Pyroshop Baarle- Hertog (voorheen Klavertje Vier)

En wat is voor mij als klant de meerwaarde van een toelatingsnummer? Een groot deel van de freaks op dit forum houden zich bezig met professioneel/illegaal vuurwerk, illegale aankopen op de zwarte markt en onder de toonbank verkoop. Het zal mij en hun werkelijk aan ons reet roesten. Al het vuurwerk uit Belgie is per definitie verboden goed voor de Nederlandse klanten die bij jullie over de vloer komen.

311841_2169781216232_1597774174_32034399_639293733_n.jpg

Nog een fototje van deze lekkere klappers ! :cool:

Ik heb geen ervaring met deze klappers, maar als er ik het mag geloven worden het museum stukken.
Dus bewaren die handel.

Ach ja, voor de knal en kwaliteit hoef je deze knallers niet aan te schaffen. De meerwaarde van dit product zit 'm in het wikkeltje en de doos waarin het is verpakt. Wil je voor het 'gevoel' een echte ricassa af te steken extra betalen, dan biedt Pyroshop hiervoor een mooie kans. Anders lekker laten liggen en voor de Supero kiezen die exact hetzelfde is, maar goedkoper. Vanuit dat oogpunt moeten we deze actie van hun ook weer niet al te veel bekritiseren. Het blijft een image product en het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Zolang er maar een gelijkwaardig alternatief is, en dat is er.
Supero's goedkoper, dat ligt eraan. Als je 2 pakjes truenos Ricasa no4 pakt ben je duurder uit want dan betaal je €10 voor 10 vlinders in plaats van €9 voor de supero's, maar als je 5 pakken truenos Ricasa no4 neemt voor €22,50 ben je evenveel kwijt als voor de superos. €9 Per 10 is hetzelfde als €22,50 per 25.
€9,00/10 stuks = €0,9 /stuk
€22,5/25 stuks = €0,9 /stuk

Een gelijkwaardig alternatief hoeven ze zolang de truenos Ricasa no4 er zijn dus niet echt te zijn, want je hebt het echte werk voor dezelfde prijs, en als je wat te doen wil hebben op 31 december heb je toch zeker wel meer dan 10 vlinders nodig.

Het gelijkwaardige alternatief van de illegale handel is echter de fenix fp3. €18 voor 20 supero's, of €7,50 tot €12 voor een doosje van die nitraten die even hard gaan, wat koop je liever als je flink wil stoken?

De truenos Ricasa kunnen makkelijk goedkoper. Een eind terug werd door Yoshimitsu opgemerkt dat de nieuwe versie minder kruit heeft en dus zelfs goedkoper zou kunnen zijn dan de versie die voor €15 per 25 verkocht werd bij Alpeco, en hetzelfde geldt natuurlijk voor de supero's. Als pyrostar mij als klant wil voor de wat hardere knallen - want de widowmakers zijn er bijvoorbeeld wel prima geprijsd - dan zal de prijs rond die van de fenix fp3 moeten liggen, en wat blijkt? Dat kan makkelijk.

Helaas doen ze dat natuurlijk niet, want die paar freaks die dan ineens een karton halen (iemand interesse met de huidige prijzen?) wegen natuurlijk niet op tegen de winst die men maakt op de wat minder betrokken vuurwerktoeristen die in laat november of december in de winkel pas vragen wat "het hardste gaat".

Dat is jammer voor ons, maar tevreden hoeven we met deze prijzen zeker niet te zijn. Ze zijn gewoon veel en veel te hoog!

Hoeveel kan er gesproken worden over de prijs terwijl het gewoon een geweldige actie van Pyroshop Baarle is om deze geweldige knallers weer in Belgie terug te brengen na lange afwezigheid.

Ik hoop dat de voorraad toch wat groter is dan exclusief want ik durf met zekerheid te zeggen dat de Ricasa knallers geliefd is bij iedereen die van een knalletje houd en weet wat voor achtergrond er bij deze knallers hoort.

De naam, het plaatje, de knal... Allemaal geweldig en dan vindt ik dat we niet over de prijs moeten gaan zeuren want ik had niet anders verwacht en in verhouding met andere knallers is het zo gek nog niet.

We moeten niet gaan vergelijken met een groothandel die pallets vol van deze knallers inkocht, en de vroegere jaren toen de inflatie op de prijs minimaal was.

Wat mij betreft hulde voor Pyroshop, en het gezeur om de prijs mag me geschoten worden.

Hoeveel kan er gesproken worden over de prijs terwijl het gewoon een geweldige actie van Pyroshop Baarle is om deze geweldige knallers weer in Belgie terug te brengen na lange afwezigheid.

Ik hoop dat de voorraad toch wat groter is dan exclusief want ik durf met zekerheid te zeggen dat de Ricasa knallers geliefd is bij iedereen die van een knalletje houd en weet wat voor achtergrond er bij deze knallers hoort.

De naam, het plaatje, de knal... Allemaal geweldig en dan vindt ik dat we niet over de prijs moeten gaan zeuren want ik had niet anders verwacht en in verhouding met andere knallers is het zo gek nog niet.

We moeten niet gaan vergelijken met een groothandel die pallets vol van deze knallers inkocht, en de vroegere jaren toen de inflatie op de prijs minimaal was.

Wat mij betreft hulde voor Pyroshop, en het gezeur om de prijs mag me geschoten worden.

Het gaat me niet zozeer om de prijs, maar meer om het verhaal er omheen.
Het zijn gewoon NIET de oude Trueno no4, en die zullen jammergenoeg door aangepaste regelgeving ook niet meer terugkomen.

Ik snap trouwens niet waarom de ricasa no3 veranderd is, aangezien die gewoon volgens de wetgeving voldoet. En dat is kwa kruitinhoud en kwa hardheid.

Ik snap trouwens niet waarom de ricasa no3 veranderd is, aangezien die gewoon volgens de wetgeving voldoet. En dat is kwa kruitinhoud en kwa hardheid.

omdat anders de no4 niet meer zou kunnen bestaan :D
Aangezien deze twee dan maar 0,15 gr zouden schelen... is de moeite

Ze zijn allemaal eigenlijk een stapje terug in de rangorde gegaan..

Mensen reageer niet zo op die prijs.
Ze worden toch wel verkocht.
Ik denk dat je eerder een paar doosjes wilt kopen voor het verzamelen/nostalgie.
Pyroshop heeft een perfect alternatief en dat hun versie van de treuno van risaca en dat is de supero.

Supero's goedkoper, dat ligt eraan. Als je 2 pakjes truenos Ricasa no4 pakt ben je duurder uit want dan betaal je €10 voor 10 vlinders in plaats van €9 voor de supero's, maar als je 5 pakken truenos Ricasa no4 neemt voor €22,50 ben je evenveel kwijt als voor de superos. €9 Per 10 is hetzelfde als €22,50 per 25.
€9,00/10 stuks = €0,9 /stuk
€22,5/25 stuks = €0,9 /stuk

En kost een doos Supero's van 50 stuks niet 40,- euro? Dat komt uit op 0.8cent per stuk. Alsnog goedkoper.

Omdat het totaal kruitgewicht van 1 doosje Trueno No.3 boven de 10 gram uit zou komen en met de nieuwe wetgevingen dus als 1.1G geclassificeerd zou gaan worden. Dit is overigens ook de reden dat het kruitgewicht van de Trueno NO.4 naar 2 gram is gegaan. 5x2=10 gram per verpakking dus!

En kost een doos Supero's van 50 stuks niet 40,- euro? Dat komt uit op 0.8cent per stuk. Alsnog goedkoper.
Nou had ik voordat ik mijn bewering deed nog op de site van de pyroshop gekeken of er toevallig zo'n soort aanbieding was, maar er staat niks over op.
http://www.pyroshop.be/index.php/aanbiedingen
Als de aanbieding er is zijn de supero's inderdaad alsnog bijna altijd goedkoper.

Ik vind dat je gelijk hebt dat het een fantastisch idee is geweest van de pyroshop om deze vlinders te gaan verkopen, maar met de prijzen die ervoor gerekend worden, worden de liefhebbers gewoon uitgebuit. Als de pyroshop geen groot genoeg bedrijf is om deze vlinders voor een normale prijs aan te kunnen bieden dan is dat verder niet mijn probleem. Ik constateer dat ik ze de prijs niet waard vind en daar verandert het gegeven dat de pyroshop geen groothandel is niks aan. Trouwens, was de pyroshop niet een onderdeel van het bedrijf wat in Nederland de pyropower producten aanbiedt? Een grote inkoop moet voor Broekhoff toch wel te doen zijn lijkt mij.

ik ben gister nog heel even gezellig een bezoekje komen brengen aan Pyroshop.
Ja voorheen was ik niet zo tevreden over deze winkel!
Gister heb ik me verhaaltje gedaan bij deze winkel.
(tja trueno nr4 doet kriebelen en tog besluiten na deze winkel tegaan)
ben prima geholpen!
En waar ik ontevreden over was hebben ze prima gecorrigeerd!
Bedankt dames (achter de toonbank) en Kevin!
mij heb je blij gemaakt en welicht tot de volgende keer!

Even over de trueno...
We mogen blij zijn dat deze knaller weer terug is.

al die jaren was het zo:
Wanneer komen ze een keer terug.
al zouden ze de nieuwe op de markt brengen dan zou dat tog geweldig zijn.
wat een mooie knaller kwa afwerking en knal wanneer komen ze terug.

en zo zijn er nog meer dingen.

Nu eindelijk een paar jaar verder zijn ze weer terug.
En nu gaan we allemaal zeiken over de mindere knal en de duurdere prijs.

Kom op Laten we blij zijn dat deze pracht stuk terug op de markt is!
En zelfs zonder KVK!

1. Pyroshop heeft GEEN catalogus.
2. Pyroshop staat los van Pyrostar, we zijn dan misschien wel hoofdverdeler van het merk maar ze hebben niets met elkaar te maken. Je kan het vergelijken met Alpeco is groothandel en loots de verdeler (winkel dus).
3. Voor de relatie tussen Pyrostar en Broekhoff kun je beter ff verder kijken op dit forum, daar zijn genoeg discussies over (geweest).
4. De vlinders van Ricasa zijn 100% een initiatief van Pyroshop, hier hebben dus verder geen andere personen/bedrijven mee te maken!

Dinkydau, ik zal de laatste zijn die kritiek zal uiten op het feit dat iemand kritiek uit. Een groot deel van dit forum vind alles geweldig, en ander deel heeft er belang bij om alles de hemel in te prijzen, een klein deel is kritisch en een nog kleiner deel loopt alles te bekritiseren dat te bekritiseren valt, waarin ik zelf ook regelmatig vertoef. Maar jouw constante herhaalde kritische uitingen neigen over te gaan tot gezeur.

Je doet één keer je zegje. Je voorziet je zegje de tweede keer van extra toelichting. Een derde keer herhaal je het nogmaals, en wie het dan nog niet wilt snappen of te lui is om het überhaupt te lezen, blijft dan maar lekker in zijn eigen gedachte. Wanneer jij zo overtuigd bent van jouw eigen wijsheid, sta er dan ook boven en blijf je geneuzel niet continu herhalen. Gun de achterlijke medemens zijn achterlijkheid. Heb je tenminste een excuus om je superieur te voelen.

Je vindt dus dat ik 3 keer mag zeggen wat ik vind en dat ik daarna moet stoppen. Effe tellen hoeveel posts ik volgens jou te veel geplaatst heb. Het begon toen jij zei dat de supero's een gelijkwaardig goedkoper alternatief waren voor de truenos Ricasa no4. Daar was ik het niet mee eens. Vanaf toen heb ik precies 3 keer gereageerd.

Maar voor de rest heb je wel gelijk. Mijn wijsheid is gigantisch. Ik ben superieur aan iedereen die het niet met me eens is, en die mensen vind ik allemaal "achterlijk". Juist.

Toch heb ik besloten jou gelijk te geven toen je me erop wees dat de supero's toch minder kosten dan de truenos, ook al dacht ik dat ze even duur waren. Toch klikte ik op de bedankknop bij de post van Flashingcobra met informatie over hoe het zit met de pyroshop, pyrostar enz, want dat wist ik nog niet.

Misschien denken de meeste andere leden er wel anders over. Ik denk zelfs dat dat heel waarschijnlijk is, dat de meeste leden hier anders over denken (kom maar op met de bedankjes voor 3307). Mij heeft de discussie nieuwe inzichten en kennis opgeleverd.

Uit protest maar niet zonder dat ik het meen wil ik de pyroshop hartelijk bedanken voor de geweldige aanbiedingen in de herfstvakantie, de korting die ik kreeg omdat niet alles toen op voorraad was, en de vriendelijke behandeling, en wil ik Pyrostar wat blijkbaar losstaat van de Pyroshop (een van de dingen die ik hier geleerd heb) bedanken voor de fantastische widowmakers en de fantastische Chinese rollen die ze op de markt hebben gebracht: een echt aanwinst! Voor het geval het misschien leek dat ik alleen maar ontevreden was, want dat is echt niet zo.

Kan er misschien ontopic gegaan worden over de pyroshop? Een heel deel van de eindeloze discusie hoort hier in mijn ogen niet thuis!

Zouden die mensen ook allemaal heel de dag zeiken dat ze geen Ferrari of Porsche kunnen betalen??

Als je het niet kan betalen, hoef je het toch niet af te kraken? Koop allemaal lekker het goedkoopste knallertje, dan kan je er 6.956.318 van kopen en heel de dag knallen.Koop er nog 4 miljoen sloffen babypijlen bij en je dag is gevuld.

De echte liefhebbers waarderen de actie wel en kopen een paar doosjes voor de fun.
Het gaat om de kwaliteit en exclusiviteit. Dan maakt het niet uit wat het kost.

Bedankt voor de actie pyroshop !!

Back
Bovenaan