Ik dus de hele dag een beetje met mijn neefje rotjes, babypijltjes etc. afsteken. Aan het begin van de middag kwamen overburen (oude mensen) met hun hondje aangelopen. Ik had ze niet gezien en had al een rotje afgestoken dat knalde, het hondje kreeg een beetje een schrik, verder niks. Toen vervolgens:
Ik: Sorry, zag jullie hondje net te laat.
Hun: Kan me niks schelen, je hebt zelf ook een hond, dan moet je er rekening mee houden!!
*nog meer onzin*
Ze lopen naar binnen, waarna de man een bak met kranten pakt en die zo naar buiten slingert, dus allemaal kranten op straat.
*Ik ging gewoon verder met vuurwerk afsteken.*
Komt de vrouw vervolgens een uur later naar buiten om boodschappen te gaan doen.
Zij: Ik heb de politie al gebeld, ze komen er zo aan!
Ik: Ik heb niks mis gedaan toch?
Zij: Je mag het nu niet afsteken, vanavond pas.
Ik: Mevrouw, ik mag afsteken vanaf 10 uur 's ochtends tot 2 uur in de nacht.
Zij: Nee
Ik: Jawel
Zij: Nee, de politie komt er zo aan!
Ik: Laat maar komen dan, ik heb gewoon legaal vuurwerk, dus mij kunnen ze niks doen.
*Verder gegaan met vuurwerk afsteken*
Vervolgens komt de oude dame terug van weggeweest. Ze rijdt krapdicht langs me om overdreven haar grote vrachtwagen(45km/h auto) in te parkeren. Voordat ze in parkeert zegt ze nog even: "Leuk hé! Die knallertjes"
*zij stapt uit*
Ik: Waar blijft de politie nou mevrouw?
Zij: Ze komen er zo aan, ze moeten eerst al die andere jongens pakken!
Ik: Ik heb naar mijn weten niks fout gedaan mevrouw. Als u mij nou duidelijk vertelt wat ik fout doe, dan kan ik mij aanpassen.
Zij: Jij doet die beestjes kwaad, dat doe jij!
Ik: Huh? Wat?
Zij: Ja je hoorde me wel!
Vervolgens heb ik niks meer gehoord of gezien van de politie. Ik hield gewoon rekening met iedere voetganger(met of zonder hond) en fietser. Ook ben ik de hele dag voor mijn huis gebleven.
Hieruit blijkt dus hoe slecht beeld die ouderen hebben over jongeren met vuurwerk, ze denken dat ik het overal maar naartoe slinger.
Die vrouw sprak nogal met een spottende toon tegen mij, en was niet in voor een gesprek onder 4 ogen. Dit is een goede reden voor mij om mij niet meer serieus te gedragen tegenover die mensen.
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie ook zulke verhalen?
Ik hoop dat mijn verhaal in ieder geval een beetje duidelijk was.
M.v.g. Kevin
Ik: Sorry, zag jullie hondje net te laat.
Hun: Kan me niks schelen, je hebt zelf ook een hond, dan moet je er rekening mee houden!!
*nog meer onzin*
Ze lopen naar binnen, waarna de man een bak met kranten pakt en die zo naar buiten slingert, dus allemaal kranten op straat.
*Ik ging gewoon verder met vuurwerk afsteken.*
Komt de vrouw vervolgens een uur later naar buiten om boodschappen te gaan doen.
Zij: Ik heb de politie al gebeld, ze komen er zo aan!
Ik: Ik heb niks mis gedaan toch?
Zij: Je mag het nu niet afsteken, vanavond pas.
Ik: Mevrouw, ik mag afsteken vanaf 10 uur 's ochtends tot 2 uur in de nacht.
Zij: Nee
Ik: Jawel
Zij: Nee, de politie komt er zo aan!
Ik: Laat maar komen dan, ik heb gewoon legaal vuurwerk, dus mij kunnen ze niks doen.
*Verder gegaan met vuurwerk afsteken*
Vervolgens komt de oude dame terug van weggeweest. Ze rijdt krapdicht langs me om overdreven haar grote vrachtwagen(45km/h auto) in te parkeren. Voordat ze in parkeert zegt ze nog even: "Leuk hé! Die knallertjes"
*zij stapt uit*
Ik: Waar blijft de politie nou mevrouw?
Zij: Ze komen er zo aan, ze moeten eerst al die andere jongens pakken!
Ik: Ik heb naar mijn weten niks fout gedaan mevrouw. Als u mij nou duidelijk vertelt wat ik fout doe, dan kan ik mij aanpassen.
Zij: Jij doet die beestjes kwaad, dat doe jij!
Ik: Huh? Wat?
Zij: Ja je hoorde me wel!
Vervolgens heb ik niks meer gehoord of gezien van de politie. Ik hield gewoon rekening met iedere voetganger(met of zonder hond) en fietser. Ook ben ik de hele dag voor mijn huis gebleven.
Hieruit blijkt dus hoe slecht beeld die ouderen hebben over jongeren met vuurwerk, ze denken dat ik het overal maar naartoe slinger.
Die vrouw sprak nogal met een spottende toon tegen mij, en was niet in voor een gesprek onder 4 ogen. Dit is een goede reden voor mij om mij niet meer serieus te gedragen tegenover die mensen.
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie ook zulke verhalen?
Ik hoop dat mijn verhaal in ieder geval een beetje duidelijk was.
M.v.g. Kevin