Prijzen

Dat was laatst mijn gedachte ook al over hoe dat logestiek in orde moet gaan komen gezien de situatie nu! Omvaren kost ca 10 dagen extra, brengt meer kosten met zich mee! Productie in China zal ook niet gelijk op stang worden gejaagd! Kleinere aantallen produceren of juist lagere kwantiteit van de totale productielijnen? Mss heeft het totaal geen invloed op het productieschema dan alleen op het leverschema, ik weet het niet! Als je ziet dat er veel producten nog net of net niet op tijd binnen komen! We zijn niet het enige land wat bediend moet worden! Niet dat ik gelijk in de stress schiet hoor, maar het houdt de gedachte! We zullen dit jaar vast wel wat info over de ontwikkelingen meekrijgen!
 
Dat was laatst mijn gedachte ook al over hoe dat logestiek in orde moet gaan komen gezien de situatie nu! Omvaren kost ca 10 dagen extra, brengt meer kosten met zich mee! Productie in China zal ook niet gelijk op stang worden gejaagd! Kleinere aantallen produceren of juist lagere kwantiteit van de totale productielijnen? Mss heeft het totaal geen invloed op het productieschema dan alleen op het leverschema, ik weet het niet! Als je ziet dat er veel producten nog net of net niet op tijd binnen komen! We zijn niet het enige land wat bediend moet worden! Niet dat ik gelijk in de stress schiet hoor, maar het houdt de gedachte! We zullen dit jaar vast wel wat info over de ontwikkelingen meekrijgen!

Amerika is altijd als eerste aan de beurt, omdat daarvoor massieve hoeveelheden voor 4 juli geproduceerd moeten worden.
 
Ik snap persoonlijk die volgorde wel maar niet de keuze wanneer je aan je seizoen begint als importeur zijnde...

Kan uiteraard legio argumenten opnoemen om het niet te doen maar begin je seizoen gewoon eerder dan is het op tijd en niet 28 december in de haven of dan net een week te laat.. je kan nu ook artikelen onderweg hebben bijv..
 
Ik snap persoonlijk die volgorde wel maar niet de keuze wanneer je aan je seizoen begint als importeur zijnde...

Kan uiteraard legio argumenten opnoemen om het niet te doen maar begin je seizoen gewoon eerder dan is het op tijd en niet 28 december in de haven of dan net een week te laat.. je kan nu ook artikelen onderweg hebben bijv..

Veelal ook het probleem dat er een zomerstop in china is waarin ze niet mogen produceren. Dus dan is het eerst

1. Chinees nieuw jaar (die gaan altijd voor - ook al kost het voorraden uit europa).
2. 4th of July
3. Wij
 
Veelal ook het probleem dat er een zomerstop in china is waarin ze niet mogen produceren. Dus dan is het eerst

1. Chinees nieuw jaar (die gaan altijd voor - ook al kost het voorraden uit europa).
2. 4th of July
3. Wij

Dat is een deel van het probleem inderdaad Europa komt als laatste. Tel daarbij op dat de vraag op de lokale markt flink gegroeid is en dat ze reeds geproduceerde voorraad voor Europa gewoon lokaal verkopen als er vraag is. Het aantal fabrieken is ook nog eens afgenomen omdat ook in China de regels omtrent de productie van vuurwerk aangescherpt zijn. Kleine/oude fabrieken kunnen of willen vaak de investeringen die nodig zijn om hun vergunning te behouden niet doen.

Het laatste wat we dus kunnen gebruiken is problemen en vertragingen bij het transport die ook nog eens roet in het eten gooien.

Wat in ieder geval positief is dat is het feit dat er afgelopen jaar meer in de bunkers is blijven staan dat we nu al kunnen bestellen dan het voorgaande jaar. En om positief blijven, laten we er vanuit gaan dat er genoeg moois komt, dat het op tijd komt en dat de IL&T een beetje lief doet dit jaar en dan kunnen we gewoon weer een mooie o&n tegemoet gaan.
 
Oh, il&t test gerust nog bestaande voorraden af hoor, moeten wrs nog steeds gewoon hun quotum halen als er minder binnenkomt
 
Ik vraag het me weer af, in hoeverre mogen de prijzen van vuurwerk, een keiharde adviesprijs vanuit de fabrikant, met een paar kortingen daaronder.
Volgens mij zijn dat geen kortingen, het product is namelijk eerst goedkoop en dan duur, in plaats van eerst duur en dan goedkoop.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-legt-boetes-op-aan-webwinkels-voor-nepkortingen

"Met ingang van 1 januari 2023 houdt de ACM toezicht op de aangescherpte regels voor van-voor prijzen. Het uitgangspunt is dat korting alleen mag worden gegeven op de laagste prijs waarvoor het product werd aangeboden in de 30 dagen voorafgaand aan die korting."
 
Ik vraag het me weer af, in hoeverre mogen de prijzen van vuurwerk, een keiharde adviesprijs vanuit de fabrikant, met een paar kortingen daaronder.
Volgens mij zijn dat geen kortingen, het product is namelijk eerst goedkoop en dan duur, in plaats van eerst duur en dan goedkoop.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-legt-boetes-op-aan-webwinkels-voor-nepkortingen

"Met ingang van 1 januari 2023 houdt de ACM toezicht op de aangescherpte regels voor van-voor prijzen. Het uitgangspunt is dat korting alleen mag worden gegeven op de laagste prijs waarvoor het product werd aangeboden in de 30 dagen voorafgaand aan die korting."

Een aloude discussie. Ik heb vandaag weer een dik pak folders ontvangen van bijv. de Jumbo, Plus, Kruidvat, Praxis, Yisk, DEKA, AH, enz. Die barsten allemaal van de Van-Voor-prijzen en nu zelfs dan nog een verlaging met de zgn. Oranje-prijs, EK-knaller, of welke variant ze ook hebben verzonnen. Zo zou volgens sommige van die folders een krat bier inmiddels als standaardprijs soms meer dan € 20 kosten. Nou, ik ken niemand die voor een gewoon krat Amstel, Heineken, enz. ooit € 20 heeft betaald in de supermarkt. Kortom, het is nog overal en zal voorlopig ook zo blijven denk ik.
 
Is het wel een discussie? Of houden veel bedrijven zich gewoon niet aan de wet en denken anderen daarom dat het ook mag?
 
Is het wel een discussie? Of houden veel bedrijven zich gewoon niet aan de wet en denken anderen daarom dat het ook mag?

Het is redelijk nieuw dat er daadwerkelijk wat gehandhaafd wordt. Het blijft ook altijd een beetje koffie dik kijken. Zet je producten voor de adviesprijs op je webshop en laat dat even staan...daarna heb je het voor die prijs aangeboden en kun je dus claimen dat er later korting is.

4 voor de prijs van 1 (vuurwerk, 4x500 gram voor 80 euro) was iig de reclame code commissie het over eens dat dat misleidend was.
 
Een aloude discussie. Ik heb vandaag weer een dik pak folders ontvangen van bijv. de Jumbo, Plus, Kruidvat, Praxis, Yisk, DEKA, AH, enz. Die barsten allemaal van de Van-Voor-prijzen en nu zelfs dan nog een verlaging met de zgn. Oranje-prijs, EK-knaller, of welke variant ze ook hebben verzonnen. Zo zou volgens sommige van die folders een krat bier inmiddels als standaardprijs soms meer dan € 20 kosten. Nou, ik ken niemand die voor een gewoon krat Amstel, Heineken, enz. ooit € 20 heeft betaald in de supermarkt. Kortom, het is nog overal en zal voorlopig ook zo blijven denk ik.

Dan heb je al een hele tijd de prijzen van een krat bier bekeken verwacht ik. De prijs van een krat bier loopt inmiddels tegen de 20 euro, voor Heineken €18,65 en Hertog Jan zelfs €19,99 bij Albert Heijn.
Uiteraard is een krat bier vaak in de aanbieding en is het dan vaak 25% procent goedkoper, maar dat wil niet zeggen dat er buiten de aanbieding er geen krat voor die prijs verkocht wordt.
 
Er wordt inderdaad ook genoeg verkocht voor de normale prijs. Het gaat er in deze echt om dat een product "in de aanbieding" is met een vanafprijs die never nooit geldig is geweest. Dat is bij het krat bier niet het geval.
 
Tekst die ik op Facebook voorbij zag komen van Vuurwerk & Pyro's United

Beste gewaardeerde klanten,

Helaas is de context van deze mail minder prettig, maar aangezien wij u als klant zeer waarderen is deze vroege, transparante communicatie essentieel. Wij informeren u graag over de huidige uitdagingen en veranderingen op het gebied van transport en productie.

Niet alleen wij, maar alle vuurwerkimporteurs werden verrast door de onvoorziene, enorme stijgingen van de transportprijzen. Vergeleken met januari 2024 zijn de kosten bijna verdubbeld. Duidelijk gedetailleerd voor u weergegeven: Januari: 12.800 dollar voor een 1,3G-container
Februari tot juni: nog twee verhogingen tot $15.800 per container Juli: $ 22.100 voor een 1,3G-container

Ondanks deze hogere kosten is het momenteel erg moeilijk om zelfs maar een container te krijgen om de goederen te vervoeren. In het beste geval moeten we rekening houden met een doorlooptijd van minimaal vier weken.

Dit jaar begint de zomervakantie op 25 juli en duurt tot de tweede week van september. Volgens onze veronderstelling zal er sprake zijn van een grote productieachterstand, die nog wordt verergerd door de gespannen scheepvaartsituatie (de omweg naar de Rode Zee duurt langer) en het is realistisch dat de producten pas in januari zullen arriveren.

Maar dat is niet genoeg. In mei waren er aanzienlijke productieverliezen in China als gevolg van overheidsbeperkingen. Juni en begin juli werden gekenmerkt door hevige, aanhoudende regen, die leidde tot aardverschuivingen en overstromingen en de productie verder stopzette. Periodieke productieonderbrekingen als gevolg van volledige opslagcapaciteiten verergeren de situatie nog verder.

Een belangrijk deel van de producten hebben wij op tijd kunnen produceren en verzenden! Om de stijgende kosten te compenseren, hebben we een gemengde berekening gemaakt en de prijzen voor elk product afzonderlijk berekend. Helaas kunnen prijsstijgingen niet worden vermeden, vooral voor omvangrijke artikelen zoals verbindingen en grote batterijen.​
 
Moet niet uitmaken toch? Deze transportkosten waren al een keer net zo hoog of nog hoger.. ik meen 2021 2022.. Dit was dan ook de basis voor een enorme stijging die we hebben mogen ervaren in de 2022 en 2023. Dit terwijl de transport prijzen in 2023 al genormaliseerd waren..

We hebben dit gunstigere tarief niet terug gezien in de verkoopprijzen van 2023 maar nu de containerprijzen weer stijgen en nog niet eens op het niveau van wat het was in 2022 zien de importeurs wel gelijk een reden om de prijzen nog verder te laten stijgen..

Je wordt echt bed*nderd waar je bij staat...
 
Moet niet uitmaken toch? Deze transportkosten waren al een keer net zo hoog of nog hoger.. ik meen 2021 2022.. Dit was dan ook de basis voor een enorme stijging die we hebben mogen ervaren in de 2022 en 2023. Dit terwijl de transport prijzen in 2023 al genormaliseerd waren..

We hebben dit gunstigere tarief niet terug gezien in de verkoopprijzen van 2023 maar nu de containerprijzen weer stijgen en nog niet eens op het niveau van wat het was in 2022 zien de importeurs wel gelijk een reden om de prijzen nog verder te laten stijgen..

Je wordt echt bed*nderd waar je bij staat...

Dit is toch niks nieuws? Werkt overal en altijd zo, wat er bovenop komt gaat er nooit meer helemaal vanaf.
 
Back
Bovenaan