Productiefouten en andere calamiteiten.

Golfjediesel

VWC lid
De titel zegt het al! Drop hier jullie ervaringen/verhalen wat betreft productiefouten of andere rare taferelen van artikelen.
Denk aan doorslaande compounds, ploppende bombettes, verkeerd geplakte hoofd/reserve lont stickers, of bijvoorbeeld niet kloppende effecten.
Ik trap hem af met the junk van vuurwerkmania. De eerste keer dat ik the junk kocht had ik meteen de "neppe" batch te pakken. De batch waar alleen een paar kleine spinners uit kwamen zonder enige vorm van burst. Best wel een domper aangezien dit een artikel was waar ik erg naar uit keek.

Genoeg spannende momentjes gehad. Fluitproject (doorgelont) waarbij de bombettes terug naar beneden vlogen, of dermate vertraging, dat ze op of net boven de grond klapten.

Knalcake van Rijswijkse vuurwerkhal waarvan beide exemplaren -nogal spectaculair- uit elkaar klapten.

Project van 2 cakes in v-shape stelling, waarvan 1 cake ontplofte, resultaat: houten constructie uit elkaar, andere cake omgevallen...

Gelukkig geen gewonden of andere schade...

Ik moest meteen denken aan de Tracer van Wolff met jaarwisseling 2015-2016.
Net even dat topic terug gekeken en werd er bijna weer sacherijnig van.
Koop je een fluitcake met boeketten en zit er geen fluit in....... :thumbsdown:
Tot die tijd vertrouwde ik alles van Dynasty blind, daarna toch minder.

Ik moest meteen denken aan de Tracer van Wolff met jaarwisseling 2015-2016.
Net even dat topic terug gekeken en werd er bijna weer sacherijnig van.
Koop je een fluitcake met boeketten en zit er geen fluit in....... :thumbsdown:
Tot die tijd vertrouwde ik alles van Dynasty blind, daarna toch minder.
Die heb ik inderdaad ook een jaar in het assortiment gehad. Had hem juist gekocht voor de 18:00 show maar kwam er gelukkig optijd achter dat de fluiters niet aanwezig waren. Zonder die fluiters is het een compleet oninteressante cake.

De Kapitan van Evo specials klapte uit elkaar, dat was even sterren koppen. Vervolgens de Yellow River. Kwaliteit toch? Ook die zei kaboem op de grond. Twee missers achter elkaar.

ik had toendertijd de light year pijlen, daar zat er alleen 1 tussen waarvan de startmotor niet helemaal lekker ging dus die ging in een soort boogje over de straat en klapte aan het einde van de straat op de grond uit elkaar,
Heb ook een keer een compound gehad waar bij de 4e cake de laatste rij schoten ineens door de zijkant van de box over de straat heen schoten...

ik had toendertijd de light year pijlen, daar zat er alleen 1 tussen waarvan de startmotor niet helemaal lekker ging dus die ging in een soort boogje over de straat en klapte aan het einde van de straat op de grond uit elkaar,
Heb ook een keer een compound gehad waar bij de 4e cake de laatste rij schoten ineens door de zijkant van de box over de straat heen schoten...
Dat doet me denken aan een batch van de brullende schwiegermutter. Die waren niet goed uitgelijnd en maakten allemaal een duikvlucht.

Een 50mm Zena single shot (Zena Shell KIt) die op de grond uit elkaar klapte. Gaat best hard kan ik je vertellen.
Dat heb ik met zo'n shell kitje vroeger ook wel eens gehad. Plop, de shell bleef liggen en de koker lag er naast. Dan heb je niet heel veel tijd om serieus afstand te nemen en dan is het, om Storm van Debiteuren Crediteuren even te citeren, een gevalletje "duck and cover".

Hier nog niks misgegaan, echter een vriend van de buren was flink dronken en begon zn cakes uit duitsland aan te steken om 00:00. Zonder deze vast te zetten... Je raad het al 3 van de 5 vielen om

De Etna van Pro Line die uit elkaar klapte toen ik net weg liep van de fontein.
Die fonteinen waren nogal zwaar en ik kwam er op een harde manier achter waarom ze zo zwaar waren.
Er zat een stuk beton in voor de bodem en vloog tegen mijn billen aan, nou zit daar vet zat, maar dat duurde wel een paar uur voordat het pijn en het rot gevoel weg trok.

Vast fortune van Royal firewroks die altijd netjes de lucht in ging, maar de cake zelf vloog altijd aan barrels.

Laatst bewerkt:
Ik snap ook niet waarom die vuurwerkklemmen zo slecht verkrijgbaar zijn
Dat begrijp ik ook niet. Als mensen die klemmen waren gaan gebruiken dan hadden de cakes die hoger zijn dan dat ze breed zijn ook niet afgeschaft hoeven worden.

Tot vorig jaar heb ik altijd stenen, andere cakes/compounds gebruikt tot ik eindelijk wat van die klemmen kon kopen. Ik heb er inmiddels 6 zodat er voor iedereen die in mijn buurt aan het stoken is altijd wel een beschikbaar is. Ik kan het iedereen aanraden om ze te kopen.

Voor wie die dingen zoekt:

Dat begrijp ik ook niet. Als mensen die klemmen waren gaan gebruiken dan hadden de cakes die hoger zijn dan dat ze breed zijn ook niet afgeschaft hoeven worden.

Tot vorig jaar heb ik altijd stenen, andere cakes/compounds gebruikt tot ik eindelijk wat van die klemmen kon kopen. Ik heb er inmiddels 6 zodat er voor iedereen die in mijn buurt aan het stoken is altijd wel een beschikbaar is. Ik kan het iedereen aanraden om ze te kopen.

Voor wie die dingen zoekt:

Mee eens, ik heb afgelopen jaar een klem gekregen bij Rodney van HuboXL. Echt een aanwinst, de kans dat het dan omvalt is echt nihil.

De maddogs Ultra mines faalt nogal vaak. De bombettes gaan niet goed in de lucht of gaan zelfs niet eens in de lucht. Het gebeurt niet met 1 shock, maar met de meeste. Echt rommel voor de prijs.
1732016778738.png

Back
Bovenaan