Problemen met buren.

KevinP

VWC lid
Ik dus de hele dag een beetje met mijn neefje rotjes, babypijltjes etc. afsteken. Aan het begin van de middag kwamen overburen (oude mensen) met hun hondje aangelopen. Ik had ze niet gezien en had al een rotje afgestoken dat knalde, het hondje kreeg een beetje een schrik, verder niks. Toen vervolgens:

Ik: Sorry, zag jullie hondje net te laat.
Hun: Kan me niks schelen, je hebt zelf ook een hond, dan moet je er rekening mee houden!!
*nog meer onzin*
Ze lopen naar binnen, waarna de man een bak met kranten pakt en die zo naar buiten slingert, dus allemaal kranten op straat.

*Ik ging gewoon verder met vuurwerk afsteken.*

Komt de vrouw vervolgens een uur later naar buiten om boodschappen te gaan doen.
Zij: Ik heb de politie al gebeld, ze komen er zo aan!
Ik: Ik heb niks mis gedaan toch?
Zij: Je mag het nu niet afsteken, vanavond pas.
Ik: Mevrouw, ik mag afsteken vanaf 10 uur 's ochtends tot 2 uur in de nacht.
Zij: Nee
Ik: Jawel
Zij: Nee, de politie komt er zo aan!
Ik: Laat maar komen dan, ik heb gewoon legaal vuurwerk, dus mij kunnen ze niks doen.

*Verder gegaan met vuurwerk afsteken*

Vervolgens komt de oude dame terug van weggeweest. Ze rijdt krapdicht langs me om overdreven haar grote vrachtwagen(45km/h auto) in te parkeren. Voordat ze in parkeert zegt ze nog even: "Leuk hé! Die knallertjes"

*zij stapt uit*
Ik: Waar blijft de politie nou mevrouw?
Zij: Ze komen er zo aan, ze moeten eerst al die andere jongens pakken!
Ik: Ik heb naar mijn weten niks fout gedaan mevrouw. Als u mij nou duidelijk vertelt wat ik fout doe, dan kan ik mij aanpassen.
Zij: Jij doet die beestjes kwaad, dat doe jij!
Ik: Huh? Wat?
Zij: Ja je hoorde me wel!

Vervolgens heb ik niks meer gehoord of gezien van de politie. Ik hield gewoon rekening met iedere voetganger(met of zonder hond) en fietser. Ook ben ik de hele dag voor mijn huis gebleven.

Hieruit blijkt dus hoe slecht beeld die ouderen hebben over jongeren met vuurwerk, ze denken dat ik het overal maar naartoe slinger.
Die vrouw sprak nogal met een spottende toon tegen mij, en was niet in voor een gesprek onder 4 ogen. Dit is een goede reden voor mij om mij niet meer serieus te gedragen tegenover die mensen.

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie ook zulke verhalen?
Ik hoop dat mijn verhaal in ieder geval een beetje duidelijk was.

M.v.g. Kevin

Ik heb dat ook wel eens gehad, de buurman kwam naar buiten maar door de gladheid viel hij zo neer op de grond. Toen heeft ie de heel avond boven voor de luxaflex zitten gluren, en steeds de gordijntjes op zij om even te spieken, niet echt slim om te doen bij mij, ik voelde mij geroepen om wat pijltjes en romeinse kaarsen zijn kant op te schieten. Verder nooit meer gehoord!

Ik heb dat ook wel eens gehad, de buurman kwam naar buiten maar door de gladheid viel hij zo neer op de grond. Toen heeft ie de heel avond boven voor de luxaflex zitten gluren, en steeds de gordijntjes op zij om even te spieken, niet echt slim om te doen bij mij, ik voelde mij geroepen om wat pijltjes en romeinse kaarsen zijn kant op te schieten. Verder nooit meer gehoord!
Hahaha! Maar ik vind dat niet echt beledigend tegenover jou. Misschien vond ie jouw vuurwerk wel mooi!

Ik krijg soms wel is gezeur, gelukkig krijg ik veel meer complimenten.
En mensen die het waarderen dat ik wacht als ze naar binnen, naar buiten gaan.
Zijn trouwens altijd de oudjes die zeuren

Ik had vandaag ook zo iets we waren ons 10 uur project aan het neerzetten maar daar was de buurvrouw niet zo blij mee.. maar ipv dat ze gewoon vraag of ik wat verder wilde gaan staan kreeg ze het uit het niets aan der hart en ik heb nog NOOIT zoveel vloekwoorden in 1 zin gehoord van een dame!! en handgebaren waar je u tegen zegt :s

Zelf moest ik er eigenlijk alleen maar om lachen. Ze kunnen je eigenlijk toch niks, en ze maken zichzelf alleen maar belachelijk

Ik heb nooit gezeik met de buren, en steek bsc cobra's ed af in de straat. Als er mensen aan komen stop ik met stoken, dat waarderen ze heel erg hier :)

Ik heb nooit gezeik met de buren, en steek bsc cobra's ed af in de straat. Als er mensen aan komen stop ik met stoken, dat waarderen ze heel erg hier :)
Dat doe ik ook, echter had ik dat oude koppel over het hoofd gezien. Er stonden namelijk auto's voor.
En dan bied ik mijn excuus aan. Dan nog worden ze pissed-off. :$

Vandaag komt er ook al een oudere man naar mij en m'n stookmaatje toe, die kwam al scheldend de portiek uit : "Stelletje ********KEN, ik probeer hier godverdomme te slapen, blablabla *scheld scheld*"
Dat was rond 12 uur ofzo, en toen dacht ik ja, als hij het nou normaal vraagt zou ik gewoon effe ergens anders kunnen gaan stoken, maar ben er maar net zo hard mee doorgegaan. Dan moet hij het maar normaal vragen.
Later kwam er een vrouw naar ons toe die WEL op een normale manier kon vragen of wij even ergens anders naartoe konden, dan toon ik ook respect terug door gewoon ergens anders te gaan stoken, maar niet als je als een of andere randdebiel scheldend en tierend naar buiten komt zonder reden.

