• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] El Gordo (WCT)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je betaald voor de effecten he... Je wilt em of je wilt em niet :)

En natuurlijk moeten ze er zelf ook nog aan verdienen, hopelijk daalt de prijs nog wat want ik zie persoonlijk maar weinig mensen zoveel neer leggen voor dit product, echter moeten we wel blij zijn dat Pyrostar het hedendaagse knal vuurwerk doorbreekt in plaats van de zoveelste nitraat op de markt te brengen met wat het lijkt alleen een andere wikkel:)

En het zijn drie effecten in 1 stuk vuurwerk.
Fluit
Crackling
En de knal.

Prijs vind ik wel meevallen.
Het is immers een stukje vuurwerk wat orgineel is.
En niet een standaard knal ,,nitraat´´ achtig ding.

na het filmpje in de avond ben ik er toch positiever over, zal hem zeker halen. Is een leuke afwisseling

Leuk ding! Iets om afzonderlijk en wat gematigder (dan normale knallers) van te genieten, vind ik. Puur voor het constante smijt- en knalwerk zou ik meer goedkoper spul kopen. Dit is dan absoluut een fijne en opvallende afwisseling op het gangbare (saaie) gedreun :)

En het zijn drie effecten in 1 stuk vuurwerk.
Fluit
Crackling
En de knal.

Prijs vind ik wel meevallen.
Het is immers een stukje vuurwerk wat orgineel is.
En niet een standaard knal ,,nitraat´´ achtig ding.

Ach,wat is origineel. Alpeco verkocht dit soort knallers al, voor minder geld (bespaar me de nuance van inflatie) en sowieso hardere dreun. Uniek, dat is wat deze knaller momenteel op de Belgische markt is. Iets met vraag en aanbod, en zo.
Of het duur is, is afhankelijk van je persoonlijke beleving. Maar iets wat prijzig vind ik `m ook wel. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in de positie ben om te vergelijken en de beleving van het "originele" van dit product, wat het een must have zou moeten maken, bij mij al niet meer opgaat. Dit maakt het zo`n zinloze discussie.

En hier wil ik het weer bij laten. Voor ik weer op me kop krijg.

Laatst bewerkt:
Ach,wat is origineel. Alpeco verkocht dit soort knallers al, voor minder geld (bespaar me de nuance van inflatie) en sowieso hardere dreun. Uniek, dat is wat deze knaller momenteel op de Belgische markt is. Iets met vraag en aanbod, en zo.

Volgens mij was CWT bij Alpeco met KVK, dus niet voor iedereen te verkijgen.
Deze knaller kan je zonder KVK kopen, wat dan een voordeel is.

Verder moet ik je wel gelijk geven.
Ik heb een baan, dus ik kan ze makkelijker aanschaffen, dan iemand die nog op school zit.
Veel jonge gasten zitten nog op school en moeten passen en meten, wat ze uitgeven welk vuurwerk.
En zullen de Elgordo niet kopen.

Ik heb een baan, dus ik kan ze makkelijker aanschaffen, dan iemand die nog op school zit.
Veel jonge gasten zitten nog op school en moeten passen en meten, wat ze uitgeven welk vuurwerk.

Sowieso hebben jongeren minder baat bij een effect voor de knal, omdat ze de hele periode van nitraten met effecten hebben gemist. Alleen de freaks en wat oudere stokers hebben er echt belang bij.
Zo zie ik het in iedergeval :cool:

:bye:

Sowieso hebben jongeren minder baat bij een effect voor de knal, omdat ze de hele periode van nitraten met effecten hebben gemist. Alleen de freaks en wat oudere stokers hebben er echt belang bij.

Nouja, ik vind een effect voor de knal gewoon leuk, dus ik zou ze zeker kopen (heb ik ook gedaan trouwens) ;)
het is maar net waar je van houd

Zeker een leuk product, zal er waarschijnlijk wel een doosje van halen ook al vind ik de prijs echt wel aan de hoge kant. Dat meerdere effecten bij een knaller dan weer duur moet zijn vind ik een beetje ***koek. Vroeger had je de vrazja petarda van original met crackling, fluit en knal. Ok, de knal was niet veel, maar je betaalde wel maar 1,50 per pak van 10 stuks ofzo.

Ik volg je niet echt meer, waarom zouden jongeren nitraten met een effect minder leuk vinden dan de oude garde van Freaks? Deze periode zijn er juist steeds meer knallers met effect gekomen, wat de jongeren denk ik wel zal aanspreken. De oude periode hebben ze waarschijnlijk gemist, maar die periode gaat zich herhalen:wink:

Wij hebben gisteren nogmaals de El gordo getest en ook gefilmt!
Geen weigeraars gehad en ze deden het allemaal perfect.

Pyroshop

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet toch een ding zeggen.
Ben ontzettend nieuwsgierig naar deze dingen, voornamelijk nadat ik het filmpje heb gezien! :-D

Cwt was niet met KVK hoor.. Iig toen ik ze kocht niet.
En het is maar hoe je met geld omgaat. Wat jij zegt vind ik namelijk niet helemaal kloppen;
ook mensen met goed betaald werk kunnen dingen te duur vinden hoor. Als je een miljard hebt hoef je alsnog geen pakjes nitraat van 100euro te kopen. Voor zulke mensen ligt vaak ook een grens van wat ze maximaal willen uitgeven voor een goed/dienst :D
Maar goed niet iedereen denkt er zo over en meningen zullen hierover verschillen.
Ik vind ze 'helaas' te duur als ik bekijk wat je er voor terug krijgt :)

Cwt was niet met KVK hoor.. Iig toen ik ze kocht niet.
En het is maar hoe je met geld omgaat. Wat jij zegt vind ik namelijk niet helemaal kloppen;
ook mensen met goed betaald werk kunnen dingen te duur vinden hoor. Als je een miljard hebt hoef je alsnog geen pakjes nitraat van 100euro te kopen. Voor zulke mensen ligt vaak ook een grens van wat ze maximaal willen uitgeven voor een goed/dienst :D
Maar goed niet iedereen denkt er zo over en meningen zullen hierover verschillen.
Ik vind ze 'helaas' te duur als ik bekijk wat je er voor terug krijgt :)

Ach ja ieder zijn of haar mening.
En sorry dat ik niet de personen hebt genoemd, die met hun zuur verdiende geld, deze knaller niet willen kopen, omdat zij dat te duur vinden.

Aan xtremerides zijn filmpje te zien, is de fluit van veel kortere duur. Het is een kort fluitje gevolgd door kort crackling, en dan een knal.

Tsja, over de knal kan ik natuurlijk niet oordelen. Ik heb alleen het filmpje gezien. Weet van de ugly joe dat het een machtige fluit hebt, met een knal die denk ik zo hard is als een chooet banger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan