.
Beetje wat toen met AVP --> VWC gebeurd is. Want die klagende legale mensen zijn nog steeds in de flinke minderheid.
Ik zou gewoon alles wat illegaal is verbieden dan kunnen ze nooit VWC associëren met illegaal vuurwerk. Wat een 5 gram nitraat kan een vuilnisbak ook opblazen of een verkeersbord slopen. Dus dat zwaar vuurwerk uitsluitend alleen gebruikt wordt voor slopen waaraan VWC dan niet aan wil bijdrage moet je ook alles verbieden, zo zie ik het.
Ik vind het niet leuk, laat ik daar zeker eerlijk in zijn. Het is gewoon een groot gemis nu op het forum want we zijn allemaal vuurwerkliefhebbers en shells zijn nog steeds vuurwerk. Maar ik begrijp dat VWC hier niet mee geassocieerd wil worden maar als het is omdat er gesloopt wordt en overlast bezorgt wordt dan moet je alles schrappen en ook t/m 5 gram niet bespreekbaar maken want alleen fans discussiëren en die mensen die opblazen die lezen. En vinden hier alsnog hun info die ze nodig hebben om dat raam in vieren te delen...