Prijzen

Wat jammer is,is dat de meeste winkels/bedrijven i.d.d. zo denken.
Waar men waarschijnlijk NIET over nadenkt,is dat als mensen massaal vinden dat iets ze te duur is geworden,en het niet meer kopen van je,dat ze dan helemaal niks meer hebben.
Dat zie je b.v. aan de verkoop van tabak en sigaretten,men dondert meermaals de accijns omhoog om mensen te dwingen om te stoppen,en nu jankt men dat men zoveel geld misloopt voor de staatskas omdat mensen het massaal in het buitenland gaan halen.
Tja wat had je dan verwacht als mensen niet verplicht willen worden om te stoppen,maar het ook verdommen om het hier voor de hoofdprijs te moeten kopen,dan krijg je zo iets.
En niemand in de branche of den haag had dat scenario verwacht ?
Serieus ?
Als dat zo is dan hebben ze geen bord voor de kop maar een chinese muur op dr kop.
Onlangs heeft Schoof al toegegeven dat het primaire doel van zo'n verhoging is om meer geld in de kas te krijgen. Het mensen dwingen om te stoppen met roken is slechts bijzaak. Zoals dat met zoveel dingen gaat is het dus alleen maar om de staatskas te spekken alleen nu hebben ze in hun eigen voet geschoten door te hebberig te zijn. Er komt nu dus minder in de staatskas dan voorheen dus ik ben benieuwd waar ze dat nu weer vandaan gaan halen, de automobilist zal wel weer de sjaak zijn.

Onlangs heeft Schoof al toegegeven dat het primaire doel van zo'n verhoging is om meer geld in de kas te krijgen. Het mensen dwingen om te stoppen met roken is slechts bijzaak. Zoals dat met zoveel dingen gaat is het dus alleen maar om de staatskas te spekken alleen nu hebben ze in hun eigen voet geschoten door te hebberig te zijn. Er komt nu dus minder in de staatskas dan voorheen dus ik ben benieuwd waar ze dat nu weer vandaan gaan halen, de automobilist zal wel weer de sjaak zijn.
Ook dan wordt de regio waar het loont om in BE/DE te tanken steeds groter

Ik vind het vooral bijzonder dat in Nederland de prijzen van vuurwerkwinkels zo heftig verschillen. Sommige winkels in Nederland bieden echt mooie prijzen vuurwerkperdoos om er 1 van te noemen.

Ik vind het vooral bijzonder dat in Nederland de prijzen van vuurwerkwinkels zo heftig verschillen. Sommige winkels in Nederland bieden echt mooie prijzen vuurwerkperdoos om er 1 van te noemen.

Inkoopprijs op basis van volume, verschil in kosten qua huur pand - website etc., belastingen die per regio anders zijn, personeelskosten die verschillen en de beoogde winstmarge zorgen voor de voornaamste verschillen. Je zal zien dat sommige freak winkels wat goedkoper zijn qua cakes, waar andere goedkoper zijn qua compounds. Is ook de reden dat de meeste freaks meerdere winkels aandoen omdat iedereen aan het dealtjes-shoppen (wat natuurlijk gewoon lokkertjes zijn).

Ik vind het allemaal meevallen dit jaar. De afgelopen was er een algehele inflatie die hoog was en er vielen nu ook weer talloze redenen te bedenken waarom een flinke prijsstijging gerechtvaardigd zou kunnen zijn...

Tot nu toe zie ik echter hele mooie freakprijzen voorbij komen en lijkt er wat minder schaarste te zijn in restvoorraden waardoor de gemiddelde freak hele scherpe prijzen heeft kunnen meepakken. In de losse verkoop zal dat wel weer gecompenseerd worden met een doorberekening aan de massa maar volgens mij ligt niemand daar wakker van.

Nee.
Echt freakacties zullen er niet meer zijn. Het is half november, misschien nog wat lokkertjes rond black vrijdag. Maar daar geloof ik nooit zo in.

Ik zag een discussie op een andere plek langs komen over prijzen, denk ik start hem hier eens op.. We hebben van diverse importeurs nu de nieuwe collectie voorbij zien komen. Uiteraard is alles kooiloos maar wat mij opvalt is dat er veel blokjes op de markt komen van 50 - 75 shots. De adviesprijzen hiervan liggen inderdaad gemiddeld wel hoger dan voorheen. In de freak zal het vast met meer korting te krijgen zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je over het algemeen een beetje hetzelfde gaat betalen voor een kleiner blokje.. Wat is jullie idee / gevoel erbij?

Back
Bovenaan