Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
In Nederland mag je als consument alleen 1.4G of 1.4S vervoeren en/of in het bezit hebben. 1.3G mag je niet vervoeren of in je huis hebben opgeslagen. In theorie hoeft F3 geen 1.3G te zijn, 1.3G is enkel een ADR-classificatie of zoals iemand hierboven vermeld, een vervoersclassificatie.Maar een 1.3 vervoersclassificatie mag je toch niet hebben?
Als er 1.3 op de doos staat?
Alleen heb je als consument niks te maken met de ADR regelgeving.. dus zolang je onder de 25kg bruto blijft mag je gewoon 1.3 meenemen naar NL mits het artikel zelf voldoet aan de F2 wetgeving.In Nederland mag je als consument alleen 1.4G of 1.4S vervoeren en/of in het bezit hebben. 1.3G mag je niet vervoeren of in je huis hebben opgeslagen. In theorie hoeft F3 geen 1.3G te zijn, 1.3G is enkel een ADR-classificatie of zoals iemand hierboven vermeld, een vervoersclassificatie.
Je hebt volgens mij genoeg F2 bakken met een 1.3G sticker in het buitenland, mits ik mij niet vergis. 100% verboden in dit land. :(

Ja precies dat is wat ik er ook van wist.
Overigens is het in 98 van de 100 gevallen wel zo dat een f3 een 1.3 is.
Maar even tot de kern komend. Ik had dus F3 spul
En ja hoor na 1,5 jaar valt er opeens toch weer een oproep op de deurmat.....yep ik kijk er wel wat meer mee uit ja. Maar ja kleine update ik had bezwaar gemaakt in de hoop dat boete afgezwakt zou worden. Krijg ik maanden later gewoon oproep voor rechtszaak en me hierin te verdedigen. Week voor de zaak krijg ik brief dat ik toch weer niet hoef te komen. En nu maanden later nog altijd stil.... Misschien dat de grote hack bij om mijn redding geweest is wie zal het zeggen. Maar ja zou er ook niet van te kijken staan als er alsnog wat komt.... Vandaar dat ik wat rustiger ben geweest hier haha

Dit is dan de ten laste legging? Want dan moet de rest maar uit het dossier blijken.Zal het even uittypen
1
hij op of omstreeks (datum/plaats), al dan niet opzettelijk, professioneel vuurwerk, te weten
2,05 kilogram Batterij Enkelschotsbuizen (Redneck Revolt 30 shots) en/of
9,75 kilogram Batterij Enkelschotsbuizen (2754 Kingsmen 108 shots) en/of
14,9 kilogram Batterij Enkelschotsbuizen (14912/2612 Noi-Z 27 shots) bestemd voor particulier gebruik,
heeft opgeslagen en/of voorhanden heeft gehad;
(art. 1.2.2 lid 1 Vuurwerkbesluit)
Meteen dus de twee vragen welk professioneel vuurwerk? Fout op oproeping Noi-Z 27 shots?
Art 1.2.2 lid 1 betreft verbod op opslag illegaal vuurwerk terwijl duidelijk aantoonbaar is dat dit legaal was.
Aankoopbonnen heb ik nog en diverse informatie van importeurs
2
hij op of omstreeks (datum,plaats) al dan niet opzettelijk, 109,99 kilogram vuurwerk voorhanden heeft gehad;
(art 1.2.4 lid 1 Vuurwerkbesluit)
Hiervan is er geen enkele specificatie van aangezien hier ook veel F1/ catagerie-1 zat. Ook aantoonbaar via aankoopbonnen
Met de hulp van Pietje PYRO kan ik hiervan dus een mooi verhaal maken daar ikzelf helaas niet aanwezig kan zijn ivm zomervakantie
met de kids maar ja. Wel mooi balen allemaal weer en wordt vervolgd!