Die man kon mijn Binkies blijkbaar niet waarderen...

Tja dit soort gezeik zal je altijd blijven houden, gaat met alles zo tegenwoordig, tolerantie lijkt soms niet meer te bestaan.
Reed vanmiddag nog een mafkees in een 3 serie door de straat, vond het nodig om gas bij te geven ipv te wachten op een klein potje van de overbuurman. Resultaat was dat het potje omviel en er wat tegen z'n auto aanschoot, vent helemaal over de rooie. Eigen schuld wat mij betreft!:D

We kwamen vanmiddag aan op onze stookplek, gelijk begonnen met stoken maar niet veel later(2 min) kwam er al iemand over de schutting die vroeg heel vriendelijk of wij een eindje verderop wouden gaan staan omdat ze veel dieren thuis hadden. Wij zijn met alle plezier zonder problemen een eind verderop gaan staan.
Ik kan dit soort mensen goed waarderen, in tegenstelling tot mensen die gelijk beginnen te schelden en te dreigen.

We kwamen vanmiddag aan op onze stookplek, gelijk begonnen met stoken maar niet veel later(2 min) kwam er al iemand over de schutting die vroeg heel vriendelijk of wij een eindje verderop wouden gaan staan omdat ze veel dieren thuis hadden. Wij zijn met alle plezier zonder problemen een eind verderop gaan staan.
Ik kan dit soort mensen goed waarderen, in tegenstelling tot mensen die gelijk beginnen te schelden en te dreigen.
Inderdaad. En dit is precies de redenen dat ik gewoon door ben blijven gaan met het afsteken op dezelfde plek en niet even verderop ben gaan staan. Maarja, gelijk dreigen met politie, en verkeerde spottende argumentatie geven. Ik vond de reactie van die oudere man ook raar. Hij gooide zeker een stuk of 25 kranten op straat.:bonk:

Vandaag komt er ook al een oudere man naar mij en m'n stookmaatje toe, die kwam al scheldend de portiek uit : "Stelletje ********KEN, ik probeer hier godverdomme te slapen, blablabla *scheld scheld*"
Dat was rond 12 uur ofzo, en toen dacht ik ja, als hij het nou normaal vraagt zou ik gewoon effe ergens anders kunnen gaan stoken, maar ben er maar net zo hard mee doorgegaan. Dan moet hij het maar normaal vragen.
Later kwam er een vrouw naar ons toe die WEL op een normale manier kon vragen of wij even ergens anders naartoe konden, dan toon ik ook respect terug door gewoon ergens anders te gaan stoken, maar niet als je als een of andere randdebiel scheldend en tierend naar buiten komt zonder reden.

Die man kon mijn Binkies blijkbaar niet waarderen...

Zo doe ik het ook. Het ligt er bij mij ook aan hoe mensen het vragen. En over die bikies: bij mij denken heel veel mensen dat mortiertjes illegaal zijn vanwege de flinke knal voor neerlands niveau. Dus ook heel de tijd gezeik.

ja bij mij ook me over buurman gaf me zoontje van 6 jaar een tik in zijn gezicht met vlakke hand, ik verhaal halen bij die vent en voor dat hij het wist had hij er al 2 op zijn bekkie terug! ik heb 1 regel niemand komt aan mijn kinderen dan komen ze aan mij .

ja bij mij ook me over buurman gaf me zoontje van 6 jaar een tik in zijn gezicht met vlakke hand, ik verhaal halen bij die vent en voor dat hij het wist had hij er al 2 op zijn bekkie terug! ik heb 1 regel niemand komt aan mijn kinderen dan komen ze aan mij .

Waar gaat het heen zeg?!
Wat was uiteindelijk de reden dat hij jouw zoontje een tik in zijn gezicht gaf?

omdat hij de hele dag staat aftesteken wat mag ! en nog in de voortuin ook,daar had hij last van want hij had hoofd pijn ,en dat vond ik een slap excuus.

omdat hij de hele dag staat aftesteken wat mag ! en nog in de voortuin ook,daar had hij last van want hij had hoofd pijn ,en dat vond ik een slap excuus.

Fijn voor hem, met zn poten van kinderen afblijven. Had hem ook een paar tikken gegeven!

Ja erg herkenbaar. Wij hebben een buurvrouw, die zei vorig jaar "Ja die kinderen mogen tegenwoordig ook alles he" terwijl wij met legale rotjes nota bene een heksenkring aan het maken waren. Vandaag zat ze heel stiekem langs haar gordijn te gluren, waarschijnlijk om ons op iets te betrappen, god mag weten wat. Zou alles kunnen zijn, ze had zelfs een keer de politie gebeld voor een bal in de tuin, die toen nog kwam ook. Ze zit ook altijd met zo'n blik te kijken van, ik krijg jullie wel, echt een naar mens

Voor het eerst in jaren... problemen met een nieuwe buurvrouw.
Dat mens stond te schreeuwen als een gek... dat haar honden bang hadden, bedreigen, schelden...
Nu ja, ik blijf gewoon doorknallen. Was verdomme 23u30 en heb sierblokken staan knallen tot 00u30...
Staat ze tot 3 maal toe op straat te schreeuwen alsof ik een misdadiger ben.
Jaloerse marginalen zonder geld... walgelijk volk bah.

Back
Bovenaan