Pyro-World Berlijn 10 t/m 12 november 2011

Dan moeten we maar eens gaan kijken KD of we daar een hotelletje kunnen vinden:p

Hoe vaak kom je zo dicht bij huis een 40'' bommetje tegen?! .. en een leuke beurs is natuurlijk ook nooit weg:)

der Pietät gegenüber der Gesellschaft haben wir uns aufgrund des Volkstrauertages am 13.11.2011 entschlossen, die PYRO-WORLD 2011 einen Tag vorzuverlegen! Somit findet die PYRO-WORLD 2011 vom DONNERTAG DEN 10.11. bis SAMSTAG den 12.11.2011 statt! Allebereits erworbenen Tickets behalten ihre Gültigkeit.

Wegens een nationale rouwdag o.i.d. wordt deze beurs dus 1 dag naar voren geplaatst.

Edit: titel aangepast!

Laatst bewerkt:
Ik ben/was van plan om naar Berlijn af te reizen maar heb de 11e een bruiloft VERDOMME WAAROM NOU!!

Toch maar es overleggen met de vrouw, ben bang dat ze me opgeeft voor HELP mn man heeft een hobby.

Ik ben/was van plan om naar Berlijn af te reizen maar heb de 11e een bruiloft VERDOMME WAAROM NOU!!

Toch maar es overleggen met de vrouw, ben bang dat ze me opgeeft voor HELP mn man heeft een hobby.

Maak je daar maar geen zorgen om "help mijn man heeft een hobby", deze man heb ik nooit gemogen, dus ik zorg wel dat hij nooit je huis in komt!:D

John%20Williams%20-%20Help%20mijn%20man%20heeft%20een%20hobby.jpg

Update: De mortierbuis voor Project 1000 is klaar!

De mortierbuis die op 12 november 2011 gebruikt zal worden om een 40 inch shell te schieten is klaar. De mortier bestaat uit van glasvezel versterkte kunststof en is gemaakt door projectpartner Bavaria Composites. Als mal is een oude olietank gebruikt (zie foto 1).

De mortier heeft een lengte van 400 cm en een inwendige diameter van 100 cm. Het gewicht bedraagt maar liefst 640 kg. Het bodemgedeelte onderin de buis is extra versterkt. De mortier zal, m.u.v. de bovenopening, volledig worden ingegraven.

018.jpg

IMG_0566.jpg

IMG_0581.jpg

p1000logo.jpg

Vertaald van de oospronkelijke bron: Website Bavaria Fireworks

Laatst bewerkt:
Update: De mortierbuis voor Project 1000 is klaar!

De mortierbuis die op 12 november 2011 gebruikt zal worden om een 40 inch shell te schieten is klaar. De mortier bestaat uit van glasvezel versterkte kunststof en is gemaakt door projectpartner Bavaria Composites. Als mal is een oude olietank gebruikt (zie foto 1).

De mortier heeft een lengte van 400 cm en een inwendige diameter van 100 cm. Het gewicht bedraagt maar liefst 640 kg. Het bodemgedeelte onderin de buis is extra versterkt. De mortier zal, m.u.v. de bovenopening, volledig worden ingegraven.

image

image

image

image

Vertaald van de oospronkelijke bron: Website Bavaria Fireworks

gaat dat vrouwtje ook mee:p?!

...
Net als in Berlijn vorige keer, was ook een drama.

Nou ja, vooral de Hanabi was een drama idd.
Vond de verdere shows wel vet, vooral die chinezen, japanners, en Europla.

Maar 40" hey.. als ze het echt waar kunnen maken.. zou cool zijn! :cool:
Misschien toch maar in de agenda deze.

haha vette foto,
maand geleden stond ik daar nog te feesten op dat vliegveld tijdens het berlin festival, echt een vette locatie.

berlijn is sowieso echt een hele toffe stad

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=23527

De officiele recordpoging is dus al geweest, Hayo Wolff van Fireworks Europe:

EUROPEESE RECORD POGING 1000 MM BOM GESLAAGD.

Afgelopen weekend waren wij getuige van de eerste Europese recordpoging van Bavaria fireworks op het BAM test terrein in Berlijn en waren wij als enige bedrijf uit de vuurwerkbranche op speciale uitnodiging van Bavaria fireworks bij deze bijzondere gebeurtenis aanwezig. De bom had een gewicht van 200 kilo en had een NEM van 150 kg. De bom is met 20 kilo kruit uit een 4 meter hoge mortier die zelf al een gewicht had van 640 kilo naar 800 meter hoogte geschoten. Het geluidsniveau was op 800 meter, de veiligheidsafstand die rondom nodig is voor deze bom nog steeds 111 DB. Al deze waarden zijn officieel door de BAM gemeten en vastgelegd.

IK denk dat inderdaad de officiële record poging is geweest, maar volgens mij was dit wel een test. Volgens mij wordt dan over een paar weken de echte bom afgeschoten.

De bom is met 20 kilo kruit naar 800 meter hoogte geschoten.Lijkt me vrij logisch,dat het om de stijglading gaat.

zojuist vers van de pers!

de 1000 mm shell zal niet worden geschoten!
Laser Fireworks zal ook niet naar de beurs gaan, als ook Bavaria fireworks niet!
Wat dat zal betekenen voor de andere schietbedrijven is nog onduidelijk...dit geld ook voor de shows die zouden worden geschoten.

later meer....

Laatst bewerkt:
zojuist vers van de pers!

de 1000 mm shel zal niet worden geschoten!
Laser Fireworks zal ook niet naar de beurs gaan, als ook Bavaria fireworks niet!
Wat dat zal betekenen voor de andere schietbedrijven is nog onduidelijk...dit geld ook voor de shows die zouden worden geschoten.

later meer....

Wat een rare wending?
Ben reuze benieuwd wat de reden hier van zal zijn.

De reden is dat de vergunning niet is verleend en Laser en Bavaria is voorgehouden dat is wel rond was....
Het punt is, de shows zijn ook rond het hoogtepunt (schieten van de 1000mm shell) opgebouwd en het kan dus ook maar zo dan men nu ook afzegd....
Zeker voor diegenen die gaan hoop ik van harte dat dit doemscenario niet zal gebeuren...

+1 voor de sceptici onder ons!
Toch ben ik "blij" dat we niets hebben besproken voor Berlijn, anders waren we toch bedrogen uitgekomen, want je gaat toch stiekem wel voor de 1000mm.

Back
Bovenaan