Prijzen

*verwijderd*

Ik heb mijn verhaal maar verwijderd. Bij nader inzien geen zin in een nutteloze discussie.

Laatst bewerkt:
Als je het te duur vind koop je het toch niet.
Een biertje kostte vroeger ook 1,50 in de kroeg, zo ken ik er nog wel 1000...

Eigenlijk is dit een best lastige situatie, want de signalen die we als liefhebbers en kopers (consumenten) af zullen geven, zullen niet perse positief zijn:

- Men koopt even veel als afgelopen jaren. Branche: "We kunnen vragen wat we willen, die idi*ten kopen toch wel!"

- Men koopt een stuk minder dan de afgelopen jaren. Anti-vuurwerk partijen: "Zie je wel, het verbod werkt, uitrollen naar heel Nederland!"

Ik vind dit ook wel een beetje makkelijk roepen. Een biertje kost al minimaal 10 jaar geen €1.50 meer, en is langzaam qua prijs duurder geworden. De prijsverhogingen die nu aan de hand zijn, komen gewoon in een hele korte periode en dan valt het wat rauwer op je dak. Als het 10 jaar €5 was, is het geestelijk makkelijker te verteren dan €50 in 3 jaar.

Ik vind dit ook wel een beetje makkelijk roepen. Een biertje kost al minimaal 10 jaar geen €1.50 meer, en is langzaam qua prijs duurder geworden. De prijsverhogingen die nu aan de hand zijn, komen gewoon in een hele korte periode en dan valt het wat rauwer op je dak. Als het 10 jaar €5 was, is het geestelijk makkelijker te verteren dan €50 in 3 jaar.
En daarbij vuurwerk reken je eens per jaar af. Een biertje misschien wekelijks/maandelijks.

Ik irriteer mij vooral aan de combinatie van wat er momenteel gebeurt. Als we meer moeten betalen voor hetzelfde product ten opzichte van vorig jaar, en dat komt door nieuwe regels in china, containerprijzen en grondstoffen dan is dat wat het is. Alleen wat me nu opvalt is dat en de prijzen flink gestegen zijn, maar we ook minder waar voor ons geld krijgen. Er zitten zo ontzettend veel 20mm bakjes tussen van 192 schoten met netto 1kg - 1,5kg waar gewoon €120 euro voor wordt gevraagd. Het gaat letterlijk om een paar aan elkaar geknoopte losse cakes die je vorig jaar voor 15€ per stuk kon kopen.

ik snap waarom het gebeurd en waarom ze het doen, maar ik voel me een beetje een dief van me eigen portemonnee.

Ik irriteer mij vooral aan de combinatie van wat er momenteel gebeurt. Als we meer moeten betalen voor hetzelfde product ten opzichte van vorig jaar, en dat komt door nieuwe regels in china, containerprijzen en grondstoffen dan is dat wat het is. Alleen wat me nu opvalt is dat en de prijzen flink gestegen zijn, maar we ook minder waar voor ons geld krijgen. Er zitten zo ontzettend veel 20mm bakjes tussen van 192 schoten met netto 1kg - 1,5kg waar gewoon €120 euro voor wordt gevraagd. Het gaat letterlijk om een paar aan elkaar geknoopte losse cakes die je vorig jaar voor 15€ per stuk kon kopen.

ik snap waarom het gebeurd en waarom ze het doen, maar ik voel me een beetje een dief van me eigen portemonnee.

Dit inderdaad ja. Dat alles duurder is geworden snap ik wel en hoe vervelend het ook is, ik kan het wel accepteren. Maar dat daarnaast zoveel goede producten uit assortimenten gaan en er een enorme lading klein kaliber spul voor in de plaats komt vind ik echt 3x niks… een kleinere keuze uit 25/30mm producten die dan ook nog eens absurd duur zijn haalt de lol snel weg uit de voorpret voor mij.

Dat gebeurt al sinds corona met de levensmiddelen eigenlijk. Zelfde verpakking, minder inhoud, prijs gelijk. Of kleinere verpakking, prijs gelijk. Of zelfde verpakking, zelfde inhoud, een mindere kwaliteit. Of bij alle combinaties een mindere kwaliteit.

30mm kan vast nog wel tegen goede prijzen, maar ze zullen onderling vast wat willen verdienen aan het kleine meuk (20mm<) want goedkoper te produceren en waarschijnlijk in deze tijd meer marge op. Dat kan alleen door 30mm uit de markt te trekken of de goede en betaalbare 30mm's dan.

Zou mij niets verbazen als ze opeens komen met 20mm< bakken die toch wel goed of flink weten te presteren.
Die 50mm dingen konden ze last minute opeens ook in grote getale tegen meer dan acceptabele bedragen produceren en verkopen.

We worden bespeeld door de markt.

Maar het glas is niet kleiner geworden en de smaak ook niet en het alcoholpercentage is ook niet veranderd.
Dat is toch een verschil waar veel mensen hier mee zitten.

Het lijtk bijna of de BPN-importeurs hun webshops 1 oktober gelijktijdig openen? Daar zat voorheen individuele spreiding in.

Gezien veel webshops pas november open lijken te gaan en ook filmpjes tot eind oktober op zich laten wachten, heb ik het beeld dat er één groot containerschip vol vuurwerk op zee dobbert onze kant op, of verspreiden ze zulk riskant transport over meerdere schepen? Komen normaal elk jaar wel meerdere schepen aan met VW erop natuurlijk. Wel interessant. Opvallend dit jaar iig dat er één grote levering lijkt te komen. En dan mid Dec nog eentje?

Back
Bovenaan