Pyromania

Ik had deze dus ook besteld n.a.v. het filmpje, kreeg bij de voorbestelling ook nog 15% korting, maar dat was dan ook wel de reden dat ik die er toch bij heb genomen, de prijs van €55,- had mij nog tegen gehouden i.v.m. budget. :wink:

Ik ben in ieder geval blij dat ik hem had, ook de omstanders vonden deze erg gaaf, maar dat komt vooral door het rammen wat deze cake doet en die mines van een heldere blauwe kleur en crackling die dus laag blijven.
Hij begint in een lager tempo met de eerste boeketten, maar zodra de eerste rij mines dan de lucht in worden geschoten is hij niet meer te houden, direct erboven boeketten, de volgende mines alweer, dan weer boeketten, telkens een ander effect in de lucht (om en om, groen - rood), erg goed bedacht. Zo gaat hij dus een relatief korte tijd door, maar je hebt in die tijd dus wel volop geweld in de straat, constant vuurwerk en prachtige kleuren.

Gewoon een 100% aanrader qua cake, maar de prijs van €55,- vind ik net even te hoog, die 15% korting deed hem wel goed. :)

ik vind het een prachtig ding echt mooi en dan voor nl .
ik zit niet zo met de kosten want ik deel de kosten met iemand anders :)
en ik denk dat hij deze cake ook wel ziet zitten :D

TEUN

Enige nadeel vind ik wel dat de mine's afzonderlijk geschoten worden van de effecten. Dus effect (boem boem boem boem boem) en daarna pas mine's (boem boem boem boem boem). Als dit inéén had gezeten had dit een zeer mooie combinatie geweest.

Als die de 15 gram per tube dan niet gaat overscheiden wel ja. Hij heeft dan wel minder schoten. Zou veel mooier zijn geweest als die peonys erboven had. Blauwe peonys kom je ook nooit ergens tegen daar zoek ik al eeuwen naar :angry:

Als die de 15 gram per tube dan niet gaat overscheiden wel ja. Hij heeft dan wel minder schoten. Zou veel mooier zijn geweest als die peonys erboven had. Blauwe peonys kom je ook nooit ergens tegen daar zoek ik al eeuwen naar :angry:

ze hoeven de tube inhoud niet te overschrijden he, er kan toch ook gewoon een tube voor de mine en een tube voor het lucht effect tegelijk ontstoken worden. maargoed erg jammer is het wel maar ze zullen de cake wel op deze manier hebben willen ontwerpen omdat hij anders te kort zou duren denk ik.

ik vind hem in het filmpje erg tegenvallen. Al heb ik zelf bij een demo gestaan bij Busschers in hengelo en vond hem toen echt een toppertje. dan heb ik het over het filmpje van vuurwerkfan, nu ik het filmpje van fpm zie ben ik alweer blij.

ik vind hem in het filmpje erg tegenvallen. Al heb ik zelf bij een demo gestaan bij Busschers in hengelo en vond hem toen echt een toppertje. dan heb ik het over het filmpje van vuurwerkfan, nu ik het filmpje van fpm zie ben ik alweer blij.

De cake is en blijft hetzelfde hoor.
Alles heeft te maken hoe een cake gefilmd wordt: instellingen camera, soort camera,afstand tot het vuurwerk etc. Dat kan nog wel eens verschillen.

De cake is en blijft hetzelfde hoor.
Alles heeft te maken hoe een cake gefilmd wordt: instellingen camera, soort camera,afstand tot het vuurwerk etc. Dat kan nog wel eens verschillen.

Deze film komt van de demo van B&W, daar was ie echt zo als ie overkomt op film, niet goed dus. Het had zeker weten met het weer te maken, het kwam met bakken de lucht uit, maar ook ik vond hem beduidend minder overweldigend, afgelopen jaar had ik hem nog gekocht zelfs. In de finale die ze schoten liep ie al beter door, maar ik zie hem graag nog een keer op een demo later dit jaar, hier kwam hij inderdaad niet goed over.

Ligt dit keer dus niet aan de film, al is een cake in werkelijkheid altijd al beter dan op film. :wink:

heb deze ook gehad. wat een top blok zeg :D heb deze gebruikt voor 00:00 hij trok in de straat veel publiek de mensen kwamen nog van andere kant om hem te komen bekijken xD

Hierbij nog een filmje. De pyromania is mijn favoriete cake van lidu. De cake heeft echt een strak tempo.

twee stuks pyromania

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Pyromania is denk ik toch wel een van de betere cakes van lidu momenteel, hopen dat er dit jaar nog wat goede cakes vergelijkbaar met deze erbij komen!

Dit is echt gewoon een topper, de effecten komen heel professioneel over. De mines zijn mooi van kleur en hoog, en de willows zijn ook goed en met keiharde burst. Toch vind ik de prijs te hoog voor een 500 grams cake en koop ik hem daarom niet.

Twee stuks Pyromania, geschoten tijdens de demo van Harten 4 te Veenendaal, 17 december 2009.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Een verassend goede cake! Echt een vernieuwend effect. Harde burst, met mooie crackling willow. De mines zijn ook leuk tweetraps, en met goede harde crackling. De versnelling halverwege is ook perfect!
Kwalitatief een prachtige cake! Maar een tikkeltje overpriced...

Zeker een goede cake Jorik, heb hem 2 jaar terug gekocht, toen kwam ie nieuw op de markt, was ook direct weg van deze bak toen. De prijs is wat hoog inderdaad, toch valt ie voor dat geld niet tegen, maar ik vond wel dat die 15% korting bij Witte Tenten destijds doorslaggevend was, scheelt toch en dan is ie het echt waard. :p

Jij had hem nog niet eerder gezien Jorik? En dat terwijl je zoveel demo's af gaat. :p

Haha! :wink: Nee, ik had hem nog niet eerder gezien. Er zijn ook zo veel merken met zo veel producten, dat je héél wat demo's af moet gaan voor je alles gezien hebt.

Net mogen aanschouwen op een demo. De cake is veranderd (?).

Wel vreemd want het filmpje hierboven van Dark Soul laat wel de mooie variant zien. Kan het zijn dat die van Dark Soul een productiedatum van 2007 of 2008 heeft?

+ YouTube Video

Wat vinden jullie er van?

Back
Bovenaan