• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die reactie was van pyropim. Die werkt toch bij pyrostar? Ik gok verkooppraat, eerst horen dan geloven.

Ik zou zeggen kopen en vergelijke, verkoopspraat is het zeker niet.... Heb ze vergeleken en ze zijn harder ! PS deze zijn over enkele weken pas verkrijgbaar

Ik zou zeggen kopen en vergelijke, verkoopspraat is het zeker niet.... Heb ze vergeleken en ze zijn harder ! PS deze zijn over enkele weken pas verkrijgbaar

Dat ga ik zeker doen ja, heb nog de supero's van verleden jaar dus kan ik mooi vergelijken. Post het hier wel als ik ze heb vergeleken.:thumbup:

Het verschil tussen de Fenix nitraat en de Supero is nihil. Fenix 'moet' ietsjes harder knallen en wat meer druk.

Maar ik merk het eerlijk gezegt niet echt dus om even een nuchter antwoord te geven op jou vraag: Ja, ik vind van wel.

Ik ben zelf van mening dat de fenix wel iets feller knalt, maar , zoals bekend ervaart iedereen iedere knal anders. In ieder geval is de fenix beter qua prijs/kwaliteit verhouding. Beter pak je zelf gewoon een pakje supero én fenix erbij en kijk je wat je zelf beter vind.

De kwaliteit is minder maar de prijs daarin tegen veeel beter, wat dus inderdaad de kwaliteit/kwantiteit verhouding beter maakt. Je hebt zo een pakje fenix nitraten voor 8/10 euro los, en voor 20 stuks supero betaal je 18 euro.

Even wat punten opnoemen van de fenix en van de supero:

Fenix:
- Gips stop
- redelijk aantal weigeraars
- Vaak geen vlam
- Kort lontje, dus bij de stuks zonder vlam gaatie wat sneller af
- Geeft een harde,doffe knal.
- Goedkoper

Supero:
- Duur
- Lang lont
- Geen eindstop, dus minder kans op schade
- Geen,tot haast geen weigeraars.

Dusja je moet zelf weten waar je voor kiest. Ik zou zeggen neem de fenix als je daaraan kunt komen, maar als je daar niet aan kunt komen is de supero een zeer goede vervanger kwa hardheid.

De kwaliteit is minder maar de prijs daarin tegen veeel beter, wat dus inderdaad de kwaliteit/kwantiteit verhouding beter maakt. Je hebt zo een pakje fenix nitraten voor 8/10 euro los, en voor 20 stuks supero betaal je 18 euro.

Even wat punten opnoemen van de fenix en van de supero:

Fenix:
- Gips stop
- redelijk aantal weigeraars
- Vaak geen vlam
- Kort lontje, dus bij de stuks zonder vlam gaatie wat sneller af
- Goedkoper

Supero:
- Duur
- Lang lont
- Geen eindstop, dus minder kans op schade
- Geen,tot haast geen weigeraars.

Dusja je moet zelf weten waar je voor kiest. Ik zou zeggen neem de fenix als je daaraan kunt komen, maar als je daar niet aan kunt komen is de supero een zeer goede vervanger kwa hardheid.

Heb je de fenix van productie jaar 2010 al meegemaakt?
Lont is 2x zo lang + van kwaliteit (dikgeweven), het crepe zit goed stevig om het lont heen gedraaid. De vlam is geen minpunt want die heeft de supero ook niet, je vergelijkt tenslotte een nitraat met een vlinder..

Daarnaast jongens, geen verschil in knal met de 2009 versie. Verwar de fpx nou eens niet met de fp3!

Qua knal: de fenix overwint duidelijk namens mijn oren. Zit tussen een trueno 3 en een 4 in naar mijn beleving.

Kan één minpunt opnoemen en dat is gips. Dus draag een bril en haal je scheenbeschermers van zolder!

Dit terzijde is de supero een heerlijke knaller van spanish quality. Alleen ietwat aan de prijzige kant. Voordeel is dat jeje scheenbeschermers op zolder kan laten liggen.

Laatst bewerkt:
Weet je waar ik nu een beetje chronische jeuk van krijg.
Dat elke Belgische knaller, vergeleken wordt met de feniks ehuh
fenix ,,nitraat''.
Terwijl de fenix ,,nitraat'' een stuk vuurwerk is, wat via de illegale handel te verkirjgen is.
En dus niet voor iedereen even gemaakelijk te verkrijgen is.

En nog iets anders: ieder ervaart een knal anders.
Ik had twee doosjes van de Supero's.
En de knal was belachelijk goed te noemen, voor een Belgische knaller.

Dit Topic gaat over Supero en niet over illegale nitraten......
en de nieuwe supero's die weldra te verkrijgen zijn zijn nog beter dan vorgig jaar !!

Dit Topic gaat over Supero en niet over illegale nitraten......
en de nieuwe supero's die weldra te verkrijgen zijn zijn nog beter dan vorgig jaar !!

verkeerde knop, maar wat maakt de supero van dit jaar eigenlijk beter als de supero van vorig jaar? Is de knal harder of? En waar zit dat hem dan in?

lijkt wel of er in Belgie het microsoft vuurwerk systeem wordt toegepast. Telkens iets verbeteren, interesse opwekken zodat mensen het blijven kopen.

Ik zeg; fabriceer er nou eens 1tje die gelijk aan de max zit van de Belgische wet en regelgeving. Elk jaar weer het zelfde verhaaltje 'hardst toelaatbare knal op de belgische markt'.. Waarschijnlijk wordt het aantal toelaatbare DB dan elk jaar omhoog gegooid ofzo..

De vraag bepaalt wat het aanbod wordt. Als de Nederlandse markt vraagt om een harde knaller, dan wordt die gemaakt. Als de markt vraagt om een knaller zonder gipsen eindstoppen die om je oren vliegen, dan wordt die gemaakt. Als de markt vraagt om een paars visco lontje, dan wordt dat gemaakt. Als de markt vraagt om een nóg hardere knal, terwijl er niet meer kruit in mag, dan zal men in China een nóg beter flash compositie moeten maken.
De Chinezen zijn steeds bezig om hun composities (sassen) te verbeteren. Dat is een soort wedloop, waar wij alleen maar van profiteren.

De vraag bepaalt wat het aanbod wordt. Als de Nederlandse markt vraagt om een harde knaller, dan wordt die gemaakt. Als de markt vraagt om een knaller zonder gipsen eindstoppen die om je oren vliegen, dan wordt die gemaakt. Als de markt vraagt om een paars visco lontje, dan wordt dat gemaakt. Als de markt vraagt om een nóg hardere knal, terwijl er niet meer kruit in mag, dan zal men in China een nóg beter flash compositie moeten maken.
De Chinezen zijn steeds bezig om hun composities (sassen) te verbeteren. Dat is een soort wedloop, waar wij alleen maar van profiteren.

Je vergeet de wet en regelgeving. Staan de zaken letterlijk geschreven, afwijken is niet/tot amper mogelijk. En je kan wel betere composities gaan gebruiken de max blijft # DB met een max van 2gr.

Er is namelijk altijd vraag naar een ''harder'' product.

ze zijn idd beter afgevuld, bij testen vorig jaar bleek dat er iets te weinig kruit in zat, dit is dit jaar verbeterd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan