''Prototype X'' Surex Fireworks

• Topic starter Topic starter LVT
  • Startdatum Startdatum
Wat is dit een dikke bak zeg!
De salutes zijn echt geweldig en het sier blijft prachtig hangen. Goede opbouw en einde, gewoon heerlijk.

Betreft het doorlonten snap ik wel dat hij bij sommige blijft hangen. Als je namelijk bij de overgang van normaal visco naar het schietlont voelt dan lijkt daar iets van speling te zitten. Daarom heb ik hem van schietlont op schietlont doorgelont en daardoor liep hij perfect door.

En ja hij is duur voor hoe lang hij duurt, maar de uitwerking is dan ook wel perfect.

Te zien vanaf 2:58

mooi spul, maar mijn ervaring van surex is inmiddels zoals bovenstaand filmpje (stopte na cake 1)...niet al te best.

of het nou deze prototype is, de mixed display of een andere box van surex, 9 van de 10 keer is er wel iets mis mee: cakes die het niet of niet goed doen, vochtig zijn of halverwege stoppen...heb zelfs gehad dat de hele box tijdens het schieten niet hoger kwam dan 1 meter van de grond, wat echt levensgevaarlijk was.

Dus kwaliteit is echt bagger....maar aan de andere kant heeft Surex wel weer geweldig mooie cakes
Hey robin ik reageer heel laat deze video hierboven na cake 2 stopte die inderdaad waar lont jij hem door? Je moet ze ook wat veel mensen zeggen verder onderaan doorlonten en ten tweede maak de lonten goed stevig vast en wat ik ook doe is om de cakes stevig vastzetten met tape eromheen helpt vaak ook door de kracht van de schoten bewegen de cakes en kunnen de lonten dus losschieten

Hey robin ik reageer heel laat deze video hierboven na cake 2 stopte die inderdaad waar lont jij hem door? Je moet ze ook wat veel mensen zeggen verder onderaan doorlonten en ten tweede maak de lonten goed stevig vast en wat ik ook doe is om de cakes stevig vastzetten met tape eromheen helpt vaak ook door de kracht van de schoten bewegen de cakes en kunnen de lonten dus losschieten

Thanks voor de tip, dat ga ik komend jaar zeker proberen.

Wat een box zeg, staat op de lijst voor dit jaar!

Kwam het volgende filmpje tegen op Youtube (groot deel van de box):

Wat een spreiding en goede boeketten voor 25mm!

Mooi filmpje, zo achter de huizen kan je goed zien hoe groot de effecten zijn. Echt TOP! Zou heel graag nog meer filmpjes op deze manier zien, ik hou er sowieso van om alles in perspectief te kunnen zien. Mijn voorkeur gaat daarom altijd uit naar filmpjes waarbij je een lantaarnpaal, een boom of een gebouw in beeld ziet.

Heyy dat is mijn filmpje haha. Was een mooi apparaat om te zien, maar niet lekker doorgelont volgens mij. Volgende dag nog gezocht naar die doos, heb hem niet meer zien staan.

Ik ontvang ook graag tips voor het doorlonten van deze boxen. Doordat er quikfuse zit lukt het niet om onderaan door te lonten. Iemand tips? Graag pb. Dan vervuilen we dit topic niet.

Laatst bewerkt:
Ik ontvang ook graag tips voor het doorlonten van deze boxen. Doordat er quikfuse zit lukt het niet om onderaan door te lonten. Iemand tips? Graag pb. Dan vervuilende we dit topic niet.

Als er quickmatch op zit dan hoef je ook niet onderaan door te lonten, dan maak je de verbinding zo dicht mogelijk waar het quickmatch begint. Pangu had dat toen der tijd ook, dan gaat het helemaal zonder vertraging. Echt top is dat.

Ik heb 'm hier ook staan. ALle cakes staan los te drogen en ik vroeg het me ook al af. Maar dus niet nodig, het komt vanzelf wel goed door het gebruikte lont. Is er een reden waarom anderen dat nou niet doen? Prijs? In elk geval fijn en dit is een mooie box.

Ik ontvang ook graag tips voor het doorlonten van deze boxen. Doordat er quikfuse zit lukt het niet om onderaan door te lonten. Iemand tips? Graag pb. Dan vervuilen we dit topic niet.

Leer het van de meester, heb deze tutorial vorig jaar ook voor de fallout zone gebruikt, die liep door als een trein

Leer het van de meester, heb deze tutorial vorig jaar ook voor de fallout zone gebruikt, die liep door als een trein

Alleen dit is geen quickmatch zo te zien maar snel visco lont ( dat roze gekleurde lont ) dus dan zou ik wel verder naar beneden doorlonten. Want zo heb je alsnog vertraging, al is het misschien geen hele lange vertraging. Quickmatch is een platte ( soms met coating ) kartonnen koker van zo'n 1cm+ breed. Vaak gebruiken ze dat bij professioneel vuurwerk en sommige consumentencakes hebben het ook, bijvoorbeeld toen der tijd Pangu. En El Gato heeft het bijvoorbeeld ook. Eigenlijk alleen gebruikelijk voor shows maar voor doorlonten ook handig.

Klopt inderdaad. Kan me herinneren dat mijn fallout zone ook de hooflonten van doorloop cakes roze lont waren en niet groen.. �� Verschilt dan misschien

Inderdaad een mooie bak, lang over getwijfeld maar zie dat hij nu op is.
Hij was 250 euro, als ik dat vergelijk met een Triple X die over de 300 euro gaat is dit een koopje.

Back
Bovenaan