• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier een filmpje van een vegelijking tussen een aantal strijkers en de supero. Te zien zijn de Black thunder, Corsair, Choeet strijker(oude versie), Silver Widow en de Supero. De supero knalde het hardste maar voor de prijs vind ik persoonlijk de Silver Widow het best. Zeker voor een strijker knalde deze echt goed.Black thunder vond ik erg tegenvallen. Vertraging is erg slecht en knal ook niet super hard. Dit is overigens gefilmd in België.

De nieuwe 2013 versie is weer als van ouds.
Super netjes afgewerkt (zoals we al gewent waren.
En nog steeds een pest dreun!
Er is wel wat veranderd kwa verpakking.
De supero's zitten nu per doosje verpakt met 2x 5 vlinders in een silofaantje.
hier onder uiteraard het filmpje van de Nieuwe 2013 versie (+ foto's).

Vorig jaar vergeleken met een Ricasa nr 3 en deze was net wat harder. Niet veel maar wel hoorbaar. De ricasa was alleen stukken goedkoper dus dan verkies je snel die boven deze.

Vorig jaar had ik Chooêt Bangers en Thumping Thunder Red van Salon Roger.
Dus mijn vraag is, zijn deze knallers goed voor een goeie stap omhoog qua knal?
En gaan ze stukken harder dan deze 2 nitraten?

PyroHemmo

Dat is wel vaker zo bij knallers waar oficieel 2 gram in zit dat er op het doosje staat 1,6. Heeft er misschien mee te maken dat ze geen bepaalde decibelgrens mogen overschrijden.

Volgens de pyroshop zijn deze vlinders identiek aan de truenos ricasa no4. In dat geval moeten ze 2 gram bevatten, en daar is de knal ook wel naar vind ik.

Hmm.. toch gek dat iedereen het een 2grams noemt.
Heb gister een andere 1.6 knaller getest en ik vond hem een beetje tegenvallen.
Huls etc. was gwn goed enz. dus betekent dit ook dat deze even hard is?

Hmm.. toch gek dat iedereen het een 2grams noemt.
Heb gister een andere 1.6 knaller getest en ik vond hem een beetje tegenvallen.
Huls etc. was gwn goed enz. dus betekent dit ook dat deze even hard is?

Wat een vergelijking!!! De ene 1.6 gram knaller is niet het zelfde als een andere 1.6 gram knaller!
Heeft allemaal te maken met de kwaliteit van het kruit, de afwerking etc etc.
Vind het jammer dat dit topic op deze manier uiteindelijk tot heftige discussies en extreme vergelijkingen wordt omgetoverd ipv te spreken over een heerlijke knaller van pyrostar die gewoon erg goed is!!!

Toch gek dat er zo veel verschil kan zitten (tussen twee 1.6 grammers) maarja, zo te zien aan de reacties zijn ze goed ;)

Toch gek dat er zo veel verschil kan zitten (tussen twee 1.6 grammers) maarja, zo te zien aan de reacties zijn ze goed ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan