RACT/Vuurwerkbesluit

Maar een 1.3 vervoersclassificatie mag je toch niet hebben?
Als er 1.3 op de doos staat?
In Nederland mag je als consument alleen 1.4G of 1.4S vervoeren en/of in het bezit hebben. 1.3G mag je niet vervoeren of in je huis hebben opgeslagen. In theorie hoeft F3 geen 1.3G te zijn, 1.3G is enkel een ADR-classificatie of zoals iemand hierboven vermeld, een vervoersclassificatie.

Je hebt volgens mij genoeg F2 bakken met een 1.3G sticker in het buitenland, mits ik mij niet vergis. 100% verboden in dit land. :(

Ja precies dat is wat ik er ook van wist.
Overigens is het in 98 van de 100 gevallen wel zo dat een f3 een 1.3 is.
Maar even tot de kern komend. Ik had dus F3 spul

In Nederland mag je als consument alleen 1.4G of 1.4S vervoeren en/of in het bezit hebben. 1.3G mag je niet vervoeren of in je huis hebben opgeslagen. In theorie hoeft F3 geen 1.3G te zijn, 1.3G is enkel een ADR-classificatie of zoals iemand hierboven vermeld, een vervoersclassificatie.

Je hebt volgens mij genoeg F2 bakken met een 1.3G sticker in het buitenland, mits ik mij niet vergis. 100% verboden in dit land. :(
Alleen heb je als consument niks te maken met de ADR regelgeving.. dus zolang je onder de 25kg bruto blijft mag je gewoon 1.3 meenemen naar NL mits het artikel zelf voldoet aan de F2 wetgeving.

Back
Bovenaan