PyroFussion
VWC lid
Ja wel johIk denk dat we dit jaar geen vuurwerk hebben..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ja wel johIk denk dat we dit jaar geen vuurwerk hebben..
Ik heb al heel wat besteld wat al in de bunkers staatWat een onzin opmerking, niks met het topic te maken en is ook niks wat daarop wijst...
Das wel wat overdreven. Komen ook leveringen vroeger in het jaar, die zijn wel op tijd maar door de omweg mss wat duurder. Duimen dat we weer van her en der betrouwbare info krijgen van wat er tzt binnen is, en wat nog niet.Ik denk dat we dit jaar geen vuurwerk hebben..
Dat was laatst mijn gedachte ook al over hoe dat logestiek in orde moet gaan komen gezien de situatie nu! Omvaren kost ca 10 dagen extra, brengt meer kosten met zich mee! Productie in China zal ook niet gelijk op stang worden gejaagd! Kleinere aantallen produceren of juist lagere kwantiteit van de totale productielijnen? Mss heeft het totaal geen invloed op het productieschema dan alleen op het leverschema, ik weet het niet! Als je ziet dat er veel producten nog net of net niet op tijd binnen komen! We zijn niet het enige land wat bediend moet worden! Niet dat ik gelijk in de stress schiet hoor, maar het houdt de gedachte! We zullen dit jaar vast wel wat info over de ontwikkelingen meekrijgen!
Ik snap persoonlijk die volgorde wel maar niet de keuze wanneer je aan je seizoen begint als importeur zijnde...
Kan uiteraard legio argumenten opnoemen om het niet te doen maar begin je seizoen gewoon eerder dan is het op tijd en niet 28 december in de haven of dan net een week te laat.. je kan nu ook artikelen onderweg hebben bijv..
Veelal ook het probleem dat er een zomerstop in china is waarin ze niet mogen produceren. Dus dan is het eerst
1. Chinees nieuw jaar (die gaan altijd voor - ook al kost het voorraden uit europa).
2. 4th of July
3. Wij
Ik vraag het me weer af, in hoeverre mogen de prijzen van vuurwerk, een keiharde adviesprijs vanuit de fabrikant, met een paar kortingen daaronder.
Volgens mij zijn dat geen kortingen, het product is namelijk eerst goedkoop en dan duur, in plaats van eerst duur en dan goedkoop.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-legt-boetes-op-aan-webwinkels-voor-nepkortingen
"Met ingang van 1 januari 2023 houdt de ACM toezicht op de aangescherpte regels voor van-voor prijzen. Het uitgangspunt is dat korting alleen mag worden gegeven op de laagste prijs waarvoor het product werd aangeboden in de 30 dagen voorafgaand aan die korting."
Is het wel een discussie? Of houden veel bedrijven zich gewoon niet aan de wet en denken anderen daarom dat het ook mag?
Een aloude discussie. Ik heb vandaag weer een dik pak folders ontvangen van bijv. de Jumbo, Plus, Kruidvat, Praxis, Yisk, DEKA, AH, enz. Die barsten allemaal van de Van-Voor-prijzen en nu zelfs dan nog een verlaging met de zgn. Oranje-prijs, EK-knaller, of welke variant ze ook hebben verzonnen. Zo zou volgens sommige van die folders een krat bier inmiddels als standaardprijs soms meer dan € 20 kosten. Nou, ik ken niemand die voor een gewoon krat Amstel, Heineken, enz. ooit € 20 heeft betaald in de supermarkt. Kortom, het is nog overal en zal voorlopig ook zo blijven denk ik.
Moet niet uitmaken toch? Deze transportkosten waren al een keer net zo hoog of nog hoger.. ik meen 2021 2022.. Dit was dan ook de basis voor een enorme stijging die we hebben mogen ervaren in de 2022 en 2023. Dit terwijl de transport prijzen in 2023 al genormaliseerd waren..
We hebben dit gunstigere tarief niet terug gezien in de verkoopprijzen van 2023 maar nu de containerprijzen weer stijgen en nog niet eens op het niveau van wat het was in 2022 zien de importeurs wel gelijk een reden om de prijzen nog verder te laten stijgen..
Je wordt echt bed*nderd waar je bij staat